Vodafone verlengen, maar slecht bereik binnenshuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:29
Ik gebruik al heel wat jaren Vodafone en was redelijk tevreden. Het laatste jaar/anderhalf jaar is het bereik binnenshuis slechter geworden. Woon redelijk kort bij de BE grens (3km) en telefoon schakelt regelmatig over op Mobistar met extra en onnodige kosten tot gevolg.
Voor zover ik kan nagaan, is in de situatie niets veranderd. Mijn Experia Z heb ik pas een half jaar, maar de SE Arc had hetzelfde fenomeen. In mijn appartement is ook niets gewijzigd, zelfs niet behangen of geschilderd.

Nu mag ik verlengen (abbo loopt in mei af) en kijk naar deze aanbieding. En dan een Scherp L Sim Only 2 jaar voor €14,-.
Zakelijk heb ik een KPN abonnement en daarmee wél redelijk tot goed bereik binnenshuis. Telfort(KPN netwerk) heeft een "Superkoopje" abonnement met dezelfde bundel voor €15,-.

Vodafone gebeld, en ik zou tevreden zijn met een gratis Signaalplus (of gereduceerd tarief), maar klantenservice is echter totaal niet van plan om iets te doen. Een medewerker zei op de chat zo ongeveer "Dan ga je toch lekker over naar een ander". Klantgericht is toch anders......
Deze week nog eens gebeld, ze gaan een onderzoek doen naar de signaalkwaliteit in mijn omgeving. Tsja, daar heb ik weinig aan want daar is de signaalsterkte redelijk tot goed. In principe wil ik geen Telfort (is wel mijn thuisprovider) want dan mis ik de alles in 1 op reis bundel.

Wat nu te doen? Ik wacht eerst het technisch onderzoek af, zou ik in principe maandag uitslag van moeten krijgen. Sim only is ook mijn keuze, heb de Experia Z nog maar kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
Vf klantenservice houdt je aan de lijn is mijn ervaring, beloven veel maar er gebeurt niets. Mijn advies is om een provider te nemen waarmee je binnenshuis wel bereik hebt, jouw huis is niet de enige locatie waar vf binnen geen bereik heeft.
Vwb de alles in 1 op reis: laten we hopen dat Kroes woord houdt en de roaming kosten binnen de eu binnenkort helemaal verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Netwerk handmatig vastzetten op Vodafone is geen optie?

Verder hebben ze een Buurlanden Blox voor € 4,50 per maand. Gebeld worden is dan gratis in België en Duitsland. Ook handig als je er vaak op vakantie gaat bijvoorbeeld. Bellen kost dan € 0,25 p/m. Data is wel roamingtarief, maar daarvoor kun je dataroaming uitzetten op je mobiel.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:56:
Netwerk handmatig vastzetten op Vodafone is geen optie?
Nee, want ik hop vaak even de grens over en dan moet ik weer een ander netwerk kiezen. Tanken bijvoorbeeld doe ik standaard in België, want daar is een liter Euro95 "maar" ± €1,49. Krat Jupiler scheelt ongeveer €4,-. Daardoor (tanken in de allereerste plaats) ben ik toch wel vaker in BE. Ook de aanrit naar de A2 richting noorden, is via BE net wat handiger en zeker sneller door ontbrekende stoplichten.
Daardoor zit ik dus te vaak op buitenlands netwerk om dat een handige oplossing te laten zijn.
Verder hebben ze een Buurlanden Blox voor € 4,50 per maand. Gebeld worden is dan gratis in België en Duitsland. Ook handig als je er vaak op vakantie gaat bijvoorbeeld. Bellen kost dan € 0,25 p/m. Data is wel roamingtarief, maar daarvoor kun je dataroaming uitzetten op je mobiel.
En ook hier moet ik wéér extra dokken omdat VF het bereik binnenshuis niet in orde heeft. In de praktijk heb ik vanuit de auto meestal VF als ik naar de A2 rijd via BE. Bereik buitenshuis is gewoon prima.
Alles wat ik wil is gewoon bruikbaar bereik in huis, en of ze daar nou een extra wijkmast voor neerzetten of mij een signaalplus geven, dat maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:46
Zit hier met een zelfde probleem, bijkomend is echter dat andere providers nog slechter bereik geven zowel binnen als buitenshuis. Iets met 'geen keus hebben'. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 14:28
Ramon 73 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Nee, want ik hop vaak even de grens over en dan moet ik weer een ander netwerk kiezen. Tanken bijvoorbeeld doe ik standaard in België, want daar is een liter Euro95 "maar" ± €1,49. Krat Jupiler scheelt ongeveer €4,-. Daardoor (tanken in de allereerste plaats) ben ik toch wel vaker in BE. Ook de aanrit naar de A2 richting noorden, is via BE net wat handiger en zeker sneller door ontbrekende stoplichten.
Daardoor zit ik dus te vaak op buitenlands netwerk om dat een handige oplossing te laten zijn.

