Ik heb al een behoorlijke tijd dat ik mijzelf erger aan de snelheid waarmee ik bestanden naar mijn NAS-sen stuur. Ik haal steevast altijd 13,5 MB/s. Na dit een tijd geaccepteerd te hebben voor wat het is doordat ik het niet snel genoeg kon tackelen ben ik het nu eigenlijk wel zat omdat ik een hoop data laatst moest kopieren.
Hardware:
iMAC 27" 2011 OS Mavericks alle updates
QNAP TS219P (2x 2TB in R1) laatste fw
Buffalo NAS LS-QL/R5 (4x 2TB in JOBD) laaste fw
Draytek Vigor 2130N Router laatste fw
CAT5e kabels en CAT6
Netgear 5ports switch
Probleem:
Upload van 13,5MB terwijl dit gemiddeld wel rond de 30 zou moeten zijn.
Geprobeerd:
Fixed op 1GB FD op Router en Mac
Van de zaak een procurve switch met CAT6 kabels meegenomen en de Mac en NAS direct aangesloten op de switch
Bootcamp gestart onder Windows 7
Jumbo Frames 9000
Firewall staat uit en heb geen Virusscanner actief
Fresh install gedaan Mac
MAAAAAR de netwerk kabel uit mijn mac halen en in mijn Dell laptop stoppen die ook gigabit heeft resulteerd in 30-35MB/s upload naar en via de dezelfde bekabeling en apparatuur.
Dus dan denk je dat het aan de nic van de mac ligt.... Ik heb ook al support gebeld van Apple en die denken ook dat de Nic niet goed is.
Toen kreeg ik een idee en heb toen een Thunderbolt to Gb ethernet adapter gekocht en getest. Helaas ook weer 13,5MB. Het lijkt wel alsof er een cap op zit. Toevallig 1 van 100mbit.
Ik ben door mijn ideeen heen.
Hardware:
iMAC 27" 2011 OS Mavericks alle updates
QNAP TS219P (2x 2TB in R1) laatste fw
Buffalo NAS LS-QL/R5 (4x 2TB in JOBD) laaste fw
Draytek Vigor 2130N Router laatste fw
CAT5e kabels en CAT6
Netgear 5ports switch
Probleem:
Upload van 13,5MB terwijl dit gemiddeld wel rond de 30 zou moeten zijn.
Geprobeerd:
Fixed op 1GB FD op Router en Mac
Van de zaak een procurve switch met CAT6 kabels meegenomen en de Mac en NAS direct aangesloten op de switch
Bootcamp gestart onder Windows 7
Jumbo Frames 9000
Firewall staat uit en heb geen Virusscanner actief
Fresh install gedaan Mac
MAAAAAR de netwerk kabel uit mijn mac halen en in mijn Dell laptop stoppen die ook gigabit heeft resulteerd in 30-35MB/s upload naar en via de dezelfde bekabeling en apparatuur.
Dus dan denk je dat het aan de nic van de mac ligt.... Ik heb ook al support gebeld van Apple en die denken ook dat de Nic niet goed is.
Toen kreeg ik een idee en heb toen een Thunderbolt to Gb ethernet adapter gekocht en getest. Helaas ook weer 13,5MB. Het lijkt wel alsof er een cap op zit. Toevallig 1 van 100mbit.
Ik ben door mijn ideeen heen.

Ik heb ook een leuke computer..