Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 14:03
Beste,

Ik probeer mijn laptop te gebruiken in clamshell modus (zo noemt dat toch denk ik). Hij is aangesloten op een extern scherm met ook een muis en toetsenbord en de laptop ligt gewoon gesloten op de hoek van het bureau. Nu zit ik echter met 1 probleem. De internetsnelheid verlaagd aanzienlijk, van 27Mb/s normaal naar 0,44Mb/s met gesloten deksel. Het probleem doet zich echter ook al voor als het scherm half gesloten is (hoek van 40°). Waaraan zou dit kunnen liggen? Ik denk een probleem met de antennes of iets dergelijks.

Laptop is een Asus Zenbook UX32VD met een Intel Centrino Advanced-N 6235.

Iemand die me hier kan helpen? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ander model dan jou laptop (wel zelfde reeks volgens mij), maar hier kan je wat meer lezen voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
De antenne's zitten in je scherm lijkt mij, is het qua koeling ook wel verstandig om hem dicht te doen? Kan me herinneren van mijn UX51 dat als de laptop dicht was hij altijd erg warm liep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
LnC schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:23:
Ander model dan jou laptop (wel zelfde reeks volgens mij), maar hier kan je wat meer lezen voor een oplossing.
Daar raden ze gewoon aan van de laptop open te laten. Ik vraag me echter af of het niet mogelijk is om hem ook gesloten te gebruiken met een degelijke internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat is bij elke laptop, want je duwt de antennes dan tegen de printplaat.
De antenne's zitten namelijk in je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies.

WiFi is eigenlijk goed te vergelijken met ouderwetse televisie via de lucht. Je had toen grote harkantennes die je moest draaien op optimaal beeld (of überhaupt signaal) te krijgen. Als je zo'n lelijke antenne niets vond en hem plat tegen de tafel klapte kon je een avondje TV kijken vergeten.

WiFi is dus ook draadloos, gaat ook via RF, en is net zo richtings- en orientatiegevoelig. Draai voor de grap je laptop een keer 90 graden. Geheid dat je een andere snelheid haalt.

Trouwens, waarom zou je met extern scherm laptop dichtklappen? 2 schermen werken IMHO altijd fijner dan een enkele...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En waarom WiFi gebruiken? Als je toch al een muis, keyboard en monitor aansluit, kan er ook wel een netwerkkabeltje bij, toch?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Hoewel ik ook niet inzie waarom je geen 2 schermen zou willen, toch een mogelijke workaround voor het antenne probleem, als een netwerkkabel geen optie is: een USB-wifi dongle. Die zou ee nstuk minder gevoelig moeten zijn voor de orientatie van je laptop.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:38

D4NG3R

kiwi

:)

Het heeft in dit geval weinig te maken met de plaatsing van de antennes. De Zenbooks zijn gemaakt van aluminium, als je hem dicht doet is het alsof je de antenne omwikkeld met aluminiumfolie. Dar is imho bij Asus niet helemaal lekker over nagedacht

@TS: De laptop open laten of bekabeld aansluiten op je netwerk is de enige fatsoenlijke optie die je hebt.. Een USB dongle zou eventueel ook nog kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 18-01-2014 05:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D4NG3R schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 05:35:
[...]

Het heeft in dit geval weinig te maken met de plaatsing van de antennes. De Zenbooks zijn gemaakt van aluminium, als je hem dicht doet is het alsof je de antenne omwikkeld met aluminiumfolie. Dar is imho bij Asus niet helemaal lekker over nagedacht
Het plaatsen van de antenne binnen een alukooi noem ik ook een plaatsingsissue hoor :z
@TS: De laptop open laten of bekabeld aansluiten op je netwerk is de enige fatsoenlijke optie die je hebt.. Een USB dongle zou eventueel ook nog kunnen.
Laat me raden: laptop in kwestie heeft zeker geen Ethernetaansluiting... :X

Dan nog: beter een USB3 Ethernetdongle dan een WiFiverbinding, nog los van deksel open/dichtdiscussie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
dion_b schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:26:
Trouwens, waarom zou je met extern scherm laptop dichtklappen? 2 schermen werken IMHO altijd fijner dan een enkele...
Laptop is een 13,3" op 1080p, extern is een 24" op 1080p. Alles op de laptop is zoveel kleiner en soms stoor ik me daar wel eens aan. :)
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 05:17:
En waarom WiFi gebruiken? Als je toch al een muis, keyboard en monitor aansluit, kan er ook wel een netwerkkabeltje bij, toch?
Router staat beneden, en dan moet ik gaten gaan boren voor de kabel. Dat laat ik als noodoplossing. :)

Laptop in kwestie heeft geen ethernetaansluiting, maar wel een USB2.0 naar Ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

MrSenne schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:36:
[...]

Router staat beneden, en dan moet ik gaten gaan boren voor de kabel. Dat laat ik als noodoplossing. :)

Laptop in kwestie heeft geen ethernetaansluiting, maar wel een USB2.0 naar Ethernet.
Er zijn geen loze pvc buizen aanwezig naar de locatie van je pc? Of misschien een niet meer in gebruik socket van een telefoon aansluiting.
Pagina: 1