Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hi,

Ikzelf heb zo'n koeler en nu zit er een ventilator in het midden en ene aan het kant van het geheugen.

Zou het ook aangeraden zijn om de ventilator van de CPU koeler die boven het geheugen zit te verplaatsen, naar de andere kant en dus eigenlijk warme lucht aanzuigt ipv koude lucht inblaast?

Dan kan ik wss wel hoger geheugen plaatsen....

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ljn6sw.jpg

Dus de ventilator dat je rechts ziet, naar links plaatsen

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
Ik weet niet of je boven in de kast een opening hebt, maar ik heb daar een opening voor twee fans. Dus ik heb mijn Dark Rock Pro 2 een kwartslag gedraaid (dan staat het logo ook gelijk goed). Nu wordt de lucht dus omhoog geblazen. Wat enorm scheelt in temperatuur, omdat de warme lucht sowieso naar boven gaat.

Als jij hem niet kan draaien, dan kan je de fan ook helemaal weghalen. Maar dan zou je voorin de case wel een intake fan moeten zetten en achterin een grote outtake fan, zodat je een goede luchtstroom hebt langs je cooler. Maar of dit genoeg koelt, zou je in de praktijk moeten testen.

- Edit -
Ik zie dat je ook je videokaart moet verplaatsen, als je hem een kwartslag draait...

[ Voor 7% gewijzigd door Xyphoid op 18-01-2014 02:19 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Ik zou het gewoon zo laten. De wijziging die je wil toepassen zal bijna niets uithalen dus het is niet de moeite waard :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik heb volgende fans zitten:

- Front: 230x30mm Green LED fan on/off
- Top: 200x30mm fan (kan er twee plaatsen)
- Side: 200x30mm fan
- Rear: 140x25mm fan

Voor het moment kan er geen hoger geheugen in, dus als ik hoger geheugen zou wensen

[ Voor 32% gewijzigd door Dragunov op 18-01-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
Als je een top fan hebt die naar buiten blaast en een front fan die naar binnen blaast, dan zou ik gewoon proberen om de koeler een kwart slag te draaien, zoals ik eerder aangaf.
Het kost je alleen wat tijd en koelpasta. En misschien heeft het nog een positieve invloed op je temps. En zo niet, dan kan je in ieder geval hogere geheugen er in zetten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb mijn Dark Rock juist 180 graden gedraaid (nu heb ik de Dark Rock Pro, niet de Dark Rock Pro 2). Dan heb je wel net iets meer ruimte voor geheugen met hoge heatsinks.

Al vind ik persoonlijk nog steeds de makkelijkste optie gewoon low profile geheugen pakken, die heatsinks zijn toch voornamelijk voor de sier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Inderdaad, ik lees dat ze soms zelfs een negatieve invloed hebben op de temperaturen (heatsinks)

Maar al de high end geheugenrepen hebben zo'n hoge heatsinks, enkel de 1600Mhz en de 1866Mhz hebben lage heatsinks, denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dus iemand die ook geheugenrepen kent die snel zijn met lage heatsink?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Geil black dragon?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Misschien deze dan:

http://www.geil.com.tw/products/showSpec/id/393

Wat denken jullie ervan?

Of heb je nog andere merken in dezelfde klasse?

Alvast bedankt!

[ Voor 71% gewijzigd door Dragunov op 20-01-2014 19:22 ]

Pagina: 1