Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn woonkamer staat de Humax LGB-32DRC. Daar heb ik deze week de Sonos Playbar aan toegevoegd. Een goede combinatie waar ik op zich tevreden over ben. Maar ik zou dit topic niet openen als er niet iets aan de hand is:

Het geluid wanneer ik TV kijk wordt prima doorgegeven via de optische kabel van de Humax naar de Playbar. Wanneer ik via de HDMI aansluiting een Blue-Ray bekijk of via de HDMI aansluiting en een Chromecast naar een Netflix serie kijk, wordt het geluid niet doorgegeven via de optische kabel. Dit is erg jammer, want via de Chromecast (Netflix, YouTube) en de Blue-Ray speler wil ik graag het geluid via de Playbar horen.

Wat ik heb gedaan om het werkend te krijgen:
- Ik heb gezien dat de Playbar geen DTS geluid ondersteund. Het geluid van een Blue-Ray disc heb ik via het menu gewijzigd naar Dolby Digital, wat geen effect had. Van de Chromecast weet ik niet of deze DTS of Dolby Digital geeft.
- Ik heb geprobeerd om het geluid van de TV te blokkeren, wat wordt aanbevolen bij de installatie van de Playbar, wat helaas niet mogelijk is met de Humax.
- Ik heb gezocht naar instellingen om bij HDMI input het geluid naar de optische output te sturen, wat helaas niet mogelijk is.

Ik baal er flink van dat het geluid vanaf een externe bron die via HDMI is aangesloten, niet hoorbaar is op de Playbar. Mijn hoop is op jullie gevestigd :X Wie weet er een verlossend antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na contact met de helpdesk van Humax Nederland is de oorzaak van het probleem bekend.
In de TV zit een losse ontvanger ingebouwd (eentje uit de 9200 serie). De optische uitgang zit gekoppeld aan de ontvanger en niet aan de TV. Het geluid vanaf een externe bron gaat naar de TV, niet naar de ontvanger en komt dus niet via de optische uitgang in de playbar.