Windows (8) Build-in drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 12:45
Ik vraag me al een tijdje af (en met google kom ik er niet echt achter) of er ergens een lijst is waar je de ingebouwde, al dan niet wdm drivers, zou kunnen achterhalen?

Je hebt natuurlijk de website van Microsoft compatible, maar die geeft niet aan of er al drivers standaard in windows zitten voor puur en alleen de aansturing.

Ben erg benieuwd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
wat ga je met die informatie doen?

is het zo dat je je pc wilt upgraden? gebruik dan een upgrade advisor van Microsoft.

Windows heeft inderdaad een aantal build-in drivers, maar deze puur bedoeld als basis... Microsoft kan nou eenmaal niet elk klein stukje hardware dat er is uit hun zelf ondersteunen. Als je dus op zo'n build-in driver draait ga je waarschijnlijk niet in staat zijn alle functies en kracht van de hardware te benutten.

ik raad je dus aan om altijd de meest recente driver van de fabrikant te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Nou het heeft te maken dat ik een Windows RT device heb. De kans zal echter natuurlijk klein zijn dat hier drivers voor beschikbaar zijn, maar het grappige is dat je zo- af en toe wel leest dat sommige producten dan ineens wel feilloos werken. Windows RT heeft een arm architectuur en daar zijn zover ik weet nergens drivers van te downloaden:) Ik dacht als ik nu weet welke lijst er standaard in zit, dan kan ik wellicht 1 van die producten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
windowsfanaat schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:04:
Nou het heeft te maken dat ik een Windows RT device heb. De kans zal echter natuurlijk klein zijn dat hier drivers voor beschikbaar zijn, maar het grappige is dat je zo- af en toe wel leest dat sommige producten dan ineens wel feilloos werken. Windows RT heeft een arm architectuur en daar zijn zover ik weet nergens drivers van te downloaden:) Ik dacht als ik nu weet welke lijst er standaard in zit, dan kan ik wellicht 1 van die producten aanschaffen.
Daar is gewoon een website voor, waar je kunt zien welke hardware allemaal door Windows (RT) ondersteund wordt. : http://www.microsoft.com/...ibility/CompatCenter/Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
@theVMaster, ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebt😉 ik ken de website van Microsoft, en ja, je kan daar zoeken of de fabrikant zijn drivers beschikbaar heeft gesteld voor Windows. Maar ... Soms lees je dat een,product niet compatible is, maar op diverse websites dan weer wel. Vandaar mijn vraag of er ergens een lijst is met de standaard ingebakken drivers ...