Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Geen signaal na pc schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik heb mijn eigen systeem gekocht(ahum 5 jaar geleden) en nu heb ik hem laatst schoon gemaakt, omdat er een paar konijnen begonnen te graven in hun kooi en dat spul in mijn pc kwam, maar nu krijg ik met mijn monitor geen signaal meer.

Wat ik geprobeerd heb:
  • Andere PCI poort x16.
  • kabel omgewisseld(had de kleuren eerst verkeerd om en dacht dat het daar aan lag)
  • andere poort van de graphic kaart geprobeerd(heeft 2 aansluitingen)
  • Bios gereset via de jumper op het moederbord.
  • kabels gecontroleerd.
wat het vreemde is dat als ik mijn ram er verkeerd op aansluit, hij geen boot up piepjes maakt, wat hij overigens voor het schoonmaken wel doet.
Ik heb dan ook het gevoel dat het niet aan mijn grafische kaart ligt.

echter ga ik nog proberen om hem met HDMI aan te sluiten en om te kijken of ik een vga kan gebruiken om hem aan te sluiten op de vga aansluiting van het moederbord.

Specificatie lijstje:

Motherboard: Asus M4A79XTD EVO.
Video kaart: Sapphire radeon HD5775
Hdd: ocz agility 3
Cpu: and phantom 3(denk ik, ook hier weet ik het niet zo uit mijn hoofd)
Voeding: cooler master 520W, weet het type niet zo uit mijn hoofd

nogmaals het systeem is ongeveer 5 jaar oud en het zou mij niet verbazen dat er iets stuk is. Echter is het alleen zo dat ik een dubbel gevoel hier over heb en het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.

groet,

Patrick.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Check eens of er in 1 van de ram slots/pci slots een konijnen graafseltje ligt.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem helemaal geschoongemaakt en uitgeblazen, ik zal het voor de zekerheid nog eens een keer doen.
Misschien dat er toch iets in zit.

Nog andere tips?

Verwijderd

Waarmee heb je het schoongemaakt? Ik denk dat een compressor wel eens kan zorgen voor alle laatste kleine beetjes.

Heb je al een andere videokaart geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb geen andere video kaart geprobeerd ondiepe ik die simpelweg niet heb. Ik wacht nog op een vriend van mij voor een vga kabel.

Nou ik heb mijn pc schoongemaakt, heel voorzichtig, met een stofzuiger voor de grotere stopteken. En buiten gewoon geblazen met de mond zeg maar, compressor kan ik nog proberen.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:55

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

oeh stofzuiger? Een gouden regel mbt een stofzuiger is dat deze namelijk met het zuigen statische elektriciteit kan opwekken. Waarschijnlijk is dit nu ook gebeurt. :| Daarom had je deze beter kunnen schoonmaken met een compressor of een busje met lucht.

[ Voor 20% gewijzigd door mydogisgone op 18-01-2014 00:53 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Pagina: 1