Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 16:09

ASUS Transformer Pad (TF701) topic

1. Inleiding

Omdat er nog geen topic is voor de Asus Transformer Pad TF701 heb ik deze aangemaakt, ook om te voorkomen dat de posts over deze tablet als off-topic in andere threads terecht komen :)
Dit is mijn eerste forum post, ik heb geprobeerd deze netjes in HTML te krijgen maar dat is mij niet erg gelukt. Op dit moment ben ik ook op het werk, zal op een later moment deze nog netjes maken (of als je wilt helpen heel graag, stuur mij dan even een DM)

2. Toelichting

Qua specificaties is de Asus Transformer Pad TF701 een van de beste tablets die je momenteel kunt kopen. Zo is het display bijzonder fraai met zijn 10,1 inch en resolutie van 2560 bij 1600 pixels. Dankzij de ips-technologie zijn de kijkhoeken daarnaast uitstekend. Kleuren worden waarheidsgetrouw weergegeven en er treedt geen vertekening op als je de tablet in een hoek houdt.
Verder zijn de prestaties dankzij de 1,9GHz quadcore-processor en 2GB aan werkgeheugen uitstekend. De accuduur van de tablet is an sich al prima en wordt nog een aantal uur langer als je hem in het keyboarddock klikt. Bij gemiddeld gebruik kun je rekenen op zo’n 13 uur, wat langer is dan bij de gemiddelde Android-tablet.
Aanvankelijk werd de Asus Transformer Pad TF701 met Android 4.2 (Jelly Bean) uitgebracht, maar inmiddels draait de tablet op Android 4.3. Asus heeft, net zoals bij eerdere Transformer-tablets, het besturingssysteem redelijk onder handen genomen, wat wel kunnen waarderen. Naast de standaard-apps zijn er een aantal widgets en productiviteits-apps toegevoegd die redelijk handig zijn.

3. Foto's & Design

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/aTd9aK9EFsVU1cMo/hJsBkZ0AbB14qs5r_480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/aTd9aK9EFsVU1cMo/Oh6lIc7QbFcjgvoz_480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/aTd9aK9EFsVU1cMo/pSaShVHFt3b0E2nT_480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/aTd9aK9EFsVU1cMo/q8U4jrlWpOdUfDSy_480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/aTd9aK9EFsVU1cMo/8pshkcD5nAnQ0Mxa_480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/aTd9aK9EFsVU1cMo/gBCkJuyjkjIHIitu_480.jpg

De Asus Transformer Pad tablet is, net als de voorgaande Asus Transformer's een hybride tablet. Dit apparaat is zowel te gebruiken als standaard tablet zoals bijvoorbeeld de iPad, Galaxy, etc maar een losse docking station is te koppelen aan de tablet, hierdoor combineert de aansturing van de Transformer het multi touchscreen met een qwerty-toetsenbord (met een aantal Android specifieke knoppen) en een touchpad waardoor de tablet meer als een netbook gebruikt kan worden zonder de flexibiliteit van het tablet gedeelte te verliezen voor bijvoorbeeld onderweg of comfortabel op de bank.
Bijkomend voordeel is dat het toetsenbord een extra accu bevat. Hierdoor kun je de gebruikstijd van de Transformer verlengen van maximaal 9,5 uur naar maximaal 16 uur! Ook voegt deze docking een aantal aansluitingen toe in de vorm van 1 USB 3.0 aansluitingen en een full size SD-card slot.
Het tablet gedeelte zelf beschikt over een micro-SD slot en een micro HDMI output om de tablet bijvoorbeeld op een tv aan te sluiten.

4. Specificaties:

Besturingssysteem:
AndroidTM 4.2

Scherm:
10.1" LED Backlight WQXGA (2560 x 1600) Scherm
IPS Panel
10-vingers multi-touch ondersteuning

CPU:
NVIDIA® Tegra4™ Quad-Core, 1.9 GHz

Geheugen:
2GB

Opslag:
32GB/64GB eMMC
5GB Life Time ASUS Webstorage Space

Draadloos Datanetwerk:
WLAN802.11 a/b/g/n
Bluetooth V3.0+EDR
Supports Miracast

Camera:
1.2 MP Frontcamera
5 MP Achtercamera

Audio:
Premium Speaker with SonicMaster technology

Interface

Tablet:
1 x Micro HDMI
1 x 2-in-1 Audio Jack (Headphone / Mic-in)
1 x MicroSD/SDHC Card Reader, capacity 128G MicroSD SDXC
1 x 3.5mm headphone socket

