Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TightVNC] Hogere resolutie dan 640*480 instellen..

Pagina: 1
Acties:

• mrlocke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-11 17:44
Sinds kort heb ik een server draaien met daarin 2x een AMD R290 videokaart.
Deze is niet aangesloten op een monitor, en ik connect remote met TightVNC.
Nu kan ik geen hogere resolutie instellen dan 640*480 wanneer ik connect met TightVNC.
Zoals jullie snappen is dit veels te klein. Als ik echter een monitor in één van mijn kaarten prik, dan veranderd de resolutie netjes naar die van de monitor.
Ik kan in de eigenschappen van het bureaublad twee monitoren zien, de ene is de fysieke, de ander die van TightVNC (denk ik). Ik kan hier echter niks aan veranderen.
Ik draai Win7.. Iemand een idee?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer dit eens:
Real VNC server 4.4 includes support for Xrandr, which allows resizing the VNC. Start the server with:

vncserver -geometry 1600x1200 -randr 1600x1200,1440x900,1024x768

Then resize with:

xrandr -s 1600x1200

xrandr -s 1440x900

xrandr -s 1024x768
/edit
Bovenstaande is volgens mij voor Linux gebruikers.

Bron.

Dit zou misschien ook lukken als je op de betreffende machine bent ingelogd met VNC.
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/Imsia.png

Excuus voor het wat grotere plaatje. :P

[ Voor 5% gewijzigd door LnC op 20-01-2014 16:12 ]

• mrlocke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-11 17:44
Helaas, dan krijg ik alleen de 640x480 resolutie te zien..
Ik heb 2 AMD R290 videokaarten erin zitten met de laatste drivers, dus dat zou toch geen probleem moeten zijn. Heb zelfs een virtuele VGA driver geinstalleerd, maar ook dit werkt niet.
Het beeldscherm dat te selecteren is is een (in het NL 8)7 ):

1. Apparaat weergeven op Scherm van draagbare computer

Voor de duidelijkheid: het is gewoon een desktop.
Zodra ik er fysiek een monitor aan hang via HDMI, schakelt deze automatisch over naar de juiste resolutie. Unplug ik de monitor, dan verdwijnt deze meteen en is het terug naar deze resolutie.
In device manager kan ik ook geen monitor selecteren, deze categorie is in zijn geheel niet te zien (ook niet als verborgen devices weergeven aan staat).

Ik word er inmiddels gek van...

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00
Ik zou gewoon de ingebouwde RDP client gebruiken voor de verbinding tussen twee windows PC's, dit werkt een stuk soepeler en kun je de remote desktop gewoon full-screen lokaal draaien.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Heb je de mirror-hook video-drivers wel geïnstalleerd? Zo heet het iig bij UltraVNC, anders heb je alleen een standaard VGA adapter.