Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde waarschuwing browser [HitmanPro Alert]

Pagina: 1
Acties:

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 00:43
Sinds vandaag geeft Hitman Pro Alert plotseling bij het opstarten van browsers een vreemde melding, namelijk het indringeralarm. Dit gebeurt bij elke browser die ik probeer (Chrome, Firefox, IE). Daarbij vraagt het om te scannen met Hitman Pro wat ik vervolgens doe. Uit deze scan komt echter niks naar voren wat duidt op malware (enkel tracking cookies).

Daarop besloot ik Bitdefender (Total Security) en Malwarebytes eens verder te laten zoeken door beide een volledige systeemscan (instellingen zo agressief mogelijk) uit te laten voeren. Ook hier kwam niks bijzonders uit wat kan duiden op malware.

Een afbeelding van een melding die Bitdefender bij het opstarten van google chrome geeft (niet bij andere browsers) en de melding van Hitman Pro alert is hier te vinden: http://i44.tinypic.com/rqyh51.jpg

Zojuist heb ik nog eens Hitman Pro laten scannen, maar dit programma heeft bij mij de vervelende eigenschap dat het vaak een bluescreen veroorzaakt, zoals zojuist gebeurde. De dump heb ik eens onderzocht en het leek om een conflict te gaan tussen Hitman Pro en Bitdefender (verder niet dieper op in gegaan). Bitdefender blokkeert de laatste tijd ook veel poortscans (firewall staat wel op paranoid, dus misschien vandaar).

Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt en beter: hoe ik het kan oplossen?

Edit: Windows verdomt het nu ook al om me de Google map uit Program Files te verwijderen, terwijl ik met administrator rechten werk. |:( hierdoor krijg ik Chrome niet opnieuw geïnstalleerd :/Gefixt. Na volledige herinstallatie van Google Chrome geeft Hitman Pro Alert deze waarschuwing nog. Is Hitman Pro Alert nou gewoon de weg kwijt of is er iets ernstigs aan de hand?

[ Voor 12% gewijzigd door Allovich op 17-01-2014 22:57 ]

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:42
Hou even deze thread op het forum van WildersSecurity.com in de gaten, meerdere gebruikers van HMPAlert & BitDefender beschrijven hetzelfde probleem. link

Erik Loman, dev. van Surfright.nl/HitmanPro, bezoekt die thread ook frequent dus hou zijn reacties in de gaten.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:29
Baserk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:34:
Hou even deze thread op het forum van WildersSecurity.com in de gaten, meerdere gebruikers van HMPAlert & BitDefender beschrijven hetzelfde probleem. link

Erik Loman, dev. van Surfright.nl/HitmanPro, bezoekt die thread ook frequent dus hou zijn reacties in de gaten.
Hmm... "Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar" als ik op je link klik ?

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:42
Ah, dat is omdat ik zelf altijd de https versie bezoek.
WildersSecurity heeft het certificaat zelf gemaakt dus een terechte melding van je browser.
Zal even de link aanpassen naar http ipv https. My bad.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Allovich
Bedankt voor de link. Het probleem houdt op het moment nog steeds aan, maar het lijkt me een false positive die veroorzaakt wordt door een conflict tussen HitmanPro Alert en Bitdefender als ik het zo begrijp. Ik denk dat Hitman Pro Alert de deur dan maar uitgaat als het probleem niet op te lossen is

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 23:45
Misschien een compromised plugin?

• Allovich
In Google Chrome en IE gebruik ik geen plugins (op Flash en het gebruikelijke na dan) en in Firefox maar zeer beperkt. De Java plugin is dan nog wel het meest risicovolle, maar voordat er Java gerund mag worden moet ik in principe daar eerst toestemming voor geven. Daarnaast zou Bitdefender of Malwarebytes (Emsisoft gooi ik er nu ook nog even overheen) het dan moeten vinden, neem ik aan.

Edit:Windows 7 was ik inmiddels toch zat (en ging wat traag) dus ben op W8.1 overgestapt. Ook hier treedt het zelfde probleem op. Het gaat dus overduidelijk niet om een virus, maar om een conflict tussen HitmanPro Alert en Bitdefender (waarbij eerstgenoemde nu verwijderd wordt). Problem solved (for now).

[ Voor 30% gewijzigd door Allovich op 19-01-2014 00:50 ]

Pagina: 1