Toon posts:

[netasq] map poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Een maatje van me heeft een netasq u30 van de zaak gekregen. deze gebruiken ze daar niet meer. Hij wil hier wat mee gaan rommelen en testen om wat meer kennis van zaken te krijgen.

We willen nu graag een poort mappen naar een andere interne poort. Dit krijgen we alleen niet voor elkaar.

Een poort 1op1 open zetten lukt wel zonder problemen.

We willen graag poort 3389 extern op poort 4000 toegankelijk hebben.
we hebben in de firewall een filter gemaakt waarbij we het volgende hebben ingesteld:

source destination destination port action
any interne ip 4000 pass

bij nat hebben we het volgende geconfigureerd

action original source destination destination port translated
map externe ip interne ip 3389 interne ip

helaas werkt dit dus niet.

ik kan op internet erg weinig goede omschrijvingen vinden. Kunnen jullie mij helpen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je maakt hierin een denkfout. Wat jij wilt doen is port translatie. In jip en janneke taal wil je alle connecties aankomende op poort 4000 op je externe interface (je WAN kant) doorsturen (mappen) naar het interne IP adres van je server op poort 3389.

Hiervoor hoef je meestal geen poort 4000 open te zetten van alle externe IP adressen naar je interne IP adres.
Meestal geef je dan op dat de externe poort 4000 is welke je mapt naar de interne poort 3389. Dat zal je in 1 NAT regel moeten plaatsen.Maar ik heb geen idee welk type router/firewall je hebt dus meer kan ik er niet over zeggen.

KIjk ook eens naar dit topic: Het Grote Poortmappingsverhaal

Verder is het poortmappen ondertussen dusdanig commodity dat ik het geen voer vind voor Professional Networking & Servers. Ik verplaats het topic naar Netwerken