Dag tweakers
Ik ben bezig met de aanschaf van een HTPC/Steammachine (steambox klinkt beter...)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Audio is belangrijk (word aangesloten op een DAC)
- XBMC
- Steam (casual games)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro is het maximum, maar dit hoeft zeker niet op.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
A10-7850K, goede performance voor games (1080P lage instellingen), mogelijkheid tot crossfire en als het te warm wordt/te zwaar is dan kan hij getweaked worden naar een zuiniger/minder model. Later eventueel nog een 7750 bij kopen (crossfire).
Asrock FM2A88X-ITX+, enige A88X moederbord dat in de gekozen kast past.
Seagate 1TB 2.5 inch, goedkoop, 2.5 inch dus wat stiller.
Streacom FC5, mooie kast, passief gekoeld.
G.Skill 8GB 2100Mhz, snel RAM geheugen, betere GPU prestaties.
Seasonic X400 fanless, geen geluid, genoeg vermogen (deze gaat niet in de kast).
Crucial M500 240GB, eventueel wordt dit nog 120GB, open voor suggesties van andere SSD's, deze gekozen omdat ik al een Crucial M4 heb en begrijp dat Crucial M4/M500 stabiel en goed zijn.
Geen licentie voor windows omdat ik nog geen OS gekozen heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Goede ervaringen gehad met Crucial en goede ervaringen met een AMD A10-5800K.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Erg stil (Games op de harde schijf, wanneer er gegamed word zal die misschien te horen zijn).
Ga je overklokken?
Ik denk het niet, maar mogelijk iets underclocken, als het kan dan de GPU een kleine overclock geven maar hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden in de keuze van de onderdelen.
Graag op of aanmerkingen of eventueel een compleet andere configuratie (De keuze voor de kast staat alleen vast). Alvast bedankt!
Ik ben bezig met de aanschaf van een HTPC/Steammachine (steambox klinkt beter...)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Audio is belangrijk (word aangesloten op een DAC)
- XBMC
- Steam (casual games)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro is het maximum, maar dit hoeft zeker niet op.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-7850K Black Edition | € 159,50 | € 159,50 |
| 1 | ASRock FM2A88X-ITX+ | € 82,99 | € 82,99 |
| 1 | Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Streacom FC5 WS Evo Zwart | € 228,60 | € 228,60 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL | € 71,40 | € 71,40 |
| 1 | Seasonic X-400 Fanless | € 104,98 | € 104,98 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 119,98 | € 119,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 821,45 | |
A10-7850K, goede performance voor games (1080P lage instellingen), mogelijkheid tot crossfire en als het te warm wordt/te zwaar is dan kan hij getweaked worden naar een zuiniger/minder model. Later eventueel nog een 7750 bij kopen (crossfire).
Asrock FM2A88X-ITX+, enige A88X moederbord dat in de gekozen kast past.
Seagate 1TB 2.5 inch, goedkoop, 2.5 inch dus wat stiller.
Streacom FC5, mooie kast, passief gekoeld.
G.Skill 8GB 2100Mhz, snel RAM geheugen, betere GPU prestaties.
Seasonic X400 fanless, geen geluid, genoeg vermogen (deze gaat niet in de kast).
Crucial M500 240GB, eventueel wordt dit nog 120GB, open voor suggesties van andere SSD's, deze gekozen omdat ik al een Crucial M4 heb en begrijp dat Crucial M4/M500 stabiel en goed zijn.
Geen licentie voor windows omdat ik nog geen OS gekozen heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Goede ervaringen gehad met Crucial en goede ervaringen met een AMD A10-5800K.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Erg stil (Games op de harde schijf, wanneer er gegamed word zal die misschien te horen zijn).
Ga je overklokken?
Ik denk het niet, maar mogelijk iets underclocken, als het kan dan de GPU een kleine overclock geven maar hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden in de keuze van de onderdelen.
Graag op of aanmerkingen of eventueel een compleet andere configuratie (De keuze voor de kast staat alleen vast). Alvast bedankt!