Toon posts:

Superman lettertype

Pagina: 1
Acties:
  • 1.486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok...beetje rare vraag mischien, maar wie heeft voor mij het Superman lettertype.

Ik ben al uren aan het zoeken, maar ik kan niks vinden.

Ik wil het Superman logo maken, maar dan met de letter "W", maar alles wat ik maak lijkt helemaal nergens op.

het gaat dus om dit logo, maar dan met een letter "W" erin :

Afbeeldingslocatie: http://us.st1.yimg.com/store1.yimg.com/I/fridgedoor_1634_5144555

volgens mij is dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.graphittidesigns.com/Store/graphics/t-shirts/dc/supermanlogo.gif echter een ander lettertype.

Aangezien ik ook nog wat tekst onder het logo wil zetten, ben ik op zoek naar beide lettertypen...

wie helpt?

Thanxs
Mudman

edit:

Misschien ook wel handig als ik een e-mail vermeld, mocht iemand mij kunnen helpen |:( 't gaat weer lekker vanavond.

jm.modderkolk@quicknet.nl

Verwijderd

Dat logo van Superman lijkt mij gewoon een logo en geen lettertype.
Je had je vraag beter hier kunnen stellen:
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/13

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 01:09 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
idd :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 01:09 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
Tja zit wel wat in...niet helemaal wakker |:(
zal ff on een move vragen

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op verzoek:

>> [url="/listtopics.php/13"]Webdesign & Graphics[/url] <<

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus niet op zoek naar het Kryptonian font maar dat van dat T-shirt...

Wie weet hoe dit heet of heeft het zelfs liggen??

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-02 10:20
Die onderste op het shirt
kan je gewoon arial black nemen volgens mij en er met photoshop een schaduw aangeven ofzo

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik betwijfel of dat een lettertypoe is, is gewoon een illustratie als je het mij vraagt en de illustrator had ook nog eens een onvoldoende voor typografie;
de S is in vergelijking met bv de R, en ook een beetje de P veels te rond.

verder is het geheel verschrikkelijk vertekend door de ronding waar het geheel in gezet is, zoiets kun je eigenlijk niet zomaar bereiken anders dan door zelf te gaan tekenen,

domme programma's als Word hebben wel word-art, ook adobe had zo'n erg irritant programmaatje, maar daarmee bereik je niet zo'n effect als dit logo
3d en verdraaide letters zijn enkel leuk juist door het handmatige tekenen en de kleine foutjes die erin zitten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja ik denk dat als je open superman zoekt op een fontsite je het wel vind. Anders kun je het bovenste in iedergeval tracen toch?

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 16:11 schreef Yellow het volgende:
Tja ik denk dat als je open superman zoekt op een fontsite je het wel vind. Anders kun je het bovenste in iedergeval tracen toch?
Ik heb inmiddels zo'n 15 font sites gehad en niks gevonden...ik vrees, dat het gewoon getekend is en dus geen lettertype.

Ik wil graag wat andere text gebruiken, maar wel in dezelfde stijl, dus tracen is geen optie.

Ik blijf hopen...
Thanx so far

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het Superman-logo is van ver voor het computertijdperk, kan me niet voorstellen dat het een lettertype is. Met wat geluk heeft iemand er een lettertype van gemaakt maar zal alles behalve orgineel zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 21:57 schreef OzBoz het volgende:
Het Superman-logo is van ver voor het computertijdperk, kan me niet voorstellen dat het een lettertype is. Met wat geluk heeft iemand er een lettertype van gemaakt maar zal alles behalve orgineel zijn.
Ik hoop dus ook op zo'n zelfgemaakt font, want zo'n held ben ik niet met tekenprogramma's (ik kan alleen goed autocadden).
Ik heb zo'n beetje alle links op lettertype.pagina.nl geprobeerd maar nog niks gevonden.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 22:40

2

Op zaterdag 09 juni 2001 21:57 schreef OzBoz het volgende:
Ja zeg het is natuurlijk ook weer niet zo dat lettertypes iets zijn van het computertijdperk :)

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zaterdag 09 juni 2001 22:54 schreef 2 het volgende:

[..]

Ja zeg het is natuurlijk ook weer niet zo dat lettertypes iets zijn van het computertijdperk :)
Typografie niet, maar denk dat ie met een letterbak weinig opschiet. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1