Mobile Dock:
1 x USB 3.0 port
1 x SD Card Reader

Sensor:
G-Sensor for LCD auto-orientation; Ambient Light Sensor, E-compass sensor, Gyroscope
Accu
Tablet: 13 hours; 31Wh Li-polymer Battery *3
Dock: 4 hours; 16Wh Li-polymer Battery *3

Navigation:
Support

Gewicht en afmetingen

Tablet only:
Dimensions: 263 x 180.8 x 8.9 mm (WxDxH)
Weight: 585g

Dock only:
Dimensions: 263 x 180.8 x 7mm (WxDxH)
Weight: 570g

Tablet with dock:
Dimensions: 263 x 180.8 x 16.5~18.9mm (WxDxH)
Weight: 1135g

5. Levertijden en prijzen

Er is nog geen topic m.b.t. levertijden en prijzen, als de behoefte hierna bestaat zal ik deze aanmaken.

6. Externe links

Algemene links

Officiële Asus Transformer website
Asus Facebook pagina

Reviews / hands on

Clove.co.uk review
PCMAG review
Pocket Lint review
Trusted Reviews review
CNET review

7. Tips en trucs

Laat ze maar binnenkomen dan voeg ik ze toe aan deze lijst!

Suggesties voor dit topic? Stuur mij een DM!
Wil je helpen dit topic te verbeteren? Stuur dan ook een DM :)

8. Credits

Voor dit topic heb ik gebruik gemaakt van enkele onderdelen tekst vanuit het topic voor de Asus Transformer Pad TF101, bedankt hiervoor! Ook Asus bedankt voor de mooie images zoals opgenomen in dit topic. Kom je iets van jezelf tegen, laat het me weten dat plaats ik je bij de credits!

[ Voor 7% gewijzigd door Android16 op 17-01-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
Poll: Heeft jouw Transformer TF701 problemen met dockverbinding?

Nee, de verbinding tablet met dock is prima
Ja, verbinding (muis/tb, SD kaart) valt weg
Nee, productiedatum op de doos is 10/13
Nee, productiedatum op de doos is 11/13
Nee, productiedatum op de doos is 12/13

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389096&layout=1&sort=prc

[ Voor 6% gewijzigd door Android16 op 17-01-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
Gereserveerd voor toekomstige updates!

[ Voor 10% gewijzigd door Android16 op 17-01-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
Zelf ben ik aan het kijken om deze tablet combinatie aan te schaffen maar de geluiden die ik hoor m.b.t. de verbinding tussen het toetsenbord dock en de tablet die regelmatig weg zou vallen ben ik aan het twijfelen. Bij de BCC stond een demo tablet, als ik het scherm een klein beetje kantelde verloor de tablet zijn connectie met het dock, het duurde dan ook even voordat alle aansluitingen op het dock (fullsize SD-kaart {je zou maar net een filetransfer aan het doen zijn} en de USB aansluiting) weer functioneerden maar ook het toetsenbord en de muis vielen voor een seconde of vijf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:13
Duurde een tijdje voordat hier een Tf701 thread geopend werd.
Heb zelf 4 x Tf701 gehad die allemaal het verbinding probleem en speling probleem hadden.
Uiteindelijk maar geld terug gevraagd en gekregen.
Op xda ook veel over geschreven en ook een poll gestart.
Rond de 60 tot 70 % heeft dezelfde problemen waarbij vermeld dient te worden dat sommige gebruikers 4 tot 5 exemplaren hebben gehad net zoals ik en je kunt bij de poll slechts 1 x aangeven of je een probleem hebt.
M.a.w. het percentage ligt nog hoger als nu vermeld.
Ook op xda heb ik een thread gemaakt waar alle firmware te downloaden is.
Ik heb zelf nog een Tf700 en ik begrijp dus echt niet waarom ze van een bewezen bouwkwaliteit er nu zo'n zooitje van hebben gemaakt. Waarom de verbinding niet gelaten zoals de 700 die heeft????
Ik wacht nog 1 of 2 maanden maar als dan het probleem niet 100% is opgelost dan komt serieus de Dell Venue 11 Pro in beeld. Weliswaar een full W8 tablet met dock maar met baytrail processor een giga accuduur. In diverse reviews komen ze bij een helderheid van 50% aan 20 uur Hd video kijken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57
Weet iemand een fijne case/cover die je met en zonder toetsenbord kunt gebruiken.
Voor mijn tf300 heb ik een fijne van het merk i12cover, maar ik vind er geen voor mijn tf701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:08
Ik heb ook 3 exemplaren in huis gehad. Allemaal hadden ze las van de slechte connectie met de dock.