[...]

En ook hier moet ik wéér extra dokken omdat VF het bereik binnenshuis niet in orde heeft. In de praktijk heb ik vanuit de auto meestal VF als ik naar de A2 rijd via BE. Bereik buitenshuis is gewoon prima.
Alles wat ik wil is gewoon bruikbaar bereik in huis, en of ze daar nou een extra wijkmast voor neerzetten of mij een signaalplus geven, dat maakt me niet uit.
Vervelend, maar heb je die issues op 2G of 3G binnenshuis? (Bij issues op 3G kun je evt. nog je toestel op 2G locken als je thuis bent). Had je deze problemen ook met het toestel die je voor de SE Arc gebruikte? (Elk toestel heeft ook zo zijn antenne kwaliteit)

Als de dekking buiten redelijk goed is, is de kans uiteraard ook klein dat er een extra macro mast geplaatst wordt. Een SignaalPlus is dan inderdaad de uitkomst aangezien ze binnendekking niet kunnen garanderen. Ik weet dat ze een SignaalPlus alleen gratis geven voor zakelijke klanten en consumenten met een Red Super abonnement (na een netwerk onderzoek). Dan is het nog altijd goedkoper voor jou (gezien het sim-only abonnement) om er zelf een aan te schaffen.

Anders zie ik geen andere optie dan overstappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Probleem met dekking binnenshuis is dat het allemaal kleine vlekjes zijn binnen je huis waar de dekking wel/niet goed is. De dekking van de Belgische provider kan best slechter zijn bij jou thuis, maar dan nóg kan hij daarvoor kiezen als je net op de verkeerde plek in je woning bent.

Een mogelijke reden van de verslechtering van je ontvangst is trouwens dat een Belgische provider juist dekking heeft verbeterd dichtbij de grens; dit veroorzaakt meer ruis in de ontvangst voor je toestel. Hangt maar net van de gebruikte frequenties etc. af.

Het is jammer, maar dit probleem is niet helemaal te voorkomen (zonder dat het extreem veel kost). Da's gewoon radiotechniek. Je geeft zelf al aan dat je ook geld bespaart aan de grens. Nou, dit is dan een nadeel...

Naar 2G-only switchen werkt in theorie juist slechter omdat je nu nog een trapje van 3G naar 2G hebt dat dan wegvalt.

Een eventuele tip is dat je het toestel niet in je broekzak laat zitten maar op tafel laat liggen bijvoorbeeld. In je borstzak werkt ook al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik heb mijn toestel thuis ook gewoon op tafel liggen, vlakbij het raam. Daar is de ontvangst het meest betrouwbaar. Vastzetten op 2G is ook weer zo onhandig want als je dan buitenshuis het net wil gebruiken, dan moet je weer naar 3G schakelen. 2G is binnenshuis beter, 2-3 streepjes.

En ik ben niet dichtbij de grens gaan wonen om geld te besparen, kwam gewoon zo uit.

Of ik deze ontvangstproblemen ook al had voor de SE Arc, weet ik niet meer. Dat is te lang geleden om me nog te herinneren. Denk het echter niet, want twee jaar geleden heb ik VF nog verlengd.
En het probleem is natuurlijk vrij simpel te verhelpen, alleen een Femtocel plaatsen. Maar ik heb geen trek om voor VF €85,- neer te moeten leggen.
Snap niet dat ze die dingen niet tegen lager tarief vermarkten, en dan gewoon open zetten. Zo heb je goedkoop een verbetering van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Ramon 73 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:40:
Vastzetten op 2G is ook weer zo onhandig want als je dan buitenshuis het net wil gebruiken, dan moet je weer naar 3G schakelen. 2G is binnenshuis beter, 2-3 streepjes.
Is dat werkelijk een issue? Een korte handeling en kost je verder niks...
Sorry, maar ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Voor velen zal het idd geen probleem zijn. Ik heb echter geen zin om steeds maar weer eraan te moeten denken om van 2 naar 3G te schakelen en omgekeerd. Zijn al zat dingen waar ik aan moet denken, dus hoef er niet nog meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
Ik begrijp dat je een probleem hebt, maar iedere aangedragen oplossing teveel gedoe vindt. Essentie is volgens mij dat je bij Vodafone wilt blijven vanwege de alles in 1 bundel. Koop gewoon zo'n femtocell, bijvoorbeeld deze http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 4% gewijzigd door PinokkioTV op 19-01-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
SafariFlow schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:02:
[...]

