Toon posts:

[Windows 8] Bloatware removal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb de Acer Aspire V3-772G-747a8G50Makk gekocht en daarbij allemaal crapware gratis daarbij gekregen. Nu is me vertelt dat ik het handmatig kan verwijderen maar het liefst gooi ik een cleane versie van windows 8 er op.

Het probleem zit hierin (wat ik zeg zal vast niet helemaal kloppen):
Geen installatie disk
Geen product key (geintegreerd)

Ik wilde een windows 8 iso gaan downloaden en een uefi bootable usb maken om zo opnieuw windows 8 er op te zetten maar ik weet niet of ik dan bij de installatie een product key moet invullen of niet. Daarnaast is dat dan geen officiele windows 8 versie.

Kan iemand mij vertellen wat de meest gangbare manier is om er voor te zorgen dat je een W8 versie op je laptop krijgt zonder alle preinstalled apps? (zonder disk en productkey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Windows 8 iso kan je legaal downloaden, de key zit in het bios en zal zonder problemen werken.. Je zal wellicht wat drivers moeten downloaden voor de hardware, maar gegarandeert bloatware vrij.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Je kunt je product key gewoon terugvinden op je PC.
Voorbeeld

Noteer deze key even, download een ISO (let erop dat je hetzelfde type pakt als wat je nu hebt) en installeer deze met de nieuwe product key.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RaZ schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:06:
Windows 8 iso kan je legaal downloaden, de key zit in het bios en zal zonder problemen werken.. Je zal wellicht wat drivers moeten downloaden voor de hardware, maar gegarandeert bloatware vrij.
Volgens mij moet je (als je van MS download) voor de diskmaker wel een key ingeven bij de download, ik heb verder geen idee of zo'n Retail disk wel werkt met BIOS-based keys.

Key uit je bios halen is dan altijd handig :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Overigens kan je gewoon Windows 8 zelf een schone versie laten installeren.
1) win+c -> Settings
2) Change PC Settings
3) Update and recovery
4) Recovery
5) "Remove everything and reinstall Windows"
Als het goed is zal niet alle crapware opnieuw worden geinstalleerd. Ligt er aan hoe de fabrikant het een en ander heeft gedaan, maar soms wil het wel helpen. Omdat je nu toch gewoon een nieuwe install hebt kan het ook geen kwaad het te proberen. Kan je een hoop gedoe schelen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 17-01-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Caelorum schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:31:
Overigens kan je gewoon Windows 8 zelf een schone versie laten installeren.
1) win+c -> Settings
2) Change PC Settings
3) Update and recovery
4) Recovery
5) "Remove everything and reinstall Windows"
Als het goed is zal niet alle crapware opnieuw worden geinstalleerd. Ligt er aan hoe de fabrikant het een en ander heeft gedaan, maar soms wil het wel helpen. Omdat je nu toch gewoon een nieuwe install hebt kan het ook geen kwaad het te proberen. Kan je een hoop gedoe schelen :)
Al gedaan :)
Geen idee of er minder op staat maar er staat nog steeds erg veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de windows 8 setup moet ik dus mijn key invoeren om een iso bestand te gebruiken
Via magicjellybean gedaan > cd key gepakt
Ik krijg als melding:
"u kunt deze productcode niet gebruiken om een handelsversie van windows 8 te installeren"

Heeft dit te maken met het feit dat er een OEM code is gebruikt bij de pre install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:06:
Ik heb geprobeerd mijn product key in te voeren bij de windows 8 setup op http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

Belarc zegt ook dat dit de AAOEM key is

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
Je moet de oem versie van Windows 8 hebben, niet retail...
je kan google-en hoe je van een retail versie een oem versie maakt

bij een Samsung laptop had die ingebouwde reset functie wel nut. Je kreeg alleen de drivers en een programmatje waarmee je eventueel die rommel er weer op Kon zetten. Dat was heel netjes geregeld. Jammer dat dit niet bij acer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je zou een legale versie van Windows 8 kunnen kopen via de Microsoft Store ofzo en die dan installeren, OEM media kun je niet downloaden. Of zoals eerder aangeven een recovery disk aanmaken en daarmee opnieuw installeren:
http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/26276
Pagina: 1