[Up- of downgrade surround?] Mission -> Boston Acoustics A

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik draai al een tijdje met de volgende setup:

Mission 702e fronts
Mission M7c2 center
Mission 77DS surrounds
REL Storm sub
Marantz SR7400 receiver

dit alles op een 40" Samsung welke geupgrade gaat worden naar een moderne 46" van Samsung.

Nu is het vrouwtje nooit helemaal tevreden geweest over het uiterlijk van de set (welke ik voor haar aangeschaft heb). Zelf ben ik nooit helemaal tevreden geweest over de fronts welke naar mijn smaak nooit helemaal lekker bij de center hebben gematcht. Kwa klankkleur. Over het algemeen ben ik verder best te spreken over de samenstelling en prijskwaliteits verhouding. De REL is echt een topper en die blijft dan ook.

Voor de andere speaker posities binnen mijn setup is mijn oog gevallen op de strakke witte Boston Acoustics A serie. Mijn vriendin is het eens met het design en het lijken mij zeer degelijke speakers voor hun prijs.

Ik wil het volgende vernieuwen:
Mission 702e -> Boston Acoustics A 250 fronts
Mission 77DS -> Boston Acoustics A 25 surrounds
Mission M7C2 -> Boston Acoustics A 225C center

Dit alles in strak pianolak wit.

Wat ik vermoed dat gaat gebeuren is dat ik in de front iets minder 'punch' heb omdat de woofers van de A 250's kleiner zijn. Ik krijg hier wel meer en helderder midden voor terug. Dit mistte ik een beetje bij de 702e's. daarnaast zal ik achter meer punch krijgen dan bij mn huidige opstelling. Ik heb de speakers uitgezocht op dezelfde woofers en tweeters, zodat alles een mooi geheel vorm betreft klankkleur. Maar ik twijfel een beetje over de center van BA. Deze zou volgens sommigen een beetje weggemoffeld klinken. Iemand hier ervaring mee?

De overweging om dus over te gaan op een andere setup is dus voor een deel optisch en niet onbelangrijk, ik wil er niet op achteruit gaan. De Boston Acoustics zijn veel moderner en ik verwacht dat dit positief gaat uitpakken maar morgen even een luister sessie bij de lokale hifi boer.

Wat zeggen jullie? Upgrade op downgrade?

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Denk dat je het volledig moet laten afhangen van die luister sessie. Neem je je eigen sub en receiver mee?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Receiver wel. Sub is me teveel zeulwerk. Ding weegt rond de 30 kg.

Vandaag een luistersessie gedaan bij de mediamarkt even snel. Vandeweek verder kijken bij een andere zaak.

Ik stond daar te luisteren en wilde terug naar mn stoel komen er 2 boeren en 2 boerenwijven van een jaar of 50 binnen en die trekken zo de bluray speler open (waar ik naar aan het luisteren was) en probeerden er een (nog van de media markt gesealde) bluray indrukken.. de verkoper en ik stonden vol verbazing te kijken hoe vervolgens die wijven op de stoelen gingen zitten kakelen terwijl ik daar naar de speakers probeerde te luisteren.. toen de verkoper vroeg of hij deze mensen kon helpen zeiden ze: Nee we komen hier gewoon om een bluray te bekijken.. waarop de verkopen ingreep en de bluray afhandig maakte en meedeelde dat dit zo niet kon..

Sommige mensen.. ik ben nog steeds verbaasd.. Mijn luister sessie werd abrupt onderbroken en ik ga vandeweek dan ook nog wel even weer naar een andere echte hifi zaak om verder te luisteren.

Conclusie tot nu toe. A 250's missen behoorlijk laag tenopzichte van mijn missions maar voegen enorm veel helder en midden toe die ik erg gemist heb. De A 25's presteren prima als surround speakers en heb ik dan ook weinig op aan te merken. Helaas stond de center speaker niet opgesteld en hoop ik die nog ergens anders te kunnen beluisteren.

Iemand ervaring met deze center?

[ Voor 91% gewijzigd door Cidious op 18-01-2014 19:53 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
De A250's en de A225C besteld via FOKA en de A25's via marktplaats op de kop getikt omdat deze nieuw bijna niet leverbaar zijn op het moment in het wit.

Ik vraag me alleen nog even af of mensen ervaring hebben met het ophangen van de A25's. Ik wil deze aan weerzijdskanten van de bank aan de muur bevestigen. Het liefst met een kogel gewricht zodat ik ze ook nog goed kan richten. Iemand deze speakers al op deze manier opgehangen?

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
De Boston Acoustics in huis gehaald en voor een juiste vergelijking aangesloten op mijn Marantz SR7400. Ze zijn nog niet helemaal ingespeeld maar elke dag wordt het beter.

Wat een adembenemend geluid. De BA's zijn zoveel helderder en strakker in het midden dan de Missions waren. Kwa laag dacht ik dat ik veel zou verliezen op de Missions omdat deze veel grotere woofers hebben, ook dit valt me niks niet tegen. De A250's produceren voldoende laag opzichzelf en met de REL sub erbij is het helemaal een feestje. Stereo beeld is helemaal top. De SR7400 kan er goed mee overweg.

De A25 surrounds zijn ook echt top klasse. Wat een finesse en wat een compleet klankbeeld produceren die kleine A25's welke ik overigens voor 100 euro op marktplaats op de kop heb getik zo goed als nieuw.

