• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 21:27
Ik heb momenteel een Sony SmartTV KDL-32CX520 met een probleem:
Hij gaat niet meer aan. Zodra je hem uit standby wilt halen, gaat groen lichtje(''aan) even branden, na een seconde gaat hij weer uit, rood lampje aan en 6x knipperen. Hij blijft 6x knipperen totdat je de stroom eraf haalt. Af en toe gaat ging hij nog wel eens normaal aan, alleen kwam er van achter de tv een knetterend geluid. Fabrieksreset doet hij niet.Via Google vond ik dat het probleem aan de backlight moest liggen, met als probleem gebieden Main Board, Power Supply Board of Inverter board.

Ik heb hem vandaag opgemaakt en een beetje ermee geexperimenteerd. Kabeltjes losgemaakt en kijken wat voor effect het heeft. Als ik het goed heb gemerkt, moet er niks aan de hand zijn met het Main Board. Hij schakelt keurig Ethernet en HDMI-aansluitingen in, hij wordt in het netwerk gedetecteerd en mijn notebook schakelt naar de externe schermstand. Loshalen van mainboard geeft een 5x knipperend lichtje. Het loshalen van Power Supply Cable en/of Power Supply Board heeft als effect dat er helemaal geen lichtje meer is, maw hij gaat helemaal niet meer aan. Loshalen van Background inverter heeft helemaal geen effect.

Ik denk in ieder geval dat het niet om een software/firmware-fout gaat :+

Nu is dit al de tweede keer dat hij stuk gaat. 1,5 Maand terug ging hij ook naar de reparatie. Tv knipperde 5x. Reparateur gaf in een formulier aan een volledig paneel te hebben vervangen. Welk paneel dat is weet ik niet, al denk ik te kunnen concluderen dat het het mainboard was(Hij knipperde immers 5x).

Nu ben ik op zoek naar iemand die kan concluderen wat er werkelijk mis is. En of dat (zelf) te repareren is.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?