Toon posts:

Game Theater XP & DivX soms geen geluid!! :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vandaag mijn Hercules Game Theater XP binnen gekregen. Ik heb um netjes geinstalleerd met de nieuwe drivers(2.01). Alles werkt gewoon als een tierelier. Beter had ik echt niet kunnen wensen.
Alleen toen ik wat DivX trailers draaide deed een trailer het maar. Drie andere deden het niet! Ik dacht das vaag, misschien weer microsoft dus ik voor de zekerheid comp opnieuw opstarten. Maar het hielp niet! :( Alle trailers hebben de AVI extensie dus daar kan het ook niet aanliggen.

Ik vroeg me dus af of iemand weet hoe dit op te lossen is? En of het op te lossen is. Met oude geluidskaart (SB live 1024) deden ze het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een iedeetje :?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat doen ze niet, zwart beeld?
wel geluid?
loopt die balk daar onder wel?
geeft hij een fout melding?

installeer iig ff de divx codec opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Beeld was er! Geluid alleen niet. Codec had ik ook opnieuw geinstalleerd! Alles ongeveer gedaan.
Maar ik ben er net achter gekomen. Ik heb voor de gein een divx in wmp4 opgestart. en toen heb ik eens in de eigenschappen gekeken. Het bleek dat het geluid via de Game Theater XP mp3 acceleratie liep. Sommige divx'jes hebben geen goede bitrate voor --> gevolg is geen geluid. Dus als een divx wilt bekijken doen gewoon die optie ff uit. En tada: geluid!
Dit wisten ze geen eens bij Hercules. Ben er toevallig achter gekomen. ;)

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Hoe zit dat met die USB HUB?

Ik zie geen normale USB ingang achterop..
Of wordt het via de kabel verstuurd waar de audio ook op zit (dus in feite een nieuwe USB controller)??

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Topicstarter
De USB hub komt binnen via die dikke kabel.
Maar aan het andere eind moet je wel een usb sterkertje in een usb poort op de computer steken.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Wat een super ding is dat zeg!!

500 Keer beter dan de Live (5.1) Platinum.
Ik weet welke ik ga kopen... T.z.t. dan...

Dat ding lijkt me ook relaxed voor de M$ game voice.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Ik had ook hetzelfde probleem, geen geluid met DIVX'jes.
Naar Comptechworld gemailed of ze een oplossing, een van die gasten had em mee naar huis genomen, maar kwam er dus ook niet uit.
Toen ben ik nog es verder gaan kijken, en schakelde ook die MP3 accel. uit, en toen werkte alles weer :)

Verwijderd

Ik heb de Fortissimo 2 , echt een relekst kaartje . Zit alles op wat ik wou , heeft 1/3 CPU belasting van SB live 1024 en geen probs met VIA . Echt blij mee . er zit zelfs voice command software bij dus als je een leuke mic/headset koopt ben je gesteld . Ik heb een mic in m'n scherm maar heb al die software er niet op gegooid .

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Waarvoor is trouwens die ene kleine aansluiting achter op de Game Theater kaart??

Toch een speaker/digitale uitgang??

Verwijderd

Topicstarter
Welke kleine uitgang bedoel je? Er zitten er aardig wat op. Maar ff voor de duidelijkheid. Dit is wat er achter op zit:
1. 1/8" Hoofd stereo line-out jack
2. 1/8" Surround stereo line-out jack (das zijn de achterkanalen)3. 6 Vergulde line-out RCA-aansluitingen (Main R+L, Surround R+L, Subwoofer, Front)
4. 2 Additionele USB-poorten
5. DB-44 aansluiting (voor die dikke kabel)
6. Digitale ingangen. Een coaxiaal en eentje Optisch. (32, 44, 48 kHz)
7. Digitale uitgangen. Een coaxiaal en eentje Optisch. (48 kHz)
8. 1 MIDI ingang & 1 MIDI uitgang

Zo dat was het. Ik hoop dat het duidelijk is!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Neeeeej op de kaart :) :) :)

Daar zit die grote bus, en 1 zo'n kleine jack.

Verwijderd

Topicstarter
das een ingang. Gewoon een mini jack. Is line-in 2.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier nog een zeer tevreden gebruiker van dit kaartje..

Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/mediaroom/gallery/gt_xp/bigback_gtxp.jpg

En de nieuwe Win2k drivers zijn ook errug goed!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Hij is ZOOOOOO lekker hè?? :)

Pagina: 1