Laptop (of convertible) voor student (die weinig reist)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-01-2024

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Hallo!

Ik had een paar weken terug al een topic aangemaakt hier. Daar was ik nogal onzeker over wat ik nou precies wilde en wat niet. Ik ben ook sindsdien officieel een studiekeuze gemaakt. In plaats van dingen nodig hebben zoals photoshop en 3ds max, heb ik dat nu niet meer nodig. Dat scheelt dus al een heel stuk!

Wat ik zoek
Ik zoek een laptop, of een convertible. Daarmee bedoel ik zo'n tablet die je ook op een toetsenbord kan klikken. Ik heb veel van deze tablets gezien, ook de pagina op tweakers over convertibles in 2013, en ben er een stuk wijzer uit geworden. Toch weet ik niet helemaal zeker of dit aan mijn eisen voldoet, omdat ik zo veel gelezen heb dat ik de kluts een beetje kwijt ben. Ik weet niet zo goed meer waar ik moet zoeken. Toch lijkt me zo'n convertible wel praktisch om bijvoorbeeld een filmpje te kijken in bed oid.
(ik bedoel deze pagina: reviews: Tabtop of laplet: het jaar van de convertible) Wel lijkt het me handiger als ik het scherm volledig los kan klikken van het keyboard, maar dit is geen vereiste.

Wat ik er mee ga doen
Ik ga op kamers binnenkort, dus ik ga veel, maar kort, reizen in de trein om in de weekenden weer thuis te komen. Tussen thuis en de kamer zit maar anderhalf uur reistijd, dus:
> Accuduur is niet heel belangrijk, minimaal 2 uur.
> Moet mobiel zijn, laten we zeggen maximaal 15 inch.
(In de titel staat weinig reizende student, daarmee bedoelde ik dat ik maar tamelijk kort reis, dus dat de accuduur niet heel erg belangrijk is.)

Wat ik er verder mee doe
> Internetten, vooral YouTube, Dumpert, Mail, Social Media en fora.
> Office, vooral Word, Excel en Powerpoint
> Films/muziek downloaden en streamen
> Misschien wat oude games zoals GTA San Andreas, maar gamen doe ik op consoles, dus niet echt nodig.

Andere eisen zijn:
> Moet een ethernetkabel in kunnen,draadloos internet thuis is beroerd.
> Moet eventueel mogelijk zijn om een simkaart te kunnen gebruiken voor internet. Dit is geen vereiste, maar heb door een domme fout hier nog een simkaart liggen met 10GB internet per maand die nog een jaar geldig is.
> Moet een HDMI ingang hebben.
> Moet Microsoft Office kunnen draaien.
> USB poort

Budget
Mijn budget is beperkt, ongeveer 550 euro. Ik ben ook van plan om hem toch tweedehands te halen, omdat dat gewoon veel scheelt in de kosten. Ik maak ook liever mijn budget niet helemaal op als dat niet nodig is.

Voorkeuren
Ik heb veel goede dingen gehoord over Lenovo, verder heb ik goede ervaringen met Sony. Echter heb ik niet strenge voorkeuren voor een bepaald merk.

Dus, samengevat zoek ik of een laptop of een laplet/tabtop.

Wat ik zelf al heb gezien:
Lenovo Yoga 2
reviews: Lenovo Yoga 2 Pro: niet alleen een omklapbare ultrabook
Lijkt me ontzettend praktisch en super fijn, maar ruim boven mijn budget. Bestaat er zoiets in mijn budget?

Sony Vaio Duo 11
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Meer binnen mijn budget, en voldoet volgens mij ook aan mijn eisen. Heeft ook een handige ethernetkabel
Alleen soms zie ik ze met i3 processor, en soms staat er opeens i5 processor, dus dat vind ik wel apart. Zijn dit gewoon andere types?

En aan gewone laptops heb ik nog gezien:
V&A aangeboden: HP 8540W Core i7 720QM, 8GB, 320 HDD EN/OF 256GB SSD
Lijkt me ook dat deze aan mijn eisen voldoet. Kan hier niks negatiefs aan vinden.