De manier hoe de winkel (Coolblue) hier mee om ging is super.
Vanuit Asus blijft het echter oorverdovend stil.

Hiervoor had ik de TF700. Mijn ervaring is dat de tablet super is. Heerlijk snel en de interface is ook wat beter geworden. De dock (connectie) onvoorstelbaar waardeloos. Helemaal omdat het de zoveelste tablet met dock van asus is. Er zou wel weer iemand bij asus gezeten hebben die een "slim" idee had om de dock wat goedkoper te maken.

Ik had gehoopt dat er op de CES interessante Tablets aangekondigd zouden worden dit is helaas niet het geval. Hoop is nu gevestigd om het Mobile World Congress maar dit is niet echt de plaats voor tablets. Anders binnenkort nog eens kijken of de dock intussen wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 22:37
Ik heb deze tablet nu een maand in huis en ben er tevreden over.

Heb hiervoor de TF300T gehad maar daar liep ik mij te ergeren aan de snelheid.

Er zit wel redelijk veel speling in de dock maar de verbinding valt niet weg.
Eerst had ik problemen met de helderheid, door een bug werd deze telkens lichter/donkerder.
Maar na de laatste FW update(V10.26.1.18) is het probleem verholpen.

Tablet is snel en het beeld is goed scherp, al had de helderheid wel iets hoger gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
Ohh welke productie datum heeft je Transformer? (Staat op de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 22:25
snah001 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:14:

Ik heb zelf nog een Tf700 en ik begrijp dus echt niet waarom ze van een bewezen bouwkwaliteit er nu zo'n zooitje van hebben gemaakt. Waarom de verbinding niet gelaten zoals de 700 die heeft????
De "bewezen" bouw kwaliteit van de 700 is gelijkwaardig aan de 701 in relatie tot problemen aan het begin. Zelf heb ik deze ook gehad en ook 4x moeten terugbrengen binnen 3 weken tijd vanwege uiteenlopende problemen. In mijn omgeving hadden meer mensen de tf700 en deze hadden allemaal ook minimaal 2 omruilacties nodig voor ze een model zonder problemen hadden.
Naar ik hoor is dit weer hetzelfde verhaal van Russische roulette waarbij je met geluk een goede te pakken hebt en heeft Asus er niks van geleerd. Het leek mij een mooie tablet, maar vanwege de verhalen geen optie om weer constant om te ruilen tot je een goed exemplaar hebt helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco250
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06-2021
Tablet is nu een maand in huis. Aangeschaft wegens schermkwaliteit en toetsenbord. Productie 2013/10 en geen problemen met docking. Het aansluiten van externe USB apparaten gaat prima. Getest: muis, hub, schijf en stick.
Wel is de Asus bestandsmanager een instabiele App. Stopt plotseling bij het kopiëren van veel foto's naar een USB schijf.
Ga kijken of er een handige andere App voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:04
Vandaag ook de tablet opgehaald, productie datum 2014-02. Ik hoorde wel dat de voorraad op veel plaatsen op is en dat er pas eind maart nieuwe wordt verwacht, zou er nog steeds veel worden teruggestuurd?

Meteen aan het updaten naar Android 4.3, dat was nog niet gebeurd.

Tot nu toe onder de indruk van de tablet. Update is gedaan, dus alle ervaring is met de nieuwe versie. Sommige dingen heb ik aangepast, zoals het on screen toetsenbord, dat is nu weer de standaard Android versie die ik gewoon ben van de telefoon etc. Dat het niet lijkt op het fysieke toetsenbord stoort me niet, ik ben niet blind. Ook het pull down menu teruggezet.

Internetten is een feest, alles is zo enorm scherp. Helderheid en kleur zijn ook goed.

