Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 14:33
Ik weet niet of dit hier goed staat maar hier is mijn vraag;

Hallo,

Ik teken soms hier een daar een beetje, ik heb nu een simpele wacom bamboo pen teken tablet, maar ik dacht/vind het misschien fijner om toch te kunnen zien wat je tekent op de plek waar de punt van bv mn potlood beland... Nu ben ik ook een beetje aan het zoeken naar een tablet... nu kwam ik de samsung galaxy note 10 tegen, deze heeft een drukgevoelige pen, maar hij is redelijk prijzig, dus vroeg ik me af of er andere tablets waren waarop ik met een apparte drukgevoelige pen op kan tekenen(die ik er dan bij moet kopen).
Ik zou dan het liefst ongeveer net zon scherm willen hebben als de galaxy note 10 (2014 versie)(kwa resolutie) nu zag ik bijvoorbeeld de Toshiba Excite Pro 10 en de Samsung nexus 10, die ook een resolutie van 2560x1600 hebben.
Deze zijn bijna 140 euro goedkoper... ook heb ik hier en daar gehoord dat een ips schermen meer kleur getrouwer zijn, nu weet ik niet zo of dat met deze tablet(toshiba excite pro 10) is, maar dat is ook maar een bijzaak voor mij...

Het enige wat deze tablets missen is een pen, die drukgevoelig is. Zijn die los te kopen? Zoja maakt het dan veel uit, als ik zo'n combinatie (toshiba excite pro 10/nexus 10 + apparte drukgevoelige pen) koop of de samsung note? Ik neem aan dat zon losse pen redelijk aan de prijs is :?

Al vast bedankt voor jullie reacties^^

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

De hardware om een dergelijke pen te gebruiken is niet aanwezig in de Toshiba en Nexus, en volgens mij is er geen alternatieve tablet die aan jouw eisen voldoet. De pen is dus niet te gebruiken met een andere tablet dan de Note. Er zijn echter wel styluspennen die werken op elke capacitieve tablet, maar deze zijn niet drukgevoelig.

:)

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 14:33
Greveldinges schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:43:
De hardware om een dergelijke pen te gebruiken is niet aanwezig in de Toshiba en Nexus, en volgens mij is er geen alternatieve tablet die aan jouw eisen voldoet. De pen is dus niet te gebruiken met een andere tablet dan de Note. Er zijn echter wel styluspennen die werken op elke capacitieve tablet, maar deze zijn niet drukgevoelig.
Dus de note 10 is dus degene waarvoor ik moet gaan als ik de drukgevoeilige pen wens?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Keuze tablet met wacom technologie / digitizer / stylus
Hier heb je wat meer mogelijkheden.

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik zou zelf inderdaad voor de Note gaan ;)

:)