ASUS Transformer Pad (TF701) topic
1. Inleiding
Omdat er nog geen topic is voor de Asus Transformer Pad TF701 heb ik deze aangemaakt, ook om te voorkomen dat de posts over deze tablet als off-topic in andere threads terecht komen
Dit is mijn eerste forum post, ik heb geprobeerd deze netjes in HTML te krijgen maar dat is mij niet erg gelukt. Op dit moment ben ik ook op het werk, zal op een later moment deze nog netjes maken (of als je wilt helpen heel graag, stuur mij dan even een DM)
2. Toelichting
Qua specificaties is de Asus Transformer Pad TF701 een van de beste tablets die je momenteel kunt kopen. Zo is het display bijzonder fraai met zijn 10,1 inch en resolutie van 2560 bij 1600 pixels. Dankzij de ips-technologie zijn de kijkhoeken daarnaast uitstekend. Kleuren worden waarheidsgetrouw weergegeven en er treedt geen vertekening op als je de tablet in een hoek houdt.
Verder zijn de prestaties dankzij de 1,9GHz quadcore-processor en 2GB aan werkgeheugen uitstekend. De accuduur van de tablet is an sich al prima en wordt nog een aantal uur langer als je hem in het keyboarddock klikt. Bij gemiddeld gebruik kun je rekenen op zo’n 13 uur, wat langer is dan bij de gemiddelde Android-tablet.
Aanvankelijk werd de Asus Transformer Pad TF701 met Android 4.2 (Jelly Bean) uitgebracht, maar inmiddels draait de tablet op Android 4.3. Asus heeft, net zoals bij eerdere Transformer-tablets, het besturingssysteem redelijk onder handen genomen, wat wel kunnen waarderen. Naast de standaard-apps zijn er een aantal widgets en productiviteits-apps toegevoegd die redelijk handig zijn.
3. Foto's & Design

De Asus Transformer Pad tablet is, net als de voorgaande Asus Transformer's een hybride tablet. Dit apparaat is zowel te gebruiken als standaard tablet zoals bijvoorbeeld de iPad, Galaxy, etc maar een losse docking station is te koppelen aan de tablet, hierdoor combineert de aansturing van de Transformer het multi touchscreen met een qwerty-toetsenbord (met een aantal Android specifieke knoppen) en een touchpad waardoor de tablet meer als een netbook gebruikt kan worden zonder de flexibiliteit van het tablet gedeelte te verliezen voor bijvoorbeeld onderweg of comfortabel op de bank.
Bijkomend voordeel is dat het toetsenbord een extra accu bevat. Hierdoor kun je de gebruikstijd van de Transformer verlengen van maximaal 9,5 uur naar maximaal 16 uur! Ook voegt deze docking een aantal aansluitingen toe in de vorm van 1 USB 3.0 aansluitingen en een full size SD-card slot.
Het tablet gedeelte zelf beschikt over een micro-SD slot en een micro HDMI output om de tablet bijvoorbeeld op een tv aan te sluiten.
4. Specificaties:
Besturingssysteem:
AndroidTM 4.2
Scherm:
10.1" LED Backlight WQXGA (2560 x 1600) Scherm
IPS Panel
10-vingers multi-touch ondersteuning
CPU:
NVIDIA® Tegra4™ Quad-Core, 1.9 GHz
Geheugen:
2GB
Opslag:
32GB/64GB eMMC
5GB Life Time ASUS Webstorage Space
Draadloos Datanetwerk:
WLAN802.11 a/b/g/n
Bluetooth V3.0+EDR
Supports Miracast
Camera:
1.2 MP Frontcamera
5 MP Achtercamera
Audio:
Premium Speaker with SonicMaster technology
Interface
Tablet:
1 x Micro HDMI
1 x 2-in-1 Audio Jack (Headphone / Mic-in)
1 x MicroSD/SDHC Card Reader, capacity 128G MicroSD SDXC
1 x 3.5mm headphone socket
Mobile Dock:
1 x USB 3.0 port
1 x SD Card Reader
Sensor:
G-Sensor for LCD auto-orientation; Ambient Light Sensor, E-compass sensor, Gyroscope
Accu
Tablet: 13 hours; 31Wh Li-polymer Battery *3
Dock: 4 hours; 16Wh Li-polymer Battery *3
Navigation:
Support
Gewicht en afmetingen
Tablet only:
Dimensions: 263 x 180.8 x 8.9 mm (WxDxH)
Weight: 585g
Dock only:
Dimensions: 263 x 180.8 x 7mm (WxDxH)
Weight: 570g
Tablet with dock:
Dimensions: 263 x 180.8 x 16.5~18.9mm (WxDxH)
Weight: 1135g
5. Levertijden en prijzen
Er is nog geen topic m.b.t. levertijden en prijzen, als de behoefte hierna bestaat zal ik deze aanmaken.
6. Externe links
Algemene links
Officiële Asus Transformer website
Asus Facebook pagina
Reviews / hands on
Clove.co.uk review
PCMAG review
Pocket Lint review
Trusted Reviews review
CNET review
7. Tips en trucs
Laat ze maar binnenkomen dan voeg ik ze toe aan deze lijst!
Suggesties voor dit topic? Stuur mij een DM!
Wil je helpen dit topic te verbeteren? Stuur dan ook een DM
8. Credits
Voor dit topic heb ik gebruik gemaakt van enkele onderdelen tekst vanuit het topic voor de Asus Transformer Pad TF101, bedankt hiervoor! Ook Asus bedankt voor de mooie images zoals opgenomen in dit topic. Kom je iets van jezelf tegen, laat het me weten dat plaats ik je bij de credits! |
[ Voor 7% gewijzigd door Android16 op 17-01-2014 11:41 ]