Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

ASUS laptop rond 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben zo ongeveer wel toe aan een nieuwe laptop. Na een stukje onderzoek kwam ik aardig vaak uit bij ASUS. erg betrouwbaar etc.. . Nu zit ik met 2 modellen, namelijk:
1. ASUS R704A-TY260H (572,99 euro)
2. ASUS S56CA-XX221H (621,49 euro)
De duurdere lijkt uiteraard beter. Ik heb weleens op een laptop met SSD gewerkt en dit beviel me goed. Maar ik speel een aantal spelletjes op een pc die ik graag ook op de laptop wil kunnen spelen. het gaat hier om spellen als battlefield 3, diablo 3 en settlers 7 en nog een aantal oudere games (opslag ruimte is veelal niet erg belangrijk want films en series etc sla ik op op externe harde schijven, maar 500 GB vind ik wel een pré). Als ik naar de system requirements kijk van deze games kom ik op een processor van Intel core 2 duo 2.66 GHz. en een NVIDIA Gforce 8600 GT 512 MB. Nou heeft de ASUS S56CA een SSD geheugen. dus is deze een stuk sneller dan de ASUS R704A. maar de R704A heeft een kloksnelheid die overeenkomt met de requirements van de spellen (2,6 GHz) en de S56CA (1,8 GHz) niet.

Is de videokaart Intel HD graphics 4000 geschikt om deze spellen te spelen? De Intel HD graphics 4000 krijgt bij game-debat.com dezelfde score uit de test als de NVIDIA Gforce 8600 GT 512.
Welke van deze 2 laptops is in zijn totaliteit het meest geschikt hiervoor?

Er is altijd de mogelijkheid om een andere videokaart erin te stoppen. de gainward Geforce GT 610 2048 MB had ik bijvoorbeeld gezien voor 4 tientjes. zou deze kaart evt. geschikt zijn en kan ik deze in de laptop monteren?

bij voorbaad dank.

PS: ik doe geen video editen enzo, dus deze spellen zijn het zwaarst voor de laptop.

PPS: ik ben aardig leek op dit gebied dus andere voorstellen voor laptops rond deze prijs zijn altijd welkom.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 23:19
Je kunt beter gaan voor de standaard laptop die hier altijd aangeraden wordt, de Lenovo E540. Kun je samenstellen op lenovo.nl met een i3 of i5 (de M variant, die zijn sneller dan de U variant. Bijvoorbeeld i3 4000M). Zo'n U zit ook in de 2e Asus in je lijstje. Een M is beter. Verder kun je in die laptop een 1080p scherm configureren, Full HD dus. Dat levert je naast veel meer werkruimte ook betere beeldkwaliteit op. Het betere scherm is eigenlijk de sterkste troef van de E540, er zijn weinig andere laptops die voor zo weinig geld zo'n scherm bieden. Verder kun je er nog een GT740M bij zetten, die is een stuk krachtiger dan de HD4000 of 4600. De videokaart waar je zelf naar linkt is een desktop kaart, die kun je niet in een laptop kwijt. Configureer hem dus zo: i3 of i5 (afhankelijk van je budget), 4GB, N14P-GV2+ (codenaam voor de GT740M), US English toetsenbord, 62Wh accu en eventueel Dual Band WLAN (2,4 en 5GHz).
Met i3 heb kost je het dan ongeveer €640, na het invoeren van deze kortingscode: aff1nl

Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Andere videokaart in een laptop kan sowieso niet en daarnaast is een GT 610(m) (desktop of mobile) bagger, maar dat is dus niet relevant. Je moet het doen met de GPU die in de laptop zit die je koopt.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 16:21
Een 610 is een crap kaart (even sterk als iGPU) en je kunt de GPU niet vervangen, dus vergeet niet: goedkoop is duurkoop.

Zoals hierboven aangegeven: kijk naar de Lenovo E540 met 740m GPU. Als je games als BF en Diablo wil spelen dan moet je niet lager gaan dan een 740m (je zult voor BF3 zelfs settings omlaag moeten zetten).