En uiteraard de Lenovo E540
Zag ik heeeel vaak aangeraden worden in reacties op Tweakers, dus verwacht nu eigenlijk niets anders dan dat deze weer aangeraden wordt. Dit leek mij een verstandige keuze na het lezen van vele aanbevelingen, maar toch spreekt zo'n laptop/tablet combinatie mij meer aan. Is het tóch verstandiger om voor de Lenovo te gaan?

Dus, wat zou de verstandigste keus voor mij zijn?
Hebben jullie nog andere suggesties? Alvast hartstikke bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door HDimac op 17-01-2014 15:48 ]

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-07 08:48
Goede startpost, die zien we graag zo uitgebreid! d:)b
Klein puntje: de titel zegt 'weinig reizen', maar in de OP zeg je 'veel te reizen', namelijk elke week.

Ik heb niet meteen een antwoord op je vraag, behalve dan dat je al een paar interessante modellen hebt uitgezocht. Gezien ik zelf ook op zoek ben naar een dergelijk systeem, staat dit topic bij deze ook even gebookmarked :)

Wat betreft de specs die je wilt hebben: MS Office draait tegenwoordig wel op elke PC en USB poorten zitten er ook wel standaard op. Sony is over het algemeen vrij duur met haar producten, terwijl Lenovo ook een meer budget versie heeft.

Off-topic: briljante signature overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Jolke schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:34:
Goede startpost, die zien we graag zo uitgebreid! d:)b
Klein puntje: de titel zegt 'weinig reizen', maar in de OP zeg je 'veel te reizen', namelijk elke week.

Ik heb niet meteen een antwoord op je vraag, behalve dan dat je al een paar interessante modellen hebt uitgezocht. Gezien ik zelf ook op zoek ben naar een dergelijk systeem, staat dit topic bij deze ook even gebookmarked :)

Wat betreft de specs die je wilt hebben: MS Office draait tegenwoordig wel op elke PC en USB poorten zitten er ook wel standaard op. Sony is over het algemeen vrij duur met haar producten, terwijl Lenovo ook een meer budget versie heeft.

Off-topic: briljante signature overigens :)
Thanks!
Goed punt, heb het slecht uitgelegd. Ik reis inderdaad wel veel, maar meer een korte reisduur. Dus dat de accuduur niet veel belang heeft. Zal het even aanpassen. :)

Ik wist niet helemaal zeker of op die tablet/laptop combinaties ook office kon draaien. Ik weet überhaupt niet veel over het besturingssysteem daarvan, of het nou een besturingssysteem is zoals op een tablet of zoals op een laptop. Op een tablet is het al snel wat beperkter doordat je dan vastzit aan bijvoorbeeld de Apple Store (heb alleen met iPad's gewerkt, dus weet niet precies hoe dat met andere tablets zit)

Bedankt voor de tips! :)

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-07 12:42
Is de surface pro misschien een goede optie? Een goed apparaat dat wel mooi aan je wensen voldoet denk ik. Scherm in misschien wel een beetje klein met 10 inch. reviews: Surface Pro: Microsofts hardware-ideaal voor Windows 8

Wat de vaio betreft, er zijn verschillende types denk ik (helemaal niet ongewoon dat iets in meerdere versies te krijgen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Thanks, ga even naar het apparaat kijken. :)

Wel een vraag nog: Op deze tablet/laptop combinaties, werkt dit nou meer als een laptop of meer als een tablet? Zit ik gebonden aan bepaalde grenzen, zoals kan ik shockwave zomaar installeren?
Slecht voorbeeld, maar kan ik bijvoorbeeld ook webbrowsergames op spele.nl oid spelen? Niet dat ik dat wil, maar ik vind het altijd een minpunt dat ik apps met spellen moet downloaden ipv meteen aandrukken en spelen. Op een laptop kun je dit allemaal meteen doen, maar op een tablet vaak niet. Vanuit welke manier werkt zo'n tablet/laptop combinatie? Ik kan er niet veel over vinden.

