Game PC €1000

Pagina: 1
Acties:

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04 19:47
Ik ga een nieuwe computer bouwen. Ik heb m.b.v. Tweakers dit lijstje gemaakt. Kunnen jullie kijken of dit allemaal past en dat het allemaal in balans is? Zo ja, ga ik het vandaag bestellen :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,85€ 125,85
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 269,99€ 269,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,50€ 68,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Seasonic M12II 620W€ 61,95€ 61,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 77,94€ 77,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 974,47

edit:ik ben wel van plan te overklokken. Niet meteen in het begin, maar ik wil wel dat de mogelijkheid er is. Vandaar de 4670k :)

Ik zal vooral gamen en natuurlijk gewoon de standaard dingen (web, office, etc etc)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

We hebben wel wat meer nodig dan twee regels tekst en een RML van hardware die je zelf al hebt uitgezocht. Neem de vragenlijst uit DAA beleid anders even over.

Wil je bijvoorbeeld de PC ook gaan overclocken? Als je niet gaat overclocken, is een non K-variant een slimmere keuze, die is goedkoper en heeft dezelfde performance. Zelfde geldt voor moederbord, een Z87 chipset op het moederbord heb je dan totaal niet nodig en kan je dan dus vervangen voor een H87 of B85 chipset. De kosten die je daarmee bespaart (toch al gauw een 60-80 euro gok ik), kun je bijvoorbeeld een grotere SSD halen van 250GB, een 120GB heb je namelijk zo vol, in mijn ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2014 13:56 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Alles past bij elkaar.
Maar afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen, zou het wel eens goedkoper kunnen.

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-04 13:06
ik heb hetzelfde moederbord, cpu en videokaart, en alles draait perfect. niks te klagen. Maar zoals CptChaos al aangaf, ga je niet overclocken dan kan je besparen op je moederbord en cpu.

Dit is misschien wel interresant als je niet van plan bent een grote overclock uit je systeem te halen:
YouTube: ASRock Fatal1ty B85 Killer Motherboard Overview
Het is asrock gelukt om de b85 chipset op dat moederbord te gebruiken waar die eigenlijk niet voor gebouwd is =P

Wat de SSD betreft moet je hier zelf maar de keuze maken. Het enige voordeel wat de ssd heeft ten opzichte van een normale HDD is de laadtijden bij games. Een game als bf of cod zal hier dus alleen van profiteren tijdens het laden van de maps. Zodra deze zijn geladen zal je geen performance verschil meer zien. Bij games waar constant data van een hdd gehaald moet worden is een ssd natuurlijk wel voordelig!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 16:44
lordprimoz schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:03:
Dit is misschien wel interresant als je niet van plan bent een grote overclock uit je systeem te halen:
YouTube: ASRock Fatal1ty B85 Killer Motherboard Overview
Het is asrock gelukt om de b85 chipset op dat moederbord te gebruiken waar die eigenlijk niet voor gebouwd is =P
Je bedoeld overklokken op een b85? (heb het filmpje niet gekeken).
Er zijn meer moederborden met b85 waarbij dat kon. Echter heeft intel dit geblokkeerd met een firmware update.

• Robbedem
Geen idee of je met nieuwe CPU's nog kan overklokken, maar ik kan met mijn i5 4670K (gekocht begin augustus) nog steeds overklokken op een B85 moederbord. Ik kan echter wel geen adaptive voltage gebruiken in combinatie met een overklok.

• DoubleYouPee
Robbedem schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:30:
Geen idee of je met nieuwe CPU's nog kan overklokken, maar ik kan met mijn i5 4670K (gekocht begin augustus) nog steeds overklokken op een B85 moederbord. Ik kan echter wel geen adaptive voltage gebruiken in combinatie met een overklok.
Ik weet et ook niet..kan geen definitieve info vinden helaas..

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Volgens mij als je een recente i5 4670K hebt gaat dat niet meer lukken op een B85 mobo !

• Matthijs240
Even voor de duidelijkheid, ik ben wel van plan te overklokken. Niet meteen in het begin, maar ik wil wel dat de mogelijkheid er is. Vandaar de 4670k :)

• lordprimoz
dan kan ik je alleen maar zeggen dat het allemaal prima past. Het zal ook zeker goed werken. Ik heb afgezien van de ram, de kast en de voeding precies dezelfde set.