[ Voor 26% gewijzigd door Goudstalen op 18-01-2014 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Dank voor de feedback, als ik het allemaal een beetje begrijp, zit ik met mijn budget aan de lage kant gezien wat ik van de laptop wil vragen. Zo'n Lenova laptop samenstellen met een I3 voor 640 euro, zit ik, zoals ik begrijp, minimaal qua prestaties van de spellen. Ik heb nu gezocht naar een sterkere processor en een goede video kaart ik kwam uit bij de asus N56VB-S4061H. de reviews hier waren positief behalve dan de snelheid van de harde schijf. ik heb gekeken voor een laptop met deze prestaties + de SSD schijf, maar de enige die ik kon vinden was de MSI GP60 en die had slechte reviews. Dus denk ik dat deze asus ruim voldoet aan mijn eisen, naar wat ik lees vrij lang mee kan gaan en die full HD is ook niet slecht (ik mag graag een filmpje kijken). voor rond de 75 euro heb ik de HDD vervangen voor een kingston SSD van 60 GB en de HDD in een caddy ik de DVD driver. Voor die spellen, lijkt dit mij voldoende. Enig idee hierover?

EDIT: na enig verder zoeken vind ik Asus N56VV-S4069H. deze is bijna 60 euro goedkoper, maar zo goed als identiek aan de N56VB, behalve dan dat de video kaart van de N56VV nog een stukje krachtiger is :? dit lijkt me dan gelijk een betere optie (?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 11:27 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 23:19
Een SSD draagt niet bij aan een betere game-ervaring, je krijgt er niet meer FPS door. Alleen de laadtijden verkorten door een SSD. Een SSD is voor het dagelijks gebruik wel een verademing, bijna alles start instant op, booten in 10-15 seconden etc. Een SSD is dus sowieso verstandig.
De N56VV is erg scherp geprijsd, doordat het een aanbieding is bij één winkel. Bij alle andere winkels is hij 100 euro duurder. Zou 'm direct halen, voor hij weg is ;)
Voor de SSD zou ik minimaal 120GB nemen, of 240GB als je daar niet genoeg aan hebt. Dit is een erg goede SSD: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB
Zet die op de plek van de HDD en de HDD in een caddy, zoals je al zei. Dan heb je een mooie laptop.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
ahah. dankjewel MartijnLoarne. Ik zal vandaag of morgen even in de winkel van scheer & foppen kijken. en anders bestellen denk ik. Wederom dank voor de info.

De SSD was inderdaad ook voornamelijk daarvoor, omdat de HDD volgens reviews wat aan de trage kant is.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:41

Quad

Doof

Zie een SSD als een extra gadget, ook zonder een SSD kan je gewoon goed je werk doen en de spellen spelen.
Mocht je het budget ervoor hebben zou ik de HDD vervangen of de SSD erbij plaatsen door middel van een HDD caddy. Maar aangezien je daarin een leek bent zou ik het laten doen en of informeren door een vriend/familielid/kennis die verstand van zaken heeft.

Wat betreft de N56VV, exact hetzelfde maar een iets snellere GPU en toch goedkoper, mooie deal en zou daar niet te lang mee wachten nee.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
@ quad ook bedankt voor de info, maar na het zien van een youtube video handleiding en gezien mijn technische werkvlak zal dit niet echt een probleem zijn. ik heb met de studies wel wat gehad over computer architectuur, ram geheugen, bussen, cpu opbouw etc.. . Maar merken en dergelijke daar ben ik niet in thuis. het enige wat ik weet van computers heeft nog weinig te maken met specifiek een PC of laptop. dus HDD of SSD opslag/ videokaarten is mij niet bekend. heb er ook verder nooit wat mee gedaan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:41

Quad

Doof

Dat is mooi meegenomen.
De Asus N56VV is een mooie aanbieding momenteel. Zou mijn keuze op liggen als ik in jouw schoenen stond.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik die inderdaad maar ga bestellen. :)
Pagina: 1