Zijn er hier nog mede tweakers die een screenprotector hebben aangebracht? Of een hoesje gebruiken? Ik twijfel over beide nog.

[ Voor 65% gewijzigd door Jiriki op 24-02-2014 21:44 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Ik lees veel over de koppeling tussen toetsenbord en tablet.
Is dit nu in latere batches verbeterd?
Of is de workaround gewoon op tafel laten staan en niet aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Kunnen die dock problemen niet opgelost worden door iets tussen de tablet en klem te stoppen zodat de tablet strakker in de klem zit? Misschien een screen protector doormidden knippen en aan beide zijden van de tablet plakken waar de klem komt te zitten?

Ik ben erg geïnteresseerd in dit product maar als ik deze problemen ook krijg wordt hij al snel waardeloos voor mij. Ga hem waarschijnlijk niet vaak op een stabiele ondergrond gebruiken waardoor dit probleem denk ik sneller ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Inmiddels in bezit en geen bijzonderheden over de verbinding.
Mijn schoonouders zijn er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Nou ik heb vandaag toch maar de knoop doorgehakt en de TF701 gekocht. Ik ben deze middag bezig geweest alle applicaties te installeren die ik nodig heb en heb alle settings gemaakt zoals ik het wil. Tevens alle firmware updates geinstalleerd waardoor er nu Android 4.3 op staat.

Mijn eerste indruk is erg goed! Wat een cool klein apparaatje is dit zeg!
Het toetsenbord typt verrassend goed voor dit formaat. Ik kan zonder enige moeite blind hierop typen.
De touchpad vind ik ook prima werken, handig is ook dat je met twee vingers hierop kan scrollen.
Het docking mechanisme geeft tot nu toe geen problemen, ik kan de tablet hier zonder problemen in en uit klikken. Ook is de connectie nog niet weggevallen vandaag. Ik gebruik de transformer op mijn schoot of op de bank en werkt prima.

Ook bevalt mij de snelheid erg goed! Browsen gaat heerlijk. Ik heb XBMC 13 RC1 zojuist geinstalleerd en deze draait ook prima! FullHD films afspelen gaat zonder moeite. Nu nog een miniHDMI naar gewoon HDMI kabeltje halen zodat ik hem ook op de tv in de slaapkamer kan aansluiten.

Kortom, ik denk dat ik mijn laptop een stuk minder aan ga raken in de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel ASUS TF701 gebruikers ondervinden problemen met een wiebelige tablet in het keyboard dock. Gevolg is voor kracht op de connector bij openen en sluiten, maar bovendien een onbetrouwbare data verbinding tussen dock en tablet. Het dock heeft een snelle USB3.0 aansluiting en een SD kaart houder. Bij Asus is alom gelkaagd over deze gammele aansluiting maar die doen er niets mee. Ik heb daarom een workaround bedacht en voor iedereen beschikbaar gemaakt die dit euvel heeft.

Kijk via onderstaande link hoe dit euvel binnen 2 minuten te verhelpen.
ASUS TF701 dock fix instruction: http://youtu.be/__M4S3BbOqw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Hey Joep, waar heb je die 4 spacers vandaan? Ik heb niet zo veel last van disconnects, eens in de maand een keer, maar het wiebelige scherm irriteerd mij wel dus ben erg geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 17:02
hallo, mijn moeder heeft deze tablet nu een paar maanden, en er zit sinds vanochtend een vlek met afwijkende kleuren midden in het scherm. Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat dit soort vlekken door vocht kunnen komen oid, dus ik vroeg me af of iemand weet of ASUS dit onder de garantie repareert? Ik kan ze namelijk maandag pas bellen en het zou wel fijn zijn als ik mijn ma vast gerust kan stellen ;)

Ik heb geprobeerd een foto van het probleem te maken, het is niet heel goed te zien maar ik denk dat wel duidelijk is waar het om gaat: http://nl.tinypic.com/r/332m5ac/8

Edit: even ter aanvulling, er is niks raars ofzo gebeurt met de tablet, het is gewoon opeens na een nacht slapen.

[ Voor 9% gewijzigd door pimjai op 12-07-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Goedemorgen beste mede-tweakers!

