bekabeld Cat5 netwerk uitbreiden ( Ubee EVM 3200 & Ziggo )

Pagina: 1
Acties:

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:45
Hoi,

Mijn standaard door Ziggo geleverde wifi router ( Ubee EVM 3200 ) heeft maar 1x een LAN aansluiting.

Zo 1 --> http://ubeeinteractive.nl/#afbeeldingen

En deze is in gebruik door mijn eigen PC die in de woonkamer staat. Alle andere Internet gebruikers

zitten nu op WiFi ; 3x SmartPhone, Ipad, Android tablet, Printer, 1x laptop, 1x PC

Wil nu toch erg graag naar de eerste verdieping en zolder een Cat5 ( of Cat6 ) kabel trekken.

Kan ik op die ene LAN poort van die Ubee EVM 3200 domweg een ( b.v ) een Router

PW --> pricewatch: Sweex RO001 & Wikipedia: Router

aansluiten middels een netwerkkabel en hierop dan de 3 a 4 bekabelde gebruikers en klaar ?

Of is ( b.v ) deze Switch al afdoende --> pricewatch: D-Link DES-1005D & Wikipedia: Switch (hardware)

En met welke optie is het dan Plug-N-Play :?

Ik heb met mijn Ziggo abbo maar 60 Mbps downstream en 6 Mbps upstream. En dat blijft ook zo.

Alvast op voorhand bedankt voor jullie tips en hulp d:)b

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-02 12:28
Een router is in feite een geavanceerde switch (ethernet kabeltje in je WAN poort stampen van je router die je extra wilt aansluiten) dus dat moet gewoon werken.

Dan wel even die router configureren, anders kom je in de knoei met LAN IP adressen.

Ikzelf heb ook een andere router in mijn eigen kamer staan die direct aangesloten is met de main-router bij ons in het huis, en die andere router gebruik ik voor m'n eigen computer en diezelfde z'n WiFi functionaliteit voor de rest van m'n apparaatjes :)

Werkt tot nu toe zonder problemen!

• WiLLoW_TieN
@ above bedankt. Vind jou antwoord wat moeilijk te lezen. Dus sowieso geen Switch ?

Moet ik perse die Router configureren ? Is er geen Plug-N-Play optie cq variant ?

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-02 12:53

NLF

Ik heb zelf via de ziggo router een lange kabel naar de pc. Naar boven gaat een kabel met een gigabit switch eraan. 5 poort switch kost nog geen 25 euro.

Daarop zijn laptops, pc en tv op aan gesloten.

Voordeel is je wifi is minder belast en je netwerk blijft snel wanneer je aan het streamen en downloaden bent tegelijk.

• WiLLoW_TieN
NLF schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:57:
Ik heb zelf via de ziggo router een lange kabel naar de pc. Naar boven gaat een kabel met een gigabit switch eraan. 5 poort switch kost nog geen 25 euro.

Daarop zijn laptops, pc en tv op aan gesloten.
En moest je die Switch configureren of was het Plug-N-Play ? En heb jij hetzelfde Ziggo modem ?

Welke ( Budget ) Switch raad je aan ? Zoiets voor € 11,00 incl. verzenden ? -->

PW --> http://azerty.nl/producte...ktop.html?channel_code=40

[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-01-2014 12:32 ]

• NLF

NLF

Een switch is inderdaad plug en play, staat ook wel bij of het beheerd of onbeheerd is.

Ik heb zelf een TPLink 5 poorts switch. In de prijs watch iets van 18 euro.

De router is van Ziggo. Een Cisco nog iets met 4 gigabit poorten en 2 usb poorten.

Als jij maar 1 poort hebt kun je meteen een switch erachter plakken. Maar dan wordt het misschien wel heel duur als je 3 kabels naar boven moet trekken.

Ik weet niet of het verstandig is om 2 switches achter elkaar te plakken. Dus 1 beneden en 1 boven. Zorgt voor minder kabels en meer aansluitingen. Maar zoals ik al zei, ik weet niet of dat verstandig is. Misschien kun je beter in het forum gedeelte over netwerken je vraag stellen?

Edit. De switch die jij laat zien is een 100mbit switch. Voor een paar euro meer heb je al 1000mbit (gigabit cat 6) en is een stuk meer toekomst bestendig.

[ Voor 10% gewijzigd door NLF op 17-01-2014 12:43 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

NLF schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:36:
[...]
Ik weet niet of het verstandig is om 2 switches achter elkaar te plakken. Dus 1 beneden en 1 boven. Zorgt voor minder kabels en meer aansluitingen. Maar zoals ik al zei, ik weet niet of dat verstandig is. Misschien kun je beter in het forum gedeelte over netwerken je vraag stellen?
Zou in dit geval niet zo'n probleem mogen zijn, zolang je niet alle poorten volpropt op de eerste switch.
Edit. De switch die jij laat zien is een 100mbit switch. Voor een paar euro meer heb je al 1000mbit (gigabit cat 6) en is een stuk meer toekomst bestendig.
Dat zou ik ook aanraden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-02 14:57

eagle00789

Est. November 2005

zoals mijn collega's hierboven ook al adviseren, pak een gigabitswitch voor 17,50: http://azerty.nl/0-905-25...-sg1005d-5-port-giga.html

• NLF

NLF

eagle00789 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:49:
zoals mijn collega's hierboven ook al adviseren, pak een gigabitswitch voor 17,50: http://azerty.nl/0-905-25...-sg1005d-5-port-giga.html
Dat is exact de switch die ik ook heb. Kwam ook zeer goed uit de reviews bij de buren wat betreft stroom verbruik en snelheid.

• WiLLoW_TieN
Dus een Switch is slimmer cq handiger cq beter dan een Router erachter doen ? ? En Plug-N-Play ? ?

