Samba

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb net samba hier opgezet, en het lukte me ook nog :). Nu kan ik vanaf mijn win2k bak wel erop komen zoals de bedoeling was maar ik kan er niet naar toe schrijven en dat was wel de bedoeling...

Ik wil volledige toegang krijgen tot mijn .l2 dir op mijn linux bak. Mijn idee was (wrom weet ik niet :+) om dat maar te regelen in de public.
Ik heb in mijn smb.conf onder het kopje public het volgende staan:

comment = public stuff
path = /l2
public = yes
writable = yes
printable = no

Maar ondanks dat hij dus wel op writable staat krijg ik geen schrjf toegang? :?

...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je hebt nu op application level toegang gegeven, maar ook op operating system level? Of in gewoon nederlands: staan de rechten voor die directory goed?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Haranaka
Hmm, ja ik denk dat dat het is, heb nu de root (eigenaar van die /l2 dir) ook samba acces gegeven. Is dat erg? Heb ook ingesteld dat hij alleen mijn LAN toegang mach geven tot samba, dus ik neem aan van niet.

Maar nu moet ik onder mijn win2k bak dus even onder een andere username + pass inloggen op mijn linux bak. Hoe doe ik dat? (behalve een reboot)

...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 08 juni 2001 01:14 schreef Haranaka het volgende:
Hmm, ja ik denk dat dat het is, heb nu de root (eigenaar van die /l2 dir) ook samba acces gegeven. Is dat erg?
Mjah, ik zou het andersom doen: die samba user schrijfrechten in /l2 geven. Geef nooit meer rechten dan nodig!
Maar nu moet ik onder mijn win2k bak dus even onder een andere username + pass inloggen op mijn linux bak. Hoe doe ik dat? (behalve een reboot)
Geen idee, windows = vrij onbekend terrein hier :o .

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Haranaka
Ok, gelukt, heb die user maar die rechten gegeven.bedankt :)

...