Ik heb een kort vraagje... Binnenkort ga ik op vakantie en daarom wil ik graag de nodige films mee kunnen nemen op een sd-kaartje. Momenteel heb ik een 32 GB micro-sd kaartje (SDHC) en ik vroeg me af of er ook ervaringen zijn met 64 GB kaartjes.

Iemand ervaringen?

Alvast bedankt!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ja werkt prima, ik heb er een 64GB microSD kaartje inzitten waar ik net als jij films op heb staan. Ze worden perfect afgespeeld door XBMC of MX Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Heb gisteren overigens een update naar Android 4.4 gekregen, de interface is best wel veranderd nu. Is even wennen maar niet verkeerd opzich. Heb ook het idee dat de tablet nu vloeiender draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Ik heb inmiddels ook Android 4.4 gekregen. Oef, dat is wel wennen hoor... En ja: tablet draait wel lekker nu (maar dat deed ie ook al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Niet veel dynamiek in dit draadje. Heb net een bijna niet gebruikte TF701 overgenomen, ter vervanging van mijn TF201. Bevalt tot nu toe goed. Alles werkt lekker vlot. Geen geheugen problemen. Er is inderdaad meer speling van het tablet in de scharnier t.o.v. de TF201. Desondanks heb ik gelukkig geen haperingen in het contact mogen ervaren. Soms lijkt hij wel even te wachten met het doorvoeren van een commando.
En war ik erg blij mee ben is dat de wifi ontvangst stukken beter is dan op mijn TF201 en ook beter dan op mijn Xperia Z telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

die speling tussen dock en tablet kun je zeer effectief oplossen met spacers van Joep van Wulfen (jvwulfen@gmail.com). Youtube-filmpje staat hier

De prijs-kwaliteitverhouding is niet heel best, want de spacers zijn beslist niet goedkoop (20 euro, inclusief verzendkosten), maar het werkt wel erg effectief.

Als je android 4.3 hebt dan kun je de tablet rooten zonder te unlocken (zoek op towelroot op XDA). Met android 4.4 lukt dat niet meer (vooralsnog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 07:06
(jarig!)
Ik heb deze tablet onlangs overgenomen van een mede tweaker en er zit een dock bij echter is deze kapot, dit is uiteraard netjes aangegeven bij de koop.

Als ik hem vergelijk met mijn tf300 dan is dit een enorme vooruitgang. De tablet is echt vlot ten opzichte van de tf300 en het scherm is super. Ik ben er echt heel erg blij mee en vind dat ie ten opzichte van de tf300 alleen maar vooruit is gegaan en degelijker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 07:06
(jarig!)
Ik heb gemerkt dat de speaker erg slecht is. Het lijkt wel of deze opgeblazen is. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28
Sinds een maand of twee ook in het bezit van deze tablet (inclusief dock). Helaas ben ik er nog niet van onder de indruk. Het tablet en dock is nu voor de tweede keer terug naar Asus, de verbinding tussen het tablet en de dock is echt waardeloos! Wel is de reactie op dit probleem over de telefoon erg professioneel, ik heb dus nog steeds goede hoop dat dit wordt opgelost.

Ook valt me de snelheid in het algemeen me wat tegen. Ik heb ook een asus transformer TF101 (die met de tegra 2 processor),deze voelt nauwelijks trager aan (mede door de aanzienlijk lagere resolutie van het scherm natuurlijk). Ook is de verbinding met het dock, ondanks veelvuldig gebruik nog 100X beter en bovendien heeft de dock een aanzienlijk grotere accu. Alleen laat de TF101 tablet het hopeloos afweten tijdens het afspelen van hd filmpjes, zelfs 720p trekt hij nauwelijks, dat doet de TF701 toch wel aanzienlijk beter. Al is de monospeaker natuurlijk wel een teruguitgang.

Ik hoop dat deze tweede reparatie het verbindingsprobleem tussen de tablet en het dock oplost, en dat een custom rom er voor kan zorgen dat het geheel wat soepeler draait, maar tot nu toe vind mijn nieuwe aanwinst nog geen groot succes.