Hartstikke bedankt!

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:45
Dit zijn in principe gewoon laptops, waar de normale laptop/desktop versie van Windows op staat. De hardware zit alleen in het scherm i.p.v. onder het toetsenbord.

Je bent denk ik in de war met Windows RT tablets zoals de pricewatch: Microsoft Surface 2 32GB Zwart.
Windows RT kan alleen maar apps uit de Windows Store draaien. Vergelijkbaar met een iPad.
Office is het enige normale Windows programma dat wel op Windows RT draait.

Office wordt gratis meegeleverd met Windows RT en met tablets met een Atom cpu, zoals de pricewatch: Asus Transformer Book T100 Grijs

Een ethernetkabel kun je ook via een adapter met de usb poort verbinden: http://tweakers.net/categ...bU6SkZGlqZI4oamlmZA8dpaAA

[ Voor 13% gewijzigd door wappiewappie op 18-01-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
wappiewappie schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:19:
[...]

Een ethernetkabel kun je ook via een adapter met de usb poort verbinden: http://tweakers.net/categ...bU6SkZGlqZI4oamlmZA8dpaAA
Maar dan wel even opletten dat het een USB3 poort is waar je em op aansluit, anders heb je geen GBit maar 100MBit aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Thanks voor de reacties :)

Ik zoek er dus zo een met hetzelfde besturingssysteem als een laptop.
Ik zie er wel wat, maar die zijn of 1000 euro> of 300 euro< maar dan is de hardware, volgens mij, best verouderd. Heeft iemand ervaring met zulke tablet/laptops?

Want ik moet er wel zo'n vier jaar mee doen, en ik weet niet of dat gaat lukken met een goedkoper model.

Ik zoek de hele tijd naar zulke laptop/tablet combinaties, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet zoeken. Woorden als laplet en tablop oid of convertibles leveren niet heel veel zoekresultaten op. Hoe heet zo'n ding nou eigenlijk precies? Of hebben die geen officiële naam.Ik kan er namelijk niet heel veel vinden.

Hartstikke bedankt! :)

Edit:
Deze spreekt mij erg aan, en voldoet volgens mij ook aan al mijn eisen.

V&A aangeboden: Sony Vaio Duo 11 SVD1121X9EB Zwart, i5, 4GB RAM, 128GB SSD

Klopt dat? Ik weet er niet heel veel van, maar deze ziet er wel gewoon goed uit. :)

[ Voor 19% gewijzigd door HDimac op 19-01-2014 12:52 ]

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-07 12:42
Lijkt mij een goede keus voor een goede prijs. Dit is wel wat jij ongeveer zoekt. Misschien moet je nog even reviews: Sony Vaio Duo 11: ultrabook én tablet doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Jornv schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:06:
Lijkt mij een goede keus voor een goede prijs. Dit is wel wat jij ongeveer zoekt. Misschien moet je nog even reviews: Sony Vaio Duo 11: ultrabook én tablet doorlezen.

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
De Sony Vaio Duo 11 lijkt mij een best goede keuze.

Alles wat ik zoek heeft het, lekker mobiel en ziet er naar mijn mening goed en handig uit.
Het enige wat mij tegenhoudt is het scherm dat je niet kunt bewegen, maar ik moet het denk ik even in de praktijk zien om mijn mening compleet te maken.

Ik ga binnenkort naar deze Sony Vaio Duo 11 kijken, en als hij bevalt dan neem ik hem. :)

Bedankt voor jullie hulp!

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, zien een review hier natuurlijk graag tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:50:
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, zien een review hier natuurlijk graag tegemoet :)
Komt goed!

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:45
Kijk voor een goede koop niet alleen in de pricewatch, maar ook op de webshop van fabrikant zelf.
Dat kan bij sommige fabrikanten (Sony, Lenovo) nog wel eens goedkoper zijn dan via andere winkels. Plus dat je de laptop volledig naar wens kan samenstellen. Daar hangt dan vaak wel een langere levertijd aan vast.
Pagina: 1