Volume controller

Pagina: 1
Acties:

• mikeb106
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
Hi Tweakers,

Na een speurtocht op Google zonder resultaat kom ik nu bij jullie voor advies. Ik heb hier een surround systeem staan welke ik gebruik om muziek af te spelen vanaf mijn laptop. Deze is momenteel verbonden met een tulp naar aux kabeltje, ik ben echter opzoek naar een volumeregelaar welke ik daar tussen kan zetten. Een soortgelijke als je bijvoorbeeld bij deze Edifier speakers krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://www.bestprice365.com.ph/image/data/Speaker/edifier/m3200/m3200(2).jpg

Hebben jullie enig idee waar zoiets te verkijgen is?

Alvast bedankt!

Mike

PS. De surround set heeft ook een SPDIF aansluiting, mocht er een controller zijn die dat ondersteund.

Verwijderd

Bij Bax.nl hebben ze wel wat voor jou. Het kost maar 344 Euro. Dat is zeker niet duur.

http://www.bax-shop.nl/st...ller/product-details.html

Verwijderd

Een stuk cheaper! Daar vroeg de TS niet om. Bovendien is de signaal/ruis verhouding slechter en de uitgang niet stabiel (uitgangsimpedantie). :P

• mikeb106
Bedankt voor de reacties! Inderdaad vergeten om de pricerange te vermelden, 344 is toch iets teveel van het goede. Zat eerder aan 20-30 te denken. Ik zou het graag ook een beetje stijlvol willen, een mixertje wordt em dus niet. Nog meer ideeën/linkjes?:)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mja, "een surround systeem met tulp verbonden" gok ik even dat TS meer aan een 30 euro dan 300 euro zit te denken ;)
Emotiva schijnt een joekel van een knop binnenkort op de markt te brengen rond de 50$. Googel: control freak emotiva.

Afbeeldingslocatie: http://i277.photobucket.com/albums/kk60/jmilton7043/freak_zps1f802b86.jpg

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:28:
Een stuk cheaper! Daar vroeg de TS niet om. Bovendien is de signaal/ruis verhouding slechter en de uitgang niet stabiel (uitgangsimpedantie). :P
Mag ook wel dat dat spul minder goed is voor een fractie van de prijs ;)

Maar laptop met tulp kabeltje klonk mij al niet in de oren als flink budget... vandaar.

Is een usb geluidskaart geen optie ? Die heb je volgens mij ook wel met een grote draaiknop voor het volume en misschien ook nog wel met spdif aansluiting... en waarschijnlijk betere geluidskwaliteit van de onboard geluidskaart

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 17-01-2014 22:52 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat een 2.1 of 5.1 set (aangezien je surround zegt)?
Indien 5.1 gaat dat heel lastig worden.
Indien 2.1 is een goedkoop mengpaneeltje de makkelijkste optie, al dan niet 2e hands.
Of zoiets:
http://www.conrad.nl/ce/n...-omschakelpaneel?ref=list
http://www.conrad.nl/ce/n...e-volumeregelaar?ref=list

Maar die kosten ook 50 euro, en een 2e hands mengpaneeltje van Alecto pluk je voor misschien een tientje van MP :)

[ Voor 46% gewijzigd door The Eagle op 17-01-2014 23:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mikeb106
Het is een 5.1 set: Pioneer NS-DV77, een vrij oude set maar prima geluid. Aangesloten op een Hp Elitebook 8560W. T gaat voornamelijk om het gemak maar een beetje stijl zoals de eerste foto die ik stuurde en die van wagenveld zou helemaal top zijn. Ik bedenk met net ook nog wat anders, zijn er ook soortgelijke devices met media buttons zodat je bijvoorbeeld volgende nummer kunt drukken?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat zo is dan heb je hem nu gewoon in stereo aangesloten en krijg je een soort van pseudo 5.1 door de ingebouwde DSP van dat ding lijkt me. Maar het is dan echt geen 5.1 geluid dat je krijgt, hooguit geluid uit alle speakers ;)
Maar als dat idd zo is kun je toch ook gewoon het volume regelen met de headunit? Of zie ik het verkeerd? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mikeb106
Echt surround is het niet nee. Wellicht toch een externe audiokaart met spdif ondersteuning overwegen? Aanbevelingen? De headunit heeft naast een aan/uit knop alleen een eject button. Ik heb uiteraard een afstandsbediening erbij maar die is redelijk versleten waardoor harder/zachter nogal lastig gaat. Daarnaast vind ik een vaste volume controller wel chique.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zou dan naar een Griffin Powermate kunnen kijken. Die stuurt dan wel de windows mixer aan, en is dus puur softwarematig.. Die dingen zijn ook zo rond de 4 tientjes...

Ey!! Macarena \o/

• mikeb106
Die ziet er wel chique uit RaZ, zeker een optie! Al zit ik dan wel met twee stekkers naar mn laptop en t stereogeluid op t 5.1 setje. Zijn er ook mooie, betaalbare, externe audiokaarten?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Deze is compact: pricewatch: Asus Xonar U3

En deze heeft wel een mooie draaiknop: pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro

Denk dat dit het beste pad is om te bewandelen: verbetert de kwaliteit ipv verslechtert en heeft met een meer kanalen zodat je 5.1 hebt. Plus je hebt zo'n knop als je zocht. Win-win-win ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 10:39

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Moet de regelaar per se tussen de laptop en de speaker, of mag het ook een los geval zijn via de USB? Dus om het volume binnen je OS te regelen? Gezien je reactie op Raz gok ik het tweede. In dat geval heb ik nog wel een of ander aanraakgevoelig balkje liggen dat ik toch niet gebruik omdat tegenwoordig mijn toetsenbord hetzelfde kan.

Geef me geld voor een envelop en een postzegel en ik stuur het graag naar je op.

[ Voor 81% gewijzigd door Amanoo op 18-01-2014 09:58 ]

• mikeb106
Die SoundBlaster ziet er inderdaad strak uit noes. Een los geval, verbonden via USB, zoals noes stuurde is wellicht een betere optie. Dan heb ik een soundcard met 5.1 geluid in één met een volume controller. Nu komt er net nog iets in mijn hoofd, bestaat zoiets ook draadloos (BT o.i.d.)? De laptop staat vaak op dezelfde plek maar een beetje bewegingsvrijheid door de kamer zou prettig zijn. Of wil ik nu teveel in één?:)

Edit: Ik zie je wijziging nu pas Amanoo, bedankt voor je gulheid! Aan wat voor een balkje moet ik denken?

[ Voor 11% gewijzigd door mikeb106 op 18-01-2014 10:09 ]

Pagina: 1