De center blijft een beetje achter in dit verhaal. De Mission M7C2 deed het hier toch wel erg goed ten overstaan van de A225C center van BA. Nou moet ik ook eerlijk vermelden dat de center het minst gedraaid heeft en dat deze nog meer ingespeeld moet worden. De A250's hadden echt minimaal 24 uur draaien nodig om te 'openen' daarvoor klonken ze een beetje weggemoffeld. Dit zal ook wel het geval zijn bij de center. Want deze klinkt ook een beetje terughoudend. Ik heb de verterker de center iets meer laten versterken tenopzichte van de rest van de speakers.

Inmiddels heb ik mijn SR7400 verkocht en ben ik in afwachting op het bezorgen van een SR6004. Ik hoop dat deze net zo'n lekker warm en dynamisch geluidje produceert als mijn SR7400 deed. Ik heb de SR7400 namelijk in vergelijking gehoord met de SR5004 en deze kon niet tippen aan de dynamiek van de SR7400. Ik hoop dus dat de SR6004 het beter doet dan de SR5004 anders zoek ik wel weer wat anders. Wel moderner in ieder geval. De SR7400 beschikt niet over HDMI en mist nog wel een boel andere zaken tenopzicht van zn jongere familieleden.

Het is een beetje een eenzijdig topic geworden maar ik hoop dat mensen iets aan mijn bevindingen hebben.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Cidious schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:45:
Inmiddels heb ik mijn SR7400 verkocht en ben ik in afwachting op het bezorgen van een SR6004.
SR6004 met of zonder garantie? De SR5004 en vooral SR6004 zijn relatief berucht om hun P.O.D..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
2 hands, met bon. Ik weet niet hoe het met de garantie termijn zit. Ik hoop dat dit een fatsoenlijk exemplaar is. ik krijg hem morgen binnen.

P.o.d zou vooral gebeuren met hdmi switchen had ik gelezen.

We zien het wel. Ding is al 3 jaar oud. De meeste begeven het in het eerste jaar.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
SR6004 binnen. Geluid werkt prima. Het serienummer is ook van een latere batch dan de series die verkocht werden rond december 2009 welke allemaal het loodje legden in de eerste 30 dagen.

Ik heb wel een ander probleem. Namelijk dat mijn beeld sneeuwt via de HDMI.

Ik heb de PS3 op de BD hdmi poort aangesloten en de HDMI out1 op de TV. Nu krijg ik 1 keer in de zoveel seconden lichte sneeuw door het scherm en eigenlijk zijn er constant kleine sneeuwvlokjes te zien die over het scherm heen knipperen.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Beide kabels zijn gewoon High Speed HDMI kabels. Geen specifiek merk.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
Cidious schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:56:
[...]
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? [...]
Storing van een niet afgeschermd apparaat misschien. Of mogelijk teveel stekkerdozen gebruikt?

Addicted to silent computing

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb er alleen een playstation 3 staan een samsung tv, 1 stekkerblok met 3 aansluitingen

De tv had ik in de versterker hangen. Maar ik heb ook een los blok geprobeerd. Geen verschil. Ga nu proberen om de versterker in een los blok te hangen.

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk een defect IC in de HDMI sectie. Zo'n defect hoogfrequent Opampje is moeilijk zoeken. Daarom wordt zo'n Reciever ook 2e hands van de hand gedaan. Reparatiekosten wegen niet op tegen nieuw kopen.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Dat zou niet zo mooi zijn.. Sinds ik stekker blokken heb gewisseld is de frequentie van het opkomen van de sneeuw is minder geworden. Misschien de versterker even goed aarden en andere eventuele oorzaken uitsluiten.

Voor de rest functioneerde alles prima.

UPDATE: Als ik via de PS3 opnieuw de HDMI instellingen op automatisch configureer dan lijkt het weg te blijven. maar als ik dan van beeld wissel met films of menus dan is het weer terug.

Lijkt erop dat de HDMI handshake een beetje ruw gaat. Als ik van beeld wissel dan zie ik ook even groene en witte sneeuw door elkaar heen.

[ Voor 39% gewijzigd door Cidious op 26-01-2014 00:04 ]

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Even ter info: De Marantz receiver is op de handshake met de PS3 na helemaal in topstaat. Heb er 3 media spelers, een laptop en een telefoon aan gehangen zonder problemen. Alleen de PS3 geeft problemen.

Lijkt te zitten in de deep color output maar als ik deze setting uitzet zegt mijn tv dat hij deze modus niet ondersteund. Dus daar ligt nog wat zoekwerk maar met de media speler is alles perfect! Heb de PS3 nu gewoon direct via HDMI op de tv en via optical naar de versterker. Blurays kijk ik toch eigenlijk nooit. Dus DTS voor PS3 gaming is meer dan genoeg.

De Boston Acoustics zijn inmiddels meer ingespeeld en nog steeds enorm naar mijn zin (de center speaker nog niet helemaal want deze klinkt een tikkeltje weggemoffeld en ik ben dus nog met de instelling aan het knooien en heb er aan de voorkante extra dikke rubbers onder gedaan zodat hij goed op mijn oren gericht staat. Dit verbeterd de klankkleur al aanzienlijk.

De Marantz SR7400 klonk iets warmer en een tikkeltje dynamischer dan de SR6004 maar ik heb er meer 'clarity' voor terug gekregen. De SR6004 klinkt enorm strak en heeft genoeg vermogen om de BA's goed aan te sturen. Ik ben zeer tevreden over mijn nieuwe samenstelling en de volgende stap is nu om mijn woonkamer akoestisch beter in te richten. Nieuwe gordijnen zijn besteld en er ligt een nieuw kleed met dunne schuim matten eronder op de vloer. Wereld van verschil al. Nu wachten op de nieuwe gordijnen. Zal binnenkort even een foto posten in het daarvoor bestemde topic.

Pagina: 1