Probleem met wifi snelheden.

Pagina: 1
Acties:

• Traequon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02 11:13
Beste allemaal,

Op dit moment heb ik een telfort internetaansluiting (internet+dig tv) en ik gebruik de meegeleverder Zyxel modem/router. Hier ondervinden wij in huis (appartement van90 m2 met modem in meterkast centraal in huis), best wel veel problemen mee. Vooral op mijn kamer (ca. 6m van de router heb ik slecht bereik) En ik ben op zoek naar een duurzame oplossing waarbij geld eigenlijk geen beperkende factor is, maar lage kosten wel gewaardeerd worden.

Contact met Telfort vertelde ons dat wij 18 MB internet max kunnen halen. Hoewel wij ongeveer 600 m van verdeelstation zitten. Tevens is de modem/router is al eens vervangen. Het contract loopt in maart af. dus een eventuele overstap behoort ook tot de mogelijkheden (kosten per maand max. 40 eu) Wij wonen in Groningen Postcode: 9727 CP en hier is voor zover ik weet, geen glasvezel en ook voorlopig niet in de planning heb ik begrepen.

Een kleine inventaris van de hardware die wij gebruiken:
1x TV (philips 5000 serie met smart TV en netwerk functies)
1x Canon Pixma MG5350 (via netwerk aangesloten)
4x smartphone
3x Laptop
2x Desktop PC
2x Tablet

Waar gebruiken wij internet voor:
Samenstelling huishuiden: 4 studenten.
Gamen (World of Tanks, World of Warcraft, Dota2, Leage of Legends etc.)
downloaden torrents
maar ook studiegerelateerde onderdelen.

Opties die ik aan het overwegen ben:
Overstappen naar andere provider en hun meegeleverde modem/router gebruiken
Andere sterkere Modem/router aanschaffen
WIFI repeater of Powerline (vooral in mijn kamer heb ik last van storingen)

Heeft een van jullie wellicht een goed advies voor ons?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Traequon schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:59:
Contact met Telfort vertelde ons dat wij 18 MB internet max kunnen halen. Hoewel wij ongeveer 600 m van verdeelstation zitten. Tevens is de modem/router is al eens vervangen. Het contract loopt in maart af. dus een eventuele overstap behoort ook tot de mogelijkheden (kosten per maand max. 40 eu) Wij wonen in Groningen Postcode: 9727 CP en hier is voor zover ik weet, geen glasvezel en ook voorlopig niet in de planning heb ik begrepen.
ADSL is ruk, over naar Ziggo? Volgens mij snelle check beschikbaar, maar wel iets boven je budget (als dat budget voor alles-in-1 is). Heb je wel 60/6 voor 55 euro/mnd.
Waar gebruiken wij internet voor:
Samenstelling huishuiden: 4 studenten.
Gamen (World of Tanks, World of Warcraft, Dota2, Leage of Legends etc.)
downloaden torrents
maar ook studiegerelateerde onderdelen.
Torrents trekken je verbinding/router plat als je niet goed insteld. Max. upload instellen (op 2/3 van de upload van je internetverbinding bijv.)
Opties die ik aan het overwegen ben:
Overstappen naar andere provider en hun meegeleverde modem/router gebruiken
Andere sterkere Modem/router aanschaffen
WIFI repeater of Powerline (vooral in mijn kamer heb ik last van storingen)

Heeft een van jullie wellicht een goed advies voor ons?
Access Point

• Traequon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02 11:13
@rooot Bedankt voor je snelle reactie.
Over Ziggo heb ik idd nagedacht. We gebruiken geen vaste telefoonlijn maar verder idd alles in 1 nodig. Budget zien we dan wel weer. Het zijn wel vaste maandlasten die verhoogt worden en daar ben ik niet heel erg blij mee maar heb ik zeker wel voor over om van het langzame internet af te komen.

Torrents gebruik instellen op router was geloof ik niet mogelijk of goed verstopt in deze router. Daar wil ik zoiezo eens naar gaan kijken. Maar downloaden doen we vooral 's nachts want we weten dat we er anders allemaal last van hebben.

Is het trouwens met elke Router mogelijk om aan te sluiten op alle verbindingen of zijn er specifieke routers verplicht bij sommige aanbieders? Als ik nu een andere router aan zou sluiten zou ik dan nog steeds de doorvoer van digitale TV kunnen ontvangen of loopt dit vast?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Tip om torrent programma's in te stellen:
  • Iedere torrent client op 50 gelijktijdge verbindingen instellen
  • De gezamelijke uploadlast voor torrent clients mag nooit groter zijn 2/3 van de uploadsnelheid van je verbinding
Je kunt met slecht afgestelde torrent clients iedere verbinding kreupel maken. Dit moet je als eerste fixen. Let ook op mogelijke p2p downloaders van games.

Er bestaat niet zoiets als een sterkere router; ik neem aan dat je bedoelt een router met een sterker signaal. Je kunt winst halen uit betere plaatsing van je router. De meterkast is in de regel geen handige plaats.

Indien nodig kun je een tweede access point overwegen. Het beste is deze via een netwerkkabel aan te sluiten.

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
EricJH schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:08:
Tip om torrent programma's in te stellen:
  • Iedere torrent client op 50 gelijktijdge verbindingen instellen
  • De gezamelijke uploadlast voor torrent clients mag nooit groter zijn 2/3 van de uploadsnelheid van je verbinding
Je kunt met slecht afgestelde torrent clients iedere verbinding kreupel maken. Dit moet je als eerste fixen. Let ook op mogelijke p2p downloaders van games.
Dezelfde stelling las ik al eerder in exact dezelfde bewoording, maar kan je daar ook een verdere toelichting op geven kwa feitenrelaas.

