Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

advies voor student

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers gebruikers.

Ik ga vanaf 10 februari de opleiding communication and multimedia design volgen op de Haagse hoge school.
nu heb ik al eerder de opleiding media developer gevolgd op het ROC in leiden.
Tijdens de opleiding gebruikte ik een Dell Vostro 1720.
Hier was ik de eerste 2 jaar wel zeer te vrede mee maar de laatste 2 jaar was echt een drama,

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe laptop voor deze opleiding
ik heb zelf hier en daar al rond gekeken en wat informatie verzamelt.

de laptop moet de volgende programma's gaan draaien.

Adobe Photoshop
adobe illustrator
adobe dreamweaver

ik heb zelf een lichte voorkeur voor een Asus.
met 6 gig ram
en een I7

Mijn vraag is wat voor advies zouden jullie mij geven ?

Ieder geval bedankt voor jullie tijd en aandacht :D

Verwijderd

Heb je deze al doorgelezen? reviews: Laptop Best Buy Guide: december 2013

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:55
Zelf doe ik deze studie op de HAN.

Qua laptop; licht er nog al aan wat voor semesters je van plan ben te gaan volgen.

Als ik kijk naar de semesters die bij ons gegeven worden dan is het erg afhankelijk van je keuze. Ga je bijvoorbeeld iets doen met webdesign etc dan heb je niet veel nodig.
Ga je een semester als Game (3D objecten maken, werken in UDK/Unity etc of Muziek maken) of CAVI (Audio/Video = PremierePro) dan heb je veel CPU + RAM nodig en een GPU is ook eigenlijk een must (ook al game je niet).

Vergeet niet: goedkoop = duurkoop bij een laptop voor je school.

Zoals in de BestBuyGuide staat kun je waarschijnlijk het beste voor een Asus N56 of N76 gaan. Mocht het grotere formaat en gewicht je niet afschrikken dan is de N76 erg leuk i.v.m. de mogelijkheid tot 2 HDD's of 1 SSD + HDD.
Een andere leuke laptop is de Lenovo Y510p

EDIT: Ook wel handig om te weten is je budget.

[ Voor 5% gewijzigd door Goudstalen op 17-01-2014 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
@DGonlag2

Wat voor laptop gebruik jij zelf voor je opleiding ?

mijn budget is ongeveer 600-700 euro.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 14:40 ]

• Goudstalen
Ik gebruik zelf een Ativ Book 8, die ligt iets buiten jouw budget.

Hm, wel lastig iets in dat budget te vinden. Ik zal er later nog eens naar kijken.

Edit: ik heb dus even rondgekeken, maar ik heb het idee dat je met zo'n budget toch geen goede laptop kan kopen. Je zult later waarschijnlijk toch weer tegen minpunten aanlopen, en dat wil je denk ik niet.

Ik zou, als het mogelijk is, je budget iets oprekken en dan voor deze gaan:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003VMH)

Dat is als ik me niet vergis een erg goede laptop. Het heeft een degelijke processor (vrij rappe i5), een dedicated videokaart (erg handig in 3D en Adobe programma's) en een Full HD scherm.
Een FHD scherm is extreem handig in grafische programma's en eigenlijk een must bij zo'n opleiding. Ik zie bij mij in de klas ook een aantal mensen met een lager resolutie scherm, maar meestal is dat wel tobben.

Eventueel kun je later nog wat RAM bijsteken en een SSD er in zetten.

[ Voor 75% gewijzigd door Goudstalen op 17-01-2014 19:43 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De Lenovo E540 is eigenlijk de enige laptop binnen jouw prijs, maar stel deze samen op de website van Lenovo zelf. Stuk goedkoper en stuk meer mogelijkheden. Je hebt op de website van Lenovo een E540 met: i5, GT740M, 8GB RAM voor €711 (inclusief de 7% kortingscode). Mocht je toevallig nog geld ergens onder een kussen vinden kun je nog kiezen voor grotere accu en wifi ac voor ongeveer €740.

• Goudstalen
lucash schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:28:
De Lenovo E540 is eigenlijk de enige laptop binnen jouw prijs, maar stel deze samen op de website van Lenovo zelf. Stuk goedkoper en stuk meer mogelijkheden. Je hebt op de website van Lenovo een E540 met: i5, GT740M, 8GB RAM voor €711 (inclusief de 7% kortingscode). Mocht je toevallig nog geld ergens onder een kussen vinden kun je nog kiezen voor grotere accu en wifi ac voor ongeveer €740.
Ah kijk, dan kom je niet eens zoveel boven je budget uit. Grotere accu is zeker wel aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees ook veel mensen die een mac book pro gebruiken,
Maar ik vraag me nou echt af of dat nodig is.
ik heb 2 maal stage gelopen bij een webdeveloper bureau en die gasten photoshopte ook alles op windows.
ze hadden in het hele kantoor ook maar 1 mac staan.

• Goudstalen
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:40:
Ik lees ook veel mensen die een mac book pro gebruiken,
Maar ik vraag me nou echt af of dat nodig is.
ik heb 2 maal stage gelopen bij een webdeveloper bureau en die gasten photoshopte ook alles op windows.
ze hadden in het hele kantoor ook maar 1 mac staan.
Nee nergens voor nodig. Sterker nog: met die Lenovo haal je dezelfde prestaties. Ja een Mac is mooi, maar hier op school draaien ze op elke Macbook bijna Windows, omdat je het voor veel programma's toch nodig hebt.

Daarnaast: de instap Macbooks hebben lagere resolutie schermen en geen videokaart vergeleken met deze Lenovo.
Begrijp me niet verkeerd, ik vindt het zeker wel mooie computers, maar gewoon niet zo handig als je bijvoorbeeld in een 3D programma moet werken of een video moet maken. (allemaal GPU accelerated).

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ik zit zelf ook toevallig nu 4e jaar CMD in Maastricht en heb ook nog 2 jaar in Arnhem CMD gedaan. Groot verschil in opleiding, maar beide goed te doen met zowel Mac als Windows. Zelf heb ik een Asus N56 en totaal geen spijt van, maar deze valt tegenwoordig helaas buiten je budget. Beter scherm dan de E540.

Weet je al welke richting je gaat doen binnen CMD?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan de web develpment kant op te gaan.

misschien moet ik toch maar voor deze gaan,
en dan eventueel me ram upgraden naar 8 gig.
pricewatch: Asus N56VB-S4061H
Pagina: 1