• Marsman83
Zijn er meer mensen die last hebben van een snel leeglopende accu? Mijn tablet ging eerst altijd prima mee op de accu. Echter sinds een paar weken kom ik er steeds vaker achter dat mijn tablet leeg is als ik deze tevoorschijn haal. Als ik dan bij verbruik kijk zie ik dat zo'n 70% naar Android OS is gegaan.
Ik heb hem een paar dagen geleden al volledig gereset naar default echter geeft dat geen verschil.
Lijkt wel alsof dit bij de laatste firmware update ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

^^klinkt herkenbaar: ik heb er ook last van en heb eerder het vermoeden dat het aan Google play services ligt (die toch steeds dingen activeert). Ik heb play services al wel eens uitgeschakeld en toen hadden ik er geen last meer van.

Ook lijkt het erop alsof het onregelmatig is. Gisteren Leo de accu leeg van helemaal vol naar 14% binnen twaalf uur (ongebruikt, WiFi en GPS uit). Maar er gaan ook dagen voorbij dat dit niet zo is (alles normaal). In system panel en gsam battery staan in de regel alleen de beide Android dingen (kernel en system) en bij Android processes staan alleen kworker processen...

Edit: op xda gaat het er ook al over. Eerst maar ff lezen...

[ Voor 9% gewijzigd door Goverman op 20-12-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28
Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn tablet niet meer gerepareerd kan worden. De bouwkwaliteit is werkelijk om te huilen, ding heeft nooit fatsoenlijk gewerkt (connectie met de dock was erbarmelijk). Na 3 reparatie pogingen door Asus, waar drie maal hardware onderdelen zijn vervangen zonder resultaat heeft coolblue aangegeven dat ik iets anders mag gaan uitzoeken.

Jammer, ik heb al jaren (en nog steeds) enorm veel plezier aan mijn TF101 met dock beleefd. De TF701 leek de perfecte vervanger/update, maar blijkt het voor mij niet weggelegd te zijn. Het wordt nu een Sony Z2, hopenlijk heb ik daar meer geluk mee, helaas alleen geen dock.

Wel een enorm goed gevoel overgehouden aan coolblue! Echt service met hoofdletters, goede communicatie, goed bereikbaar, gewoon heel netjes opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Het leeglopen van de accu is bij mij overigens opgelost met de laatste firmware. Ik kreeg deze eind vorige maand. Toch netjes van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Ik heb dus een asus transformer pad tf701t. Maar het scherm is kapot en daardoor reageert het scherm niet meer op aanraking. Ik vroeg me dus af of er iemand weet waar ik dit kan laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insomnia.nl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-02-2019
Probeer eerst je leverancier. De meeste winkels geven 2 jaar garantie op technisch falen.
Daarnaast kan je ook gebruik maken van de fabrieksgarantie MITS je je tablet in de Benelux hebt gekocht. Anders moet je er sowieso voor betalen. https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/#welcome
Ik had een soort gelijk probleem, scherm deed het niet (zwart) maar ik kon hem ook niet uitzetten toen de tablet na een paar weken leeg was heb ik em weer op de stroom aangesloten en toen deed ie het weer. Kennelijk vastgelopen.
In de tussentijd heb ik wel probeert fabrieksgarantie te krijgen maar gezien ik tf701t met 64 Gb wilde, had ik die gekocht in Hongkong. Maar Daarop zei ASUS dat ik geen (gratis) garantie had omdat hij dus in Hongkong was geregistreerd. De reinste onzin gezien de tablets wsl toch in de zelfde fabriek worden gemaakt...

[ Voor 3% gewijzigd door Insomnia.nl op 21-01-2015 18:01 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insomnia.nl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-02-2019
Verder heb ik nu zelf een ander probleem.

Mijn tf701t valt nu zonder waarschuwing geheel uit als ik hem weer aansluit aan de oplader staat de accu opeens om 0% en dat blijft zo, een half uur later opeens weer 100%. Als ik hem van de accu afhaal valt de tablet weer onmiddellijk uit. Ik ben bang dat het een probleem is met de accu aansluiting, maar misschien heeft iemand nog en ander idee?

(Android versie 4.4.2
Er is trouwens wel een systeemupdate die ik kan doen, maar gezien mn accu op 0% blijft staan kan ik die niet installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Hoi allemaal!,

Misschien niet echt het goede topic, maar ik heb laatst een pricewatch: Asus Transformer Pad TF303K WiFi Blauw gekocht. Zit dus niet helemaal goed, maar hier zitten mensen die ook een Asus tablet met Android hebben :)

Nu wil ik alleen uitzetten dat die automatisch woorden voor mij afmaakt als ik op spatie druk(vooral irritant als ik iets in wil voeren in het Engels). Heb al bij Instellingen --> Taal en Invoer --> Asus Toetsenbord --> Auto accepteren uitgezet, maar nog steeds doet die het niet zoals ik wil. Iemand enig idee?