Indien JA dan bestel ik namelijk zo die Gigabit 5-poort TP-Link Switch bij Azerty voor € 17,90 incl. porto ;)

• NLF

NLF

Je zult even moeten rekenen wat voordeliger is en wat verstandig is. De aangeraden switch is plug en play!

Router - switch - 2 of 3 kabels naar boven

Router - switch - kabel naar boven - switch - kabels naar de werkplekken.

Daarnaast, kun je zelf of ken je iemand die de kabels met utp stekker kan verbinden en heb je daar de spullen voor?

[ Voor 5% gewijzigd door NLF op 17-01-2014 13:11 ]

• WiLLoW_TieN
UTP stekkers eraan zitten kan ik zelf heb er een tang voor. En heb ik al vaker gedaan.

Er komen idd 2 kabels naar boven ( 1st verdieping & Zolder ).

De 3de kabel ligt er al van huidige Ziggo Router naar mijn PC.

Kabels zijn best goedkoop via b.v internet te koop dan aan 1 zijde stekker eraf knippen door de buis trekken

en op bestemming wederom een UTP ( RJ45 ) stekker eraan krimpen.

Zoiets --> http://www.nedro.nl/15m-u...bel-49283-prod8157437html

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-01-2014 13:17 ]

Verwijderd

waarom zo ingewikkeld doen met switches e.d.?
Hebben jullie uberhaupt de link aangeklikt?

Een router heeft nooit maar 1 lan poort, wel plakt ziggo er 3 af voor als je de routerfunctie laat uizetten.

Dus het is simpel, trek het stckertje naast lan 1 van de poorten af en je hebt er 4.

De oude ziggo modems hebben 1 poort, maar dan zit er geen wifi en router in.
Ik heb nog nooit een wifi router gezien met maar 1 poort, tenzij het een stekker model is.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wacht!

Je moet even eigenwijs zijn en niet geloven wat er op dat stickertje staat.
Als je die er af haalt, heb je gewoon 4 poorten :-).

Afbeeldingslocatie: http://ubeeinteractive.nl/images/Ubee_Achteraanzicht.gif

Hoi!

• NLF

NLF

Als het goedkoper is om 2 kabels naar boven te trekken dan zou ik 1 switch halen.

Hou wel rekening met uitbreiding van het netwerk. Zonde om 2x geld uit te moeten geven.

Succes met aansluiten:)

Verwijderd

EWK schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:17:
Wacht!

[afbeelding]
je moet dus wel doen wat er staat, hij heeft wifi in het ding dus kan hij de sticker eraf halen...

• EWK
  • Niet online

EWK

Ook al had ie dat niet, dan nog zou ie het waarschijnlijk gewoon doen ;-)

Hoe dan ook, je hebt geen switch nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door EWK op 17-01-2014 13:20 ]

Hoi!

• WiLLoW_TieN
EWK schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:17:
Wacht!

[afbeelding]
Dat ga ik vanavond checken maar ik voelde geen "LAN poorten" onder de sticker !

• NLF

NLF

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:17:
waarom zo ingewikkeld doen met switches e.d.?
Hebben jullie uberhaupt de link aangeklikt?
Via de telefoon werkt die Site niet echt lekker..

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Dat ga ik vanavond checken maar ik voelde geen "LAN poorten" onder de sticker !
Ze zitten er echt wel hoor; er zijn 2 uitvoeringen in omloop, en de afbeelding die hierboven staat is de versie die gewoon beschikbaar is. Overigens heeft Ziggo afaik daar waar nog niet beschikbaar was iedereen van een nieuw modem voorzien die ook Wifi support (ivm de hotspots van Ziggo) dus je zou hoe dan ook 't juiste modem moeten hebben (en anders even ziggo bellen).

iRacing Profiel

• EWK
  • Niet online

EWK

kroegtijger schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:04:
[...]

Ze zitten er echt wel hoor; er zijn 2 uitvoeringen in omloop, en de afbeelding die hierboven staat is de versie die gewoon beschikbaar is. Overigens heeft Ziggo afaik daar waar nog niet beschikbaar was iedereen van een nieuw modem voorzien die ook Wifi support (ivm de hotspots van Ziggo) dus je zou hoe dan ook 't juiste modem moeten hebben (en anders even ziggo bellen).
Helaas is dat nog niet zo. Ik heb een maand of vier geleden hard moeten onderhandelen om een wifimodem te ontvangen. Zelfs tot de afdeling 'opzegging' aan toe. Pas toen ik duidelijk maakte dat ik anders ging overstappen, wilden ze mij een wifimodem opsturen. Vriend van mij heeft ook nog steeds gewoon een non-wifimodem. Zo vanzelfsprekend is het blijkbaar dus toch niet,

Hoi!

• WiLLoW_TieN
Damn de kl**tzaken -->

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Damn_zpse34d0767.jpg

Opgelost dus O-)

• Freee!!

Freee!!

Één kabeltje naar de switch boven dus.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• NLF

NLF

Freee!! schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:13:
Één kabeltje naar de switch boven dus.
TS heeft nog geen switch en zou 2 kabels naar boven trekken

• Freee!!

Freee!!

NLF schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:24:
[...]
TS heeft nog geen switch en zou 2 kabels naar boven trekken
Kan ook, maar is ongeveer drie keer zo moeilijk als één kabel naar boven trekken.

• SMSfreakie
  • Niet online
sowieso is wifi in die dingen knap waardeloos.. maar goed als ze maar in router mode staan ipv bridge mode kan je gewoon de interne switch gebruiken.
moet nog eens testen als de poorten 2,3 en 4 niet ook gewoon als 3p switch te gebruiken zijn bij bridge

404 Signature not found

Pagina: 1