Toon posts:

Advies gevraagd Game PC +/- €1000.-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na redelijk was onderzoek te hebben gedaan ben ik bij het samenstellen van mijn PC tot de volgende lijst gekomen. Voordat ik mijn game PC ga bestellen wil ik jullie nog 1 keer om adviezen/verbeteringen vragen. Met deze samenstelling ga ik er van uit dat alle componenten goed met elkaar samen werken, mocht dit niet zo zijn hoor ik dat ook graag van jullie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Vooral MMO's en BF4(en games die in de toekomst uit komen) op maximale kwaliteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-€1000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zou fijn zijn als het systeem stil is. Dit is echter green prioriteit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 185,80€ 185,80
1MSI B85-G41 PC Mate€ 66,10€ 66,10
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition€ 386,-€ 386,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 23,-€ 23,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic M12II 620W€ 61,95€ 61,95
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 119,98€ 119,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.036,72

Het is de bedoeling dat de games op maximale kwaliteit gespeeld kunnen worden

Alvast bedankt!

• reallyyy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Prima build, niks aan doen en bestellen, in my opinion.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Je lijst ziet er goed uit. Eventueel kan je een beetje besparen op de behuizing: Corsair Carbide 330R is ongeveer even stil en koel. Het enige dat je mist is een fan-controller, maar die heb je eigenlijk niet nodig. (je moederbord heeft voldoende fan-aansluitingen)

Houd er wel rekening mee dat de GPU uit je lijstje een lange levertijd heeft (meer dan twee weken), tenzij je er 430€ voor betaald.
En voor die prijs kan je ook een GTX 780 kopen: MSI GeForce GTX 780 Gaming (niet noodzakelijk beter)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Je kan ook deze kopen: pricewatch: MSI R9 290 Gaming 4G

• Elbino
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 10:32
Vergeet niet dat je ook nog een monitor, muis, toetsenbord en audio aan moet schaffen. (kopie van windows wellicht?) Ik lees dat je geen componenten hebt om mee te nemen naar je nieuwe systeem. Dan wordt een budget van €1000,- wel een stuk krapper.

Verwijderd

Topicstarter
reallyyy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:28:
Prima build, niks aan doen en bestellen, in my opinion.
Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Robbedem schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:28:
Je lijst ziet er goed uit. Eventueel kan je een beetje besparen op de behuizing: Corsair Carbide 330R is ongeveer even stil en koel. Het enige dat je mist is een fan-controller, maar die heb je eigenlijk niet nodig. (je moederbord heeft voldoende fan-aansluitingen)

Houd er wel rekening mee dat de GPU uit je lijstje een lange levertijd heeft (meer dan twee weken), tenzij je er 430€ voor betaald.
En voor die prijs kan je ook een GTX 780 kopen: MSI GeForce GTX 780 Gaming (niet noodzakelijk beter)
De levertijd was mij ook opgevallen inderdaad. Maar er zit gelukkig geen haast bij dus denk dat ik het bij de R9 290 BF4 hou. Toch bedankt voor je feedback!

Verwijderd

Topicstarter
Elbino schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:43:
Vergeet niet dat je ook nog een monitor, muis, toetsenbord en audio aan moet schaffen. (kopie van windows wellicht?) Ik lees dat je geen componenten hebt om mee te nemen naar je nieuwe systeem. Dan wordt een budget van €1000,- wel een stuk krapper.
Monitor muis etc etc heb ik

Verwijderd

Topicstarter
Die is het zelfde als mijn geselecteerde kaart toch?

Verwijderd

Je kan ook gewoon op iedereen reageren in één post :P
En die MSI heeft een andere koeler, maar ik zou gewoon die ene die in je lijstje staat houden, dat is echt een uitstekende koeler. Voor de rest heb je een mooie build, je zou eventueel een extra fan kunnen nemen, zoals pricewatch: Fractal Design Silent R2, 140mm. Daarmee wordt je systeem koeler en minder stoffig(niet dat die normaal erg stoffig wordt).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 17:27 ]

• reallyyy
Zou mooi zijn als die fan op de zijkant past, zodat deze dus direct op de videokaart blaast. De processor + koeler zullen niet veel geluid maken, maar die R9's zijn wel heethoofden, dus zullen ook de meeste herrie maken. Met een extra fan dan richting de videokaart kan je hem goed van verse koele lucht voorzien dus dat zal er dan voor zorgen dat je dat ie wat minder warm word en de fan dus ook niet zo hoge RPM's moet draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip over de fan, ik heb hem opgenomen in mijn wenslijst!

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine update: De PC draait BF4 op circa 100FPS met alle settings op max.

Iedereen bedankt voor zijn advies!

• reallyyy
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:07:
Even een kleine update: De PC draait BF4 op circa 100FPS met alle settings op max.

Iedereen bedankt voor zijn advies!
Netjes, veel plezier ermee.
Pagina: 1