Het kan vast goedkoper. Op het moederbord kan je nog besparen, maar ik kan niet klagen met wat ik heb.
Je zal dan over hooguit een euro of 20 praten.

die ssd heeft genoeg ruimte om de programmas op te installeren die je vaak gebruikt. Er zal zelfs genoeg overblijven om een of twee games die je vaak speelt op te parkeren. De rest zet je toch op die normale hdd

• DoubleYouPee
^ +1
Je zou ook nog €20 kunnen besparen door een goedkopere kast te nemen.
Bijv.
pricewatch: Corsair Carbide 300R

Voor de rest: doen!

• Matthijs240
lordprimoz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 04:44:
dan kan ik je alleen maar zeggen dat het allemaal prima past. Het zal ook zeker goed werken. Ik heb afgezien van de ram, de kast en de voeding precies dezelfde set.

Het kan vast goedkoper. Op het moederbord kan je nog besparen, maar ik kan niet klagen met wat ik heb.
Je zal dan over hooguit een euro of 20 praten.

die ssd heeft genoeg ruimte om de programmas op te installeren die je vaak gebruikt. Er zal zelfs genoeg overblijven om een of twee games die je vaak speelt op te parkeren. De rest zet je toch op die normale hdd
Oke top! Ik heb dit moederbord gekozen omdat ik een optische ingang nodig heb ivm mijn headset. De goedkoopste was iets van 110 euro van gigabyte, en deze vond ik een stuk mooier eruit zien voor 15 euro meer.
Even een vraagje voor jou, hoe is de geluidsproductie van de computer (vooral de GPU) want ik hoorde dat de MSI een stuk luider was dan bijvoorbeeld de asus onder full load..

• Matthijs240
DoubleYouPee1 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:25:
^ +1
Je zou ook nog €20 kunnen besparen door een goedkopere kast te nemen.
Bijv.
pricewatch: Corsair Carbide 300R

Voor de rest: doen!
Ik besteed nu liever €20 meer en dat ik de komende jaren een mooie case heb met geluidsisolerend materiaal.Niet dat de 300r niet goed is hoor maar ik vind de r4 echt een mooi ding

• lordprimoz
hoi Matthijs,

tijdens het spelen van bf4 merkte ik qua geluid weinig. de kaart is voor mijn gevoel erg stil. Ik had toen zelfs de stock intel cooler op de cpu zitten en was bij een kamer temperatuur van ~28 graden aan het spelen.

Het enige wat me op viel is dat de gpu onder load een heel klein beetje zoemend geluid maakte. waarschijnlijk coil whine, maar het was zo weinig dat ik bijna met zekerheid kan zeggen dat als ik die opstelling in een kast had gehangen ik het nooit zou hebben gehoord. ( ben niet thuis momenteel ivm stage, moest hardware even snel testen, dus met testbench opstelling gedaan).

met alle bf4 settings op max en resolutie van 1080p had ik nergens last van. De kaart bleef lekker rustig en geen performance drops voor zover ik kon merken. Als je op een hogere resolutie gaat spelen zou ik de videokaart overigens nog wel wat tweaken.

dit is misschien ook wel interessant:
YouTube: MSI R9 280X Gaming 3G Twin Frozr Overview and Benchmarks vanaf 3.40 ongeveer.

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Waarom niet gewoon de MSI Z87-G41 PC Mate voor € 81,-- ?

Dit --> pricewatch: MSI Z87-G41 PC Mate

[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-01-2014 17:20 ]

• lordprimoz
Matthijs240 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:40:
[...]
deze vond ik een stuk mooier eruit zien
wat voor mij ook de reden was dat ik hem heb aangeschafd
Matthijs240 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:40:
[...]
Ik heb dit moederbord gekozen omdat ik een optische ingang nodig heb ivm mijn headset.
dat z87-g41 moederbord wat jij linkt heeft dit toch duidelijk niet

[ Voor 54% gewijzigd door lordprimoz op 19-01-2014 17:27 ]

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
lordprimoz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:23:

[...]

dat z87-g41 moederbord wat jij linkt heeft dit toch duidelijk niet
Ja daar heb ik idd even overheen gelezen...en is dus kennelijk een HARDE eis ;)

• lordprimoz
ik moest ook even goed kijken voor ik dat zag hoor =P.

