Hyper 212 EVO + i7 2600k @ 4,4 Ghz= levensverwachting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathan_glk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-07 14:38
Beste Tweakers,
ik ben compleet nieuw in de overclocking scene, en ik wou een redelijke overclock van rond de 4.5 ghz bereiken. Nou ben ik stabiel op 4.4 ghz @ 1,34 volt wat ik nogal hoog vind, maar alles hieronder wordt onstabiel. Dus heb ik afgezien van de 4.5 ghz omdat het voltage dan wel erg hoog wordt voor 24/7 gebruik.. Maar wat nou wel zo is, onder prime 95 komt mijn CPU nooit over de 60 graden Celsius. En dit snap ik niet, want het is een slechte overclocker en heeft veel voltage nodig, maar de temperaturen zijn redelijk laag van wat ik gelezen heb?

Mijn vraag is nou, omdat de temperaturen zo laag zijn, betekent dat dat het feit dat ik zoveel volt nodig heb weer compenseert? En wat verwachten jullie wat de levensverwachting van deze processor zal zijn? Hij is nu al een jaar niet overgeclocked in gebruik geweest.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Welke sensor komt er op 60 graden?

Je individuele cores, of je CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathan_glk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-07 14:38
alles cores en de package komen rond de 60 graden op zowel hwmonitor als realtemp,

idle zit ik rond de 34 graden met de package.

[ Voor 23% gewijzigd door jonathan_glk op 17-01-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Met deze voltage en temperaturen (blijft koffiedik kijken) verwacht ik een levensduur van minimaal 10 jaar. Ik zie geen problemen in deze. Het voltage is voor een sandy niet extreem hoog hoor. Gemiddeld denk ik...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:31

Thomg

Aww yiss

+1.4V is niet aan te raden 24/7 en +1.5V is suicidaal.
1.34V is... normaal.
Je zal het misschien wel wat terug zien in de energierekening, maar het is echt niet abnormaal hoog.