Toon posts:

Netgear router wndr3700 signaal slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumlid,

Ik zit met een probleem; het bereik van mijn netgear wndr3700v2 is nou niet echt top te noemen.
Als ik op zolder zit(de router staat beneden in de meterkast) heb ik geen ontvangst. Op de eerste etage fluctueert het bereik nogal. Zeker de 5g is niet best.

Mijn vraag; ik heb een ziggo basis abonnement met 2mbit/s snelheid icm deze router.
Wat kan ik het beste doen om een beter bereik te creeeren en geen sneleheid te verliezen.

Nb: moet de router ook wel eens geupdated worden qua software. Zo ja, hoe??

Bedankt voor de hulp

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

In omgekeerde volgorde...

Firmware updates kan je vanuit de pagina van je browser doen, maar staat uiteraard ook gewoon beschreven in de handleiding.
Beter bereik behaal je meteen kabel. Hoe je met slecht ontvangst omgaat lees je op GoT in een van de vele topics die je hier kan vinden (heus, er zijn meer mensen met jouw probleem).
Op de 5GHz band hoef je geen enorm bereik te verwachten, dat krijg je niet.

In het algemeen: GoT is geen helpdesk, probeer eerst zelf wat (inclusief zoeken, desnoods met Google) en kom dan terug met echte vragen (en zorg er dan voor dat je wel relevante informatie geeft).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Deze vraag komt erg vaak voorbij. Kijk eens naar de helft van de actieve topics...

Dieper uitleg ga ik hier niet nog een keer geven, daar kun je naar zoeken (zoek bijv op mijn topics van afgelopen week in dit subforum), maar wel kern van de zaak:

Je verwachting dat je met willekeurig welk router/AP in de meterkast in een modern betonnen eengezinswoning (allicht ook met isolatielaag onder vloeren enzo) fatsoenlijke dekking gaat hebben op zolder is totaal onrealistisch. Heeft niets met je router te maken. Wat je nodig hebt is een draad naar boven en een tweede AP daar.

Oslik blyat! Oslik!