Mijn torrentclient staat op 1000 connecties/peers & torrentslots en full speed upload maar herken die gestelde problemen erom niet eerlijk gezegd. up en down lopen altijd met x MB.
Wel is het zo als je met een torrentclient op een pc flink bezig bent die pc om te internetten toch niet lekker zal werken, slaat je upload dicht door die pc zal dat ook op andere pc's merkbaar zijn, beperk je dat dan is er ruimte over en niets aan de hand.
Wel van toepassing is kan je router al dat geweld aan.? En daar hoor je nooit wat over. De meeste consumenten routers kunnen het aantal connecties niet lekker verwerken en daar slaat de boel op vast.
Ook de instellingen van de netwerkkaart zijn van belang om het aan te kunnen, dit remde mijn upload (10%) bv erg af terwijl het intern netwerk verkeer gewoon de max gigabit (100/125MB) haalde.

Kortom het is wel wat meer dan 50 connecties om torrents goed te laten lopen op een systeem en het bijbehorende netwerk Intern/extern.

Voor TS kan ik zeggen het blijft wat wifi aangaat altijd een beetje rommelen omdat het per locatie verschillend zal zijn en niet op voorhand te zeggen is of iets goed zal draaien.
Wel kan ik zeggen als je meerdere apparaten gebruikt kwa mobiele toepassingen deze te gaan onderscheiden van elkaar, dwz een accesspoint inzetten voor tablets en foons en een tweede voor laptops, dat maakt het wifi gebeuren wat sneller maar vooral stabieler in snelheden, juist tablets en foons hebben nogal de neiging veel netwerk verkeer te generenen wat de stabaliteit onderuit gaat halen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Wat voor router heb je dan webcamjan?
(Al geef je zelf ook al aan dat de meeste routers niet lekker lopen met torrents ;) precies wat ik en EricJH zeggen.) Nog een feitenrelaas:
Amarog schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:46:
Uhu, uhu, bedankt.

Juist even de Torrent instellingen aangepast en wonderwaar, ik kan surfen en torrenten tegelijk... Ik kan zelf youtuben.

Fantastisch.
WiFi is niet zomaar aanrommelen. Ja je kunt niet alles van te voren bepalen, maar je kunt het wel degelijk sturen. Dat de meeste mensen maar wat aanrommelen is iets anders ;) Ook wil je een AP per ruimte/locatie, niet per apparaat(soort). Problemen zijn interferentie (buren, andere meuk op 2.4GHz) en demping (muren, constructies), niet het aantal apparaten.

Mijn printer heeft at the moment trouwens 60x meer packets ontvangen en verstuurd dan mijn telefoon ;) Geloof dus niet dat mijn telefoon mijn netwerk onderuit gaat halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Miyamoto op 18-01-2014 18:52 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
webcamjan schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:16:
[...]

Dezelfde stelling las ik al eerder in exact dezelfde bewoording, maar kan je daar ook een verdere toelichting op geven kwa feitenrelaas.

Mijn torrentclient staat op 1000 connecties/peers & torrentslots en full speed upload maar herken die gestelde problemen erom niet eerlijk gezegd. up en down lopen altijd met x MB.
Wel is het zo als je met een torrentclient op een pc flink bezig bent die pc om te internetten toch niet lekker zal werken, slaat je upload dicht door die pc zal dat ook op andere pc's merkbaar zijn, beperk je dat dan is er ruimte over en niets aan de hand.
De voorgestelde 50 max gelijktijdige verbindingen is een conservatieve instelling (een vuistregel) voor een gedeelde verbinding. Dat had ik erbij moeten zeggen. Het is een goede start van waaruit je verder kunt experimenteren met deze parameter.

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
Een SRX5008 of zoiets. (ik zei trouwens consumenten routers)

Dat is een Netgear 4x wan met 4x lan router-firewall op gigabit intern en extern (850mbit wan>lan) als ik het zo uit mijn hoofd nog weet.
Het ding kan 200.000 connecties tegelijk aan, zoals dat heet cc hetgeen trouwens wat anders is als connecties in de meeste torrent programma's.

Ik wil niet een ap per ruimte, 1 per huis is voldoende hoor van zolder tot kelder ook in beton. daar heb ik nog nooit trubs mee gehad bij klanten als je ze zo moet noemen. het verkeer via meerdere ap's is enkel om rust in het netwek te maken via wifi. Daarom latops op een enkele ap en de rest op een andere. foons hebben nu eenmaal de neiging om vaak te connecten en gezien de half duplex mode van wifi maakt dan met meerdere spullen en snel een remmende zaak. Laptops hebben dat niet zo vaak en hebben meestal een hogere vraag aan snelheid welke je dan ook beter kan reguleren.
En een printer sluit je aan met kabel net als een tv.
Bij een klant had ik dat dat de tv-zaak een tv neerzette met wifi en deze verbond. Ik krijg de klacht van de gebruikers dat wifi voor hun foons en tablet ineens zo slecht is.
Oorzaak.: tv. deze stond continu via wifi te rommelen en als dan ook nog een iets als youtube erop staat is het snel gedaan. Kortom kabel aangesloten op die tv en problemen zijn over.
Pagina: 1