Monitor aangesloten via DP 'loopt vast'

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik heb:
  • Dell U2711, aangesloten via DP
  • MSI R9 290
Als ik mijn computer en scherm tegelijk inschakel, of mijn scherm staat al aan als ik mijn pc aanzet, dan lopen beide vast. Daarmee bedoel ik:
  • De toetsen op het scherm doen niks meer. Geen OSD of whatever. Netsnoer losmaken is noodzakelijk.
  • De computer komt niet verder dan z'n POST. Een enkele korte druk op de power knop en hij valt uit.
Dus, als ik mijn pc wil aanzetten: eerst de pc aanzetten, tot 10 tellen, en dan pas het scherm inschakelen. Bij rebooten moet ik er dus ook aan denken om het scherm uit te zetten...

Het rare is:
  • Dit probleem stelt zicht niet met DVI, noch met HDMI
  • Mijn vorige grafische kaart (HD6950) had ditzelfde probleem zo nu en dan, maar de huidige altijd.
Aangezien ik geen dual-link DVI kabel heb, en HDMI maar tot 1920x1200 gaat, wil ik mijn scherm echt met DP aansluiten. Maar dit wordt op den duur vervelend.

Een FW updater voor de U2711 heb ik niet kunnen vinden, en MSI Live Updater 5 geeft niks aan voor mijn grafische kaart, al heb ik hier de onderste (oudste) versie:
http://www.techpowerup.co...erface=&memType=&memSize=
(Maar om dat nu manueel te gaan updaten...?)

Iemand enig idee wat de oorzaak van dit ietwat vreemde probleem is?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Delete de drivers van de gpu en download de drivers netjes van de amd website.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Stef602 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:07:
Delete de drivers van de gpu en download de drivers netjes van de amd website.
Dit probleem stelt zich ter hoogte van de POST, dus nog voor Windows. Lijkt me dat dat weinig te zien heeft met de drivers binnen Windows. Eens in Windows ervaar ik ook geen problemen (op de pokkeherrie van dat ding na dan :P)

Ik heb de Catalyst 13.11 Beta 9.4 drivers overigens.