Toon posts:

Sapphire Radeon HD6870 wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik een andere videokaart gehaald omdat de huidige niet echt voldeed.
Gaat om een Sapphire Radeon HD 6870 en voorheen was het een inno3d GT620 2gb.
Ik heb de computer afgekoppeld zonder stroom de cmos gereset de nieuwe videokaart geinstalleerd en opgestart maar ik kom niet verder dan het windows 8 teken met laden en daarna zwart scherm nog wel signaal maar verder niets. Nu had ik de videokaart eerst gewisseld zonder de cmos te reseten en nvidia driver te vervangen en dat bleek geen probleem. Totdat ik de nvidia driver verwijderde en de AMD driver installeerde toen pc opnieuw opgestart en toen had ik het windows 8 teken en kwam ik niet verder.

Iemand enig idee wat er hier fout gaat?
Moederbord is trouwens een Asus p8h61-mx r2.0
Voeding is 460W

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 20:12
Probeer eens in safe mode op te starten. En dan met driversweeper of iets dergelijks de nvidia driver te verwijderen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Voeding is 460W
Merk en leeftijd? Als het een 'Chinese Plofvoeding' is kan die mogelijk niet voldoende vermogen leveren.
Ook als het een goed merk is, maar een paar jaar oud, kan het zijn dat een voeding niet voldoende meer kan leveren (al merk je dit meestal meteen als je de PC aanzet, blijft het beeld zwart, niet pas bij het laden van Windows).

CMOS resets zijn overigens niet nodig bij het veranderen van videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is een 460W codegen hierbij link pricewatch: Codegen Q3343-A11

Pc start gewoon en er is beeld tot het windows teken met laden tekentje.

Hoe start ik op in veilige modus?:P

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:40
F8 inhouden tijdens het opstarten. Maareh 460w lijkt me wel aan de krappe kant ?!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 20:12
Als de voeding goed is is 460w echt wel prima hoor, en al helemaal tijdens het opstarten van windows.
In games zal de piek waarschijnlijk geeneens boven de 400w komen (weet niet welke CPU..).

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc is opgebouwd uit.
asus P8H61-MX R2.0 moederbord
i5 3470 3.2ghz
500GB hdd
Eerste videokaart was inno3D GT620
Waar de problemen mee zijn is de Sapphire radeon hd 6870
Standaard had de voeding geen 2 zes pins aansluitingen dus heb 2 sata's omgezet met verloopstuk.

Kan voeding het probleem geven?
Signaal valt niet weg maar beelt wordt gewoon zwart blijft links boven in 1920 x 1080 60fs staan en blijft beetje knipperen alsof er elk moment beeld kan komen maar dat komt niet. zelfde bij dvi en hdmi aansluiting.

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
2 punten waar je naar wil kijken zijn driver en voeding. In die volgorde.
Gooi desnoods je oude er terug in, mik de driver naar de vuilbak (helemaal, drivercleaner/sweeper gebruiken), sluit je PC af en zet de andere er terug in.
Ik herken net hetzelfde met m'n GTX670, toen ik een HD7950 in de plaats prikte om een BIOS update daarop te doen, kreeg ik geen beeld na het windows vlaggetje.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Codegen is niet al te best qua voeding, als ik een review hier lees.

Om te quoten:
The PSU didn't survive 80% load and died. It was impossible to document the results here. Moreover there was a clear overvoltage on 12V during 50% load. According to ATX specification the upper limit is 12.60V
De voeding ging daar al kapot bij 80% load test, en de 12V lijn kwam buiten de ATX specs (potentieel gevaarlijk).

Nu zeg ik niet meteen dat je probleem van de voeding af komt, maar het is toch wel even iets om je achter de oren te krabben van "durf ik mijn hardware hier wel aan te hangen?".

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties
Heb besloten om een andere voeding te gaan installeren minimaal een 500w crosair.
En ga dan in de veilige modus proberen op te starten en de driver sweeper gebruiken.

Hou jullie op de hoogte
Pagina: 1