Toon posts:

Webcam/cctv 25 meter A4 aflezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een webcam/cctvcam met wat special eisen, waardoor ik er in de pricewatch niet echt uit kom.

Ik zoek een webcam/cctvcam welke ik op een telefoon kan aansluiten (en het liefst ook voeden) waarmee ik over een 12.5 en 25 meter een A4 mee zou kunnen aflezen. Oh en had ik al verteld dat het zo goedkoop mogelijk moet. (denk aan onder 150 euro)

Ik zal jullie alvast voor zijn; ”Zo Stone_NL gaan we gluren bij de buren, of hebben we hier te maken met een ouderwetst gevalletje bedrijfsspionage?” Nee, gelukkig niets zo creepy. Ik wil deze gebruiken om de schietkaart te bekijken op de schietbaan.

Hiervoor bestaan al hele mooie “verrekijkers” voor, maar dan moet je het wapen neer legen, vaak ook je houdig aanpassen. En ik wil eigenlijk even snel in een oogopslag kunnen zien hoe goed of slecht mijn laatste schoot was.

Heeft iemand tip over welke camera hiervoor misschien geschikt kan zijn? Alvast bedankt

Ik hoop dat ik deze keer het goede subforum heb gekozen. (zo niet, sorry mod please move)

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Is een (simpele) digitale videocamera met een goede zoomfunctie niet wat? (of een DSLR met live-view) Kan je op het schermpje alles goed zien en eventueel genoeg tweedehands te verkrijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door GermanPivo op 17-01-2014 11:06 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wat GermanPivo zegt. Gewoon een handycam neerzetten. Paar batterijen erbij, klaar. Meeste van die dingen hebben tot 50x optische zoom, wat meer dan genoeg moet zijn voor je. Schermpje openklappen, hoef je niet eens aan het filmen te zijn.

Deze zou al prima kunnen voldoen. Batterij gaat rustig 1,5 uur mee, dus lijkt me prima.
pricewatch: Samsung HMX-F90 Zwart

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:17
Binnen of buitenbaan? Als het binnen is, waarom dan geen simpele webcam aan het plafond met, op de lens na, een zware behuizing? Als meer mensen er iets in zien is het misschien iets voor de baan om aan te leggen. Kun je meteen vanalles gaan opnemen en vergelijken enzo.

Addicted to silent computing

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Crahsystor schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:09:
simpele webcam aan het plafond met, op de lens na, een zware behuizing? . Kun je meteen vanalles gaan opnemen en vergelijken enzo.
Mensen "schieten" al in de stress van webcams in het openbare leven, zelfs als die low res zijn.

Dan een hi-res cam ophangen op een schietbaan (ik weet het het zijn allemaal heel nette burgers die het toevallig wel leuk vinden met een echt wapen te schieten), die vanalles kan opnemen, dat lijkt me niet echt een schot in de roos. ;)

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Reepje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:14:
[...]

Mensen "schieten" al in de stress van webcams in het openbare leven, zelfs als die low res zijn.

Dan een hi-res cam ophangen op een schietbaan (ik weet het het zijn allemaal heel nette burgers die het toevallig wel leuk vinden met een echt wapen te schieten), die vanalles kan opnemen, dat lijkt me niet echt een schot in de roos. ;)
Zolang die camera alleen op de de schietkaart gericht is zal het geen probleem zijn toch?

Verwijderd

Topicstarter
Er hangen net als in (zover ik weet) alle schietbanen al camera's. ik heb nog niet gehoord dat er ook maar een lid of introducé is die daar onbegrip voor heeft getoond.

Camera’s op het plafond zou een oplossing kunnen zijn, maar dat zou een club kosten post zijn. En ik kan als lid niet verwachten dat de club deze kosten draagt voor de wens van een of enkele. Als straks blijkt dat mijn oplossing veel interesse onder andere leden heeft zou dat misschien iets zijn om naar te kijken.

een foto/camcorder is niet eens zo een slecht idee? ik heb toch nog behoefte aan een goede camera. En genoeg hulpmiddelen beschikbaar zo als een statief.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Er bestaan wel camera's die dit kunnen, maar dan worden de prijzen direct al een veelvoud van je budget. Het mooiste hiervoor is een cam met optische zoom, maar waarschijnlijk is de goedkoopste oplossing een DSLR op statiefje zetten.

iRacing Profiel

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:58
Voor dat geld ga je het niet redden met een hi-res zoomlens webcam, zoals anderen ook al aangeven. De kans op een teleurstelling is dan gewoon heel erg groot want met een dergelijke eis wordt goedkoop al heel snel duurkoop... je zal er niet tevreden mee zijn. Sowieso zijn dergelijke webcams allemaal het geld niet waard, een fatsoenlijke DSLR kan veel meer en kan je voor vergelijkbare bedragen vinden...

Ik zou dus even door sparen en voor het advies van een DSLR met statief gaan, die kunnen meestal net zo goed een filmpje schieten als een voordelige handycam... met natuurlijk het grote voordeel dat je ook nog eens een fatsoenlijke fotocamera hebt. Kijk bijvoorbeeld eens wat er 2e hands te krijgen is... hoeft helemaal geen uitgebreid duur model te zijn, zolang er maar een beetje fatsoenlijke zoomlens bij zit.

Dit bijvoorbeeld? Zelfs nog precies binnen budget: V&A aangeboden: Canon EOS 1000D Zwart

Gebruik ik op het werk ook voor