Hopelijk weet iemand wat er aan de hand kan zijn met de installatie van Windows 8.1 x64. Ik doe het beheer van het systeem bij m'n buren en omdat ze nog XP gebruiken, voorgesteld om die voor 8.1 te vervangen. De computer zelf zou prima in staat moeten zijn om 'm te draaien. Echter wil de installatie het niet doen, deze klapt er met een BSOD uit, ongeacht wat ik probeer. Het initieel laden doet het wel, maar zodra 't verandert van het logo naar de installer, gaat 't fout.
Symptomen:
Omdat ik bang was dat de DVD zelf fouten bevatte omdat er een kras op leek te zijn gekomen bij het uit het hoesje halen (idiote manier van verpakken btw), heb ik de hele disc naar HDD gekopieerd. Dit ging prima, geen fouten. Ook het opstarten van mijn laptop met de DVD verliep zonder problemen en kon doorklikken tot de licentiecode aan toe, daarna heb ik 'm afgebroken want ik wil m'n Debian niet kwijt
.
Ik heb al van alles gezocht op de BSOD code met Google, maar geen succes geboekt. Ook zoveel mogelijk uitschakelen in het BIOS heeft geen effect gehad. Enige wat ik nog kan bedenken is een mogelijk probleem met de aansturing van de hardware, dat het niet compatible is met W8, maar het systeem zelf zou nog krachtig genoeg moeten zijn en aan de systeemeisen voldoen, al is die wat gedateerd. Ook heb ik beide DVD drives geprobeerd, zelfde resultaat.
Als laatste hoop ga ik nog de 32 bit versie proberen van Windows 8.1, maar omdat die niet zo voor handen is, zal ik die op een andere manier moeten verkrijgen. Het was in eerste instantie ook de bedoeling om de 32 bit te kopen, maar werd misleid door de pricewatch omschrijving (stond 32 en 64 bit, ik verwachtte dus beide te krijgen) en daardoor niet echt opgelet bij het bestellen.
Specs:
Symptomen:
- Spontaan herstarten. Je ziet heel snel wat tekst op 't scherm, maar is weg voordat je ook maar iets ervan kan lezen.
- BSOD met code 0xc0000221. Door te Googlen hierop wordt ik niet veel wijzer, want 99% van de hits heeft het over een al draaiende Windows en de 1% die over blijft gaat niet over 8.1, is onduidelijk, blijft onbeantwoord of is niet van toepassing ivm uiteindelijk andere oorzaak.
Omdat ik bang was dat de DVD zelf fouten bevatte omdat er een kras op leek te zijn gekomen bij het uit het hoesje halen (idiote manier van verpakken btw), heb ik de hele disc naar HDD gekopieerd. Dit ging prima, geen fouten. Ook het opstarten van mijn laptop met de DVD verliep zonder problemen en kon doorklikken tot de licentiecode aan toe, daarna heb ik 'm afgebroken want ik wil m'n Debian niet kwijt
Ik heb al van alles gezocht op de BSOD code met Google, maar geen succes geboekt. Ook zoveel mogelijk uitschakelen in het BIOS heeft geen effect gehad. Enige wat ik nog kan bedenken is een mogelijk probleem met de aansturing van de hardware, dat het niet compatible is met W8, maar het systeem zelf zou nog krachtig genoeg moeten zijn en aan de systeemeisen voldoen, al is die wat gedateerd. Ook heb ik beide DVD drives geprobeerd, zelfde resultaat.
Als laatste hoop ga ik nog de 32 bit versie proberen van Windows 8.1, maar omdat die niet zo voor handen is, zal ik die op een andere manier moeten verkrijgen. Het was in eerste instantie ook de bedoeling om de 32 bit te kopen, maar werd misleid door de pricewatch omschrijving (stond 32 en 64 bit, ik verwachtte dus beide te krijgen) en daardoor niet echt opgelet bij het bestellen.
Specs:
- MSI K8N Diamond
- AMD FX-60 dual core 2,6 GHz, socket 939
- 3 GB DDR 400MHz geheugen
- nVidia GT210 videokaart
- Wireless-G + bluetooth PCI/USB kaart meegeleverd met moederbord
- Logitech MX700 Wireless Desktop
- Hitachi 250 GB IDE HDD
- Toschiba DVD-RAM drive (IDE)
- NEC DVD +/- DL Brander (IDE)
- Sony Floppy Drive
- Apacer 15-in-1 card reader