Beste allemaal,
Op dit moment heb ik een telfort internetaansluiting (internet+dig tv) en ik gebruik de meegeleverder Zyxel modem/router. Hier ondervinden wij in huis (appartement van90 m2 met modem in meterkast centraal in huis), best wel veel problemen mee. Vooral op mijn kamer (ca. 6m van de router heb ik slecht bereik) En ik ben op zoek naar een duurzame oplossing waarbij geld eigenlijk geen beperkende factor is, maar lage kosten wel gewaardeerd worden.
Contact met Telfort vertelde ons dat wij 18 MB internet max kunnen halen. Hoewel wij ongeveer 600 m van verdeelstation zitten. Tevens is de modem/router is al eens vervangen. Het contract loopt in maart af. dus een eventuele overstap behoort ook tot de mogelijkheden (kosten per maand max. 40 eu) Wij wonen in Groningen Postcode: 9727 CP en hier is voor zover ik weet, geen glasvezel en ook voorlopig niet in de planning heb ik begrepen.
Een kleine inventaris van de hardware die wij gebruiken:
1x TV (philips 5000 serie met smart TV en netwerk functies)
1x Canon Pixma MG5350 (via netwerk aangesloten)
4x smartphone
3x Laptop
2x Desktop PC
2x Tablet
Waar gebruiken wij internet voor:
Samenstelling huishuiden: 4 studenten.
Gamen (World of Tanks, World of Warcraft, Dota2, Leage of Legends etc.)
downloaden torrents
maar ook studiegerelateerde onderdelen.
Opties die ik aan het overwegen ben:
Overstappen naar andere provider en hun meegeleverde modem/router gebruiken
Andere sterkere Modem/router aanschaffen
WIFI repeater of Powerline (vooral in mijn kamer heb ik last van storingen)
Heeft een van jullie wellicht een goed advies voor ons?
Op dit moment heb ik een telfort internetaansluiting (internet+dig tv) en ik gebruik de meegeleverder Zyxel modem/router. Hier ondervinden wij in huis (appartement van90 m2 met modem in meterkast centraal in huis), best wel veel problemen mee. Vooral op mijn kamer (ca. 6m van de router heb ik slecht bereik) En ik ben op zoek naar een duurzame oplossing waarbij geld eigenlijk geen beperkende factor is, maar lage kosten wel gewaardeerd worden.
Contact met Telfort vertelde ons dat wij 18 MB internet max kunnen halen. Hoewel wij ongeveer 600 m van verdeelstation zitten. Tevens is de modem/router is al eens vervangen. Het contract loopt in maart af. dus een eventuele overstap behoort ook tot de mogelijkheden (kosten per maand max. 40 eu) Wij wonen in Groningen Postcode: 9727 CP en hier is voor zover ik weet, geen glasvezel en ook voorlopig niet in de planning heb ik begrepen.
Een kleine inventaris van de hardware die wij gebruiken:
1x TV (philips 5000 serie met smart TV en netwerk functies)
1x Canon Pixma MG5350 (via netwerk aangesloten)
4x smartphone
3x Laptop
2x Desktop PC
2x Tablet
Waar gebruiken wij internet voor:
Samenstelling huishuiden: 4 studenten.
Gamen (World of Tanks, World of Warcraft, Dota2, Leage of Legends etc.)
downloaden torrents
maar ook studiegerelateerde onderdelen.
Opties die ik aan het overwegen ben:
Overstappen naar andere provider en hun meegeleverde modem/router gebruiken
Andere sterkere Modem/router aanschaffen
WIFI repeater of Powerline (vooral in mijn kamer heb ik last van storingen)
Heeft een van jullie wellicht een goed advies voor ons?