Is dat werkelijk een issue? Een korte handeling en kost je verder niks...
Sorry, maar ik zie het probleem niet.
ik zou het issue wel zien, moet je steeds als je thuis weg gaat en in de auto zit met je telefoon zitten klooien, alleen maar omdat je provider de dekking niet op orde heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
stijnec1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:23:
[...]

ik zou het issue wel zien, moet je steeds als je thuis weg gaat en in de auto zit met je telefoon zitten klooien, alleen maar omdat je provider de dekking niet op orde heeft
Als je gaat internetten ben je toch al aan het "klooien"...
Inderdaad als je, je huis uit gaat...weet niet wat de auto hiermee te maken heeft, maar goed.

Het zijn max 3 clicks die je maakt. Ik kan het zelfs vanuit mijn notificatie panel op Android 4.2.2. Slepen, 1 click en done...
Dit doe ik dagelijks met mijn prive KPN toestel. Op mijn werk toestel met VF hoef ik dit niet te doen. Hiermee heb ik wel binnedekking (zelfde merk/type).

Dit is echt een luxe probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
luxe probleem? het is niet van deze tijd dat je moet zitten klooien met je telefoon omdat de carrier zn dekking niet op orde heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
stijnec1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:50:
luxe probleem? het is niet van deze tijd dat je moet zitten klooien met je telefoon omdat de carrier zn dekking niet op orde heeft
Dus jij bent van mening dat een carrier overal binnendekking moet/kan hebben? Sorry, maar dit is helaas niet haalbaar. Allemaal afhankelijk van plaatsing mast (soms zelfs hoogte Cel in dezelfde (gedeelde) mast), woning/isolatie, toestel en eventuele omgevingsfactoren...

Ramon heeft met VF geen 3G binnen dekking en met KPN wel. Nou, bij mij is dat anders om...

VF heeft hier in ieder geval een oplossing voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Het is onwetendheid als je verwacht dat elke provider overal dekking heeft. Je probeert op een hoge frequentie met een antenne die uit niets anders bestaat dan een spoor in een printplaat een signaal op te pikken en je verwacht dat elke provider ervoor moet zorgen dat het signaal sterk aanwezig is binnen je geïsoleerde woning?

Stap over naar KPN zou ik zeggen... Ik kom ook weleens op plekken met zwakke 3G-dekking vlakbij de grens. Is maar één keer gebeurd dat ik ineens op E-Plus zat op 2 km van de Duitse grens, in de ochtend zag ik dat ineens... meestal switcht hij gewoon netjes naar 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog een laatste hulppoging:
In je settings kun je eventueel je netwerksettings veranderen met het menu *#*#4636#*#* ... bijv. instellen op WCDMA / GSM Preferred Roaming List, dan zoekt hij op een andere manier naar aangrenzende masten. Wellicht valt hij dan minder snel terug naar een buitenlands netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 20:24
Waarom bij Vodafone blijven als je er dus niet tevreden over bent?

Zelf zat ik met hetzelfde probleem, alleen zit ik in een gebied waar het bereik van zo goed als alle providers binnenshuis gewoon bagger is. Daarom heb ik toch gekozen om zelf de SignaalPlus module aan te schaffen. (En nu wel min of meer vast te zitten aan Vodafone, maarja...) Een tweedehandsje kan ook, wel even checken of de vorige eigenaar um niet meer geregistreerd heeft...

Die FriendsFamily aanbieding krijg je niet voor hetzelfde bedrag als je geen FF code hebt btw. Maar het normale verleng-tarief is volgens mij €1 / mnd extra.

Simyo ook al overwogen? 100 belminuten + 200MB kost daar slechts 8 euro per maand. Onbeperkt SMS (wat is dat) 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:00
Miyamoto schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:15:
Waarom bij Vodafone blijven als je er dus niet tevreden over bent?

