VPN problemen met Range Extenders

Pagina: 1
Acties:

• fahw21
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:37
Als 'thuiswerker' ben ik erg afhankelijk van goede verbindingen via Wifi, daarbij gebruik makend van VPN.
Draadloos verbonden met modem/router van Ziggo (Ubee EVW3200) werkt dat prima. Op de bovenverdieping is het bereik minder. Daarom Range Extender van TP-Link (TL-WA730RE) aangeschaft. Betere verbinding boven. Gebruiker blij, totdat blijkt dat de VPN-verbinding consequent verbroken wordt na ca. 29 minuten en 30 seconden. Dit overkomt mij dus telkens wanneer ik verbinding maak via de Range Extender.
Deze week test gedaan met andere range extender: Sitecom WLX-2001 N300. Zelfde resultaat.
Het lijkt dus niet door de range extender veroorzaakt te worden. Rechtstreeks verbonden met de Ubee doet het probleem zich niet voor. Goede raad is duur, vooral wanneer je beruik maakt van een bedrijfslaptop en geen administrator rights hebt.
Veel gezocht op internet, maar geen nuttige info kunnen vinden. Heeft iemand enig wat hier loos kan zijn?
Laptop HP Elitebook 8470p – Windows 7 Enterprise (SP 1)
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Henk.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Vreemd dat het precies 29'30" duurt voordat de verbinding verbroken wordt. Dat lijkt wel een time-out/timer.
Heb je wat meer info over welke VPN verbinding je opzet.

Behalve dat, kan ik alleen maar zeggen: betere verbinding en range-extenders gaat gewoon niet in een zin. Het bereik van een extender mag dan wel in orde zijn, maar daarmee is de stabiliteit nog niet gegarandeerd. Overigens halveert een extender je snelheid, omdat deze zowel de up- als download via wireless regelt.

Oplossing? Netwerk kabel naar boven trekken en er een accesspoint op aansluiten. Zelfde SSID en netwerk sleutel geven en een ander - niet overlappend - kanaal uitzoeken. Zo kan je roaming door het huis met een betere en stabielere draadloze netwerk verbinding.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

[b]
Oplossing? Netwerk kabel naar boven trekken en er een accesspoint op aansluiten. Zelfde SSID en netwerk sleutel geven en een ander - niet overlappend - kanaal uitzoeken. Zo kan je roaming door het huis met een betere en stabielere draadloze netwerk verbinding.
+1, VPN's gaan snel moeilijk doen als ze verbindingsproblemen zien, met surfen merk je misschien niks omdat beschadigde data gewoon overnieuw wordt gezonden.

Weblog | Straling!

• fahw21
Ik gebruik Cisco VPN client.
Zal een kabel naar boven trekken en de extender als accesspoint configuren. Eens kijken of daarmee het probleem opgelost is.
Bedankt voor de tip.

• fahw21
D-Link DHP-W311AV Powerline aangeschaft.
Zeer stabiel, ook voor thuiswerken (VPN verbinding, tele-vergaderen, enz.).
Gebruiksvriendelijk en veel instelmogelijkheden.
Mijn problemen zijn opgelost.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Ah, mooi zo dat het opgelost is. Fijn dat je dat ook nog even meld hier d:)b
Ziet eruit als een netwerkkabel (zei het via het stopcontact) en AP in één apparaat die D-Link

Begrijp alleen niet waarom je er na 29'30" uitgegooid werd bij je originele setup ... :?
Pagina: 1