Entropia client crasht pc's elke 20 minuten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-12-2017
Beste Tweakers,

Ik zit weer in de ... dus ik kom hier weer wat vragen.

Ik speel http://www.entropiauniverse.com samen met mijn dame. Volgens de support van Entropia zouden onze pc's voldoende moeten zijn om het spel redelijk te kunnen spelen. Niet verwonderlijk natuurlijk, want een aantal tweakers hebben mijn configuratie-advies hierop aangepast ;)

Toch crash ik en mijn vrouw elke 20 minuten. Serieus, we laten timers mee lopen om te zien wanneer we ongeveer crashen. Er zit hooguit 1 minuut tussen. We hebben beide hetzelfde systeem, wired over dezelfde router.

Soms heeft 1 van ons geluk, dan crasht alleen de ander. We crashen nooit tegelijk, het is tenslotte ongeveer 20 minuten na het inloggen. Soms wel vlak achter elkaar. 1 keer hebben we getest eerst log ik in, paar minuten later zij: ik crash eerst, dan crasht zij. Zij logt eerst in, dan log ik in, eerst crasht zij, dan log ik.

Dit hebben we al geprobeerd:
- volledige herinstallatie van de pc
- driver updates
- geluid uit
- save mode
- 1 tegelijk spelen
- computer wisselen (geen idee)
- quick buttons terug naar standaard
- shades uit
- schelden
- printer off line
- televisie (ook over internet) offline
- andere headsets
- computer schoonmaken
- aaien
- internet verbinding testen tijdens spelen
- temperaturen monitoren
- repair functie van het spel draaien (nieuwe installatie, maar je weet nooit)
- compatibiliteitsmodus gebruiken
- firewall uit
- virusscanner uit
- niets doen, wachten tot de crash

Niets lijkt te helpen, hebben jullie nog ideeen?

groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
http://www.entropiaforum....ter-2-21-2012-update.html

Je bent dus niet de enige en het lijkt gewoon aan het spel te liggen. Ook daar mensen waarbij het na 20 min gebeurt. Misschien helpt dit om een oplossing te vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 17-01-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als de pc verder geen bsods geeft, niet restart of vastloopt en alleen het spel eruit klapt, ligt het aan het spel. Hopen op een nieuwe patch/update van het spel en aankaarten op het forum en bij support.

Een beetje rot antwoord verder misschien eens kijken naar een andere soortgelijke game (genoeg goede mmo/rpgs te krijgen/kopen).

[ Voor 25% gewijzigd door ToFast op 17-01-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-12-2017
Thanks beide!

Er zijn geen MMO's zoals deze ;)

Pilatus: die thread is meer dan een jaar oud en blijkbaar wordt het niet geupdated door andere spelers. De vraag is of zij hier ook last van hebben. Grappig genoeg ken ik een goed aantal van die spelers, die hier nu geen last van lijken te hebben. Maar goed, ik ga het ze gewoon even vragen.

To Fast: inderdaad, alles lijkt te draaien behalve dit spel. Dat is wel jammer. Ik heb reeds verschillende keren contact gehad met support. Helaas antwoorden ze met vlagen.

Mocht iemand ideeen hebben, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik speel entropia ook en heb occasioneel ook last van die crash in Pilatus zijn link.
Soms dagen geen last van en sommige dagen 3 keer op een uurtje. Ik heb 2 weken geleden men drivers voor de laatste keer geupdate en het is eigenlijk niet meer gebeurt sindsdien.

Ik heb ook een Nvidia kaart zowel in deze pc als de vorige, ik vermoed dat het inderdaad iets is in het spel dat niet correct omgaat met de videokaart ofzo.
Toevallig ook Nvidia kaarten en die melding bij jullie ?

Wel vreemd dat het elke 20 minuten bij jullie gebeurt, bij mij was het meestal na enkele uren teamhunt met de soc. Ik kon dan gewoon de launcher herstarten en terug inloggen en was binnen de minuut terug aan't spelen en vond het vervelend, maar dit klinkt wel heel extreem.

Ik weet dat met de huidige engine het spel best wat vraagt van een PC, dus zou je mss je specs eens kunnen posten ?
Heb je de settings al eens helemaal omlaag gezet ?
windowed modus geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 10:30
Heb je een M4 ssd?
Zoja firmware updaten.
Er zat een bug in waardoor na x aantal uren de ssd bluescreen begint te veroorzaken.
En dit na 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

belrpr schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:56:
Heb je een M4 ssd?
Zoja firmware updaten.
Er zat een bug in waardoor na x aantal uren de ssd bluescreen begint te veroorzaken.
En dit na 20 minuten.
... wow thanks, dit zou veel kunnen verklaren
Pagina: 1