Zelf zat ik met hetzelfde probleem, alleen zit ik in een gebied waar het bereik van zo goed als alle providers binnenshuis gewoon bagger is. Daarom heb ik toch gekozen om zelf de SignaalPlus module aan te schaffen. (En nu wel min of meer vast te zitten aan Vodafone, maarja...) Een tweedehandsje kan ook, wel even checken of de vorige eigenaar um niet meer geregistreerd heeft...
1e eigenaar moet hem inderdaad gedeactiveerd hebben. jij kan deze dan weer op jouw account activeren.
Dit is ook prima gelukt met de 2e hands femtocel voor mijn ouders.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Die FriendsFamily aanbieding krijg je niet voor hetzelfde bedrag als je geen FF code hebt btw. Maar het normale verleng-tarief is volgens mij €1 / mnd extra.

Simyo ook al overwogen? 100 belminuten + 200MB kost daar slechts 8 euro per maand. Onbeperkt SMS (wat is dat) 5 euro per maand.
F&F code heb ik via de wegenwacht, ben ik namelijk lid van. En 1euro per maand is toch 24 euro totaal over de gehele looptijd. Overigens is het verschil tussen F&F en normaal verlengen zelfs €2,- op een tweejarig abbo.
Simyo is niet zo interessant vanwege de 5euro SMS bundel. Ik stuur per maand 6-8 smsjes naar mensen die geen whatsapp gebruiken. De trage omschakeling van mijn bekenden, gaat dan 120euro kosten over de totale looptijd..........

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 28-01-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
simyo heeft een gecombineerde minuten/sms bundel, dus je hoeft geen aparte bundel te nemen, die bundel is alleen voor onbeperkt sms

[ Voor 18% gewijzigd door stijnec1 op 28-01-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
[b][message=41617971,noline]......Ik wacht eerst het technisch onderzoek af, zou ik in principe maandag uitslag van moeten krijgen.
Dat technisch onderzoek is dus nooit uitgevoerd :X Ik wacht nog steeds op de uitkomst, en bij bellen met diverse medewerkers blijkt er nooit opdracht voor dit onderzoek te zijn gegeven.

Dan nog maar eens op het gemak met verkoop gebeld, die verwijzen naar klantenservice. Weer beklag gedaan, en ineens kom ik op de afdeling loyalty terecht.
Daar kon ineens wél iets gedaan worden. Medwerker vertelde dat op de Red abbo's bij dergelijke vragen standaard een SignaalPlus gegeven wordt. Naja, ik ga voor een BSW200 abonnement van €18,- (€16,- via F&F), dus zoveel zat er voor mij niet in.
Uiteindelijk was het aanbod om een BSW200 abonnement voor 2 jaar af te sluiten. Maandlast = €14,-
Signaalplus koop ik voor het reguliere tarief van €85,-, maar daarvoor heb ik de korting op het abonnement.
Zo kost de Femtocell me €37,- over 2 jaar gerekend. Op Marktplaats gaan ze gebruikt voor meer over de toonbank. Niet gratis uiteindelijk, maar toch een acceptabel aanbod.

Mocht er iemand een F&F code willen, DM maar. Die ik gekregen heb ga ik toch niet meer gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon 73 op 28-01-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Test of het handmatig vastzetten van het netwerk werkt. Indien ja: neem toestel met NFC en koop van die tags die je ergens kunt hangen voor het "instant" aanpassen van je instellingen (kosten volgens mij bijna niets).

Bovenstaande is slechts een gedachte van me.. weet niet of het werkt/mogelijk is maar zou wel een handige optie zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 29-01-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Gadgeteer schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:57:
neem toestel met NFC en koop van die tags die je ergens kunt hangen voor het "instant" aanpassen van je instellingen
Dat is een goed plan. Op het werk heb ik zat bruikbare tags liggen, worden bij ons 15000 stuks van verwerkt voor produktherkenning. De Experia Z heeft NFC, dus dit is een hanteerbare oplossing. Thuiskomen, even tappen op de "incoming" tag en de telefoon schakelt naar 2G.
Weggaan, "outbound" tappen en hij schakelt weer naar 3G.

Maar mijn signaalplus mag ik morgen ophalen bij het postkantoor. Daar heeft mijn vrouw ook iets aan (ook VFabbo).
Pagina: 1