Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Corsair Obsidian 750D inbouw probleem

Pagina: 1
Acties:

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:08
Mijn huidig systeem, zie inventaris: TFZ61 onder StarWars. Dit systeem gaat naar mijn zoon, behalve de GTX690, deze bouw ik in mijn nieuwe pc.

Nieuwe PC:
  • Corsair Obsidian 750D
  • Maximus VI Extreme moederbord
  • 3 X Samsung 840 PRO SSD (1x 256GB, 2x 512GB)
  • HDD voor downloads (2TB WD green)
  • 16GB Ram geheugen
  • i7 4770K CPU
  • EVGA GTX690
Vaker een PC gebouwd, dus mag geen probleem zijn. De Corsair Obsidian 750D is een ruime kast waar plaats genoeg is. Alle bekabeling zoals voeding, SATA, etc kunnen netjes achter het moederbord weggewerkt worden (zie ook Tweakers review)

PC gebouwd, maar ik kreeg de indruk dat mijn GTX690 niet goed paste (niet diep genoeg) in het PCI-e slot. Op dit moederbord zitten er vier, en bij allen had ik deze indruk. PC aangezet, en ik vond het niet vreemd dat ik geen beeld had via mijn GTX690. Gelukkig zit in de i7 een ingebouwde video, en daar heb ik beeld. (HDMI op moederbord) PC geïnstalleerd, (Windows 8.1) en is lekker snel (je merkt goed het verschil met SATA II van mijn ouder PC met deze SATA III)

Videokaart in mijn oude PC gezet, en werkt perfect.

Zijn er mede tweakers die vergelijkbare problemen hebben gehad? Tips zijn welkom.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16
Klinkt alsof het moederbord te diep in de kast ligt. Dan vraag ik me af of je wel de afstandhouders hebt gebruikt op de backplate om je moederbord te monteren. Scheelt je al iets van een halve centimeter.

Niet monteren van die dingen kan kortsluiting veroorzaken.

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:08
Ik snap je reactie, zou ik ook direct zeggen. Deze kast heeft ingebouwde standoffs, er zit standaard één losse standoff bij. Deze heb ik gebruikt voor de middelste plaats onder het moederbord.

Op deze foto zie je de standaard standoffs zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door TFZ61 op 18-01-2014 14:39 ]

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:45
Soms is de hoek van het metalen plaatje dat je aan de achterkant vastschroeft/klemt niet helemaal optimaal met de diepte die je nodig hebt om goed vast te zitten in het slot. Kijk dus eens of de backplate ervoor zorgt dat je niet ver genoeg kan komen, buig anders voorzichtig het buitenste hoekje een klein beetje om.