• Matthijs240
lordprimoz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:11:
hoi Matthijs,

tijdens het spelen van bf4 merkte ik qua geluid weinig. de kaart is voor mijn gevoel erg stil. Ik had toen zelfs de stock intel cooler op de cpu zitten en was bij een kamer temperatuur van ~28 graden aan het spelen.

Het enige wat me op viel is dat de gpu onder load een heel klein beetje zoemend geluid maakte. waarschijnlijk coil whine, maar het was zo weinig dat ik bijna met zekerheid kan zeggen dat als ik die opstelling in een kast had gehangen ik het nooit zou hebben gehoord. ( ben niet thuis momenteel ivm stage, moest hardware even snel testen, dus met testbench opstelling gedaan).

met alle bf4 settings op max en resolutie van 1080p had ik nergens last van. De kaart bleef lekker rustig en geen performance drops voor zover ik kon merken. Als je op een hogere resolutie gaat spelen zou ik de videokaart overigens nog wel wat tweaken.

dit is misschien ook wel interessant:
YouTube: MSI R9 280X Gaming 3G Twin Frozr Overview and Benchmarks vanaf 3.40 ongeveer.
Hmm oke bedankt voor je antwoord! Is dat zoemende geluid niet gewoon de fan van de Twin Frozr? (YouTube: MSI R9 280X Gaming OC with new BIOS - 100% Load)
Ik zit wel nog een beetje te twijfelen tussen een 280x en een 770, ik las namelijk dat de 770 nog stiller/koeler was voor ongeveer dezelfde prijs. Alleen die 2gb videogeheugen vind ik zo weinig bij de 770

[ Voor 6% gewijzigd door Matthijs240 op 19-01-2014 17:59 ]

• lordprimoz
nee, het geluid is bij mij echt wat anders. Maar wat het precies is weet ik niet. Je kan de kaart altijd terugsturen en laten wisselen als je last hebt van coilwhine.
Wat dat filmpje betreft; deze persoon die heeft gewoon de fan speed op 100% gezet. Dit hoeft helemaal niet gelijk te zijn aan 100% load. De kaart zal terugclocken als hij te heet wordt(dacht dat dit default 80 graden was op deze msi kaart, terwijl je in principe tot 90 kan gaan).
Maar als je een game zoals bf4 of cod ghosts speelt zal de kaart het gewoon prima doen. Je kan de fan speed op bijv max 40% instellen. Dan hoor je hem echt niet als hij in je kast zit. Zorg wel voor een goede airflow in je kast.

de nieuwere games hebben echt een voordeel aan de 3gb geheugen die op de kaarten zit. Nou heeft de 770 wel een 4gb variant, maar de memory bandwidth van de kaart is niet groot genoeg dat hij dit kan aanspreken. Dus liever een 280x nemen =P

Ik weet trouwens niet of de 280x kaarten alweer op voorraad zijn.

• DoubleYouPee
Jawel hoor. Zie bijvoorbeeld R9 280X royal queen

• lordprimoz
ik bedoelde de msi r9 280x gaming 3g =P
maar die is op dit moment ook te krijgen
pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G
de goedkoopste alleen niet

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-04 09:47
Het voordeel van MSI is dat het de oc-genie functie heeft, dit is een functie die ervoor zorgt dat je cpu automatisch overgeklokt wordt. Mijn 4670K draait hierdoor op 4 ghz, maar ik weet niet of dit een harde limiet is. Dus mocht je niet zo willen rommelen met voltages enzo, dan kan je gewoon deze knop aanzetten(ik dacht dat hij op de g45 fysiek was) en dan heeft je procje toch een schop onder zijn kont.

• Robbedem
Zo'n automatische OC is handig om als vertrekpunt voor je OC te gebruiken, maar lijkt mij minder geschikt om als uiteindelijke OC te nemen. Meestal kan je immers wel wat van het voltage afkrijgen of er wat meer MHz uitpersen. ;)
Pagina: 1