Heb bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn TF701 gevallen. Gevolg, het scherm is op de korte kant van de volumeknop uit de behuizing gesprongen. Ik kon het scherm gemakkelijk weer in de behuizing klikken en alles lijkt het nog te doen. Echter zit er nu wel enige speling tussen het scherm en de behuizing. Dit is mij eerder niet opgevallen.

Heeft iemand een zelfde ervaring?
Hoe groot is de kans dat er in de toekomst problemen ontstaan met de behuizing, volumeknop of scherm?

Is het verstandig om toch een claim in te dienen bij de WA verzekering van de gene die de tablet heeft laten vallen of moet ik maar gewoon hopen dat ik later geen storingen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Ik heb inmiddels een Samsung tab S en dus niet meer en Asus transformer tf701. Reden is de perfecte service van coolblue en de slechte kwaliteit van de Asus. Ik heb er in ongeveer anderhalf jaar drie gehad en allemaal hadden ze een defect. Nu dus geen Asus meer voor mij. Lees en huiver...

Vlak voor oud en nieuw heen ik de transformer ingeleverd bij coolblue voor reparatie van de dock. Dat duurde twee weken en de dock werkte weer. Maar... Bij terugkomst bleek dat de speaker het niet meer deed. Alle audio werkte (bluetooth en headphone), maar niet de speaker. Fraaie boel niet dus terug naar coolblue.

De coolblue bod en tweede kans apparaat aan. Dat vond ik een goede oplossing, omdat ik weer een werkend apparaat zou krijgen. Een nieuw exemplaar zou ik zelf ook te mooi hebben gevonden (ik had hem al meer dan een jaar). Prima dus: paar dagen wachten en good to go! Maar... Het tweede kans apparaat bleek een defect touchscreen te hebben. Toch erg vervelend voor een tablet. Dus ik bel weer naar coolblue (om 18:15 op vrijdag) en leg het verhaal weer uit.

De coolblue vond dit ook wel heel erg vervelend en verloste mij van Asus. Ik mocht een nieuw apparaat naar keuze uitzoeken en de Asus transformer tf701 terugsturen. Dat heb ik inmiddels gedaan en ik zit dit bericht te tikken op mijn nieuwe tablet.

Jammer dat ik zo ben afgeknapt op Asus, vroeger was ik echt een fan (toen ik zelf pc's bouwde), maar dat is nu voorbij. Ik ben trouwens wel fan van Coolblue geworden. Misschien niet de allergoedkoopste, maar zeker wel de allerbeste service! (ook voordat ik afscheid kon nemen van de transformer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Weet iemand of er nog een waardig opvolger komt voor de tf701?

Mijn scherm was gebarsten nadat ws een hond erop heeft staan dansen. Maar de 701 is zelf amper te koop en de rest is niet vergelijkbaar qua specs. Maar kan ook weinig vinden over een opvolger. Of is asus met de high spec transformers gestopt?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Volgens mij heten die dingen nu iets van Chi. Maar merendeel is allemaal Windows wat er nu uitkomt. Jammer want heb echt veel liever Android op een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste liefhebbers van de Asus Transformer pad,

Ik was redelijk tevreden met mijn TF701T mijn eerste die ik had gekocht is tijdens een vakantie gesneuveld voordat deze sneuvelde was de luidspreker al wel defect. ik kon deze met geluid alleeen afspelen via koptelefoontje of externe speaker. na de val kon ik via marktplaats een andere kopen van iemand die hem bijna niet heeft gebruikt. Speaker was toen nog goed na een half jaar niet meer.
Nu is het scherm gevallen en kompleet onbruikbaar. via verzekering geen geld meer terug ik zou het liefst alleen een ander scherm (Tablet) kopen wat weer past op het bijbehorende toetsenbord op de websitevan ASUS lijkt het alsof deze nog leverbaar is maar als je verder kijkt toch nergens te koop.
Nu heb ik het idee om een andere tablet te kopen en het toesenbord als een soort bleutooth toetsenbord te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik hoor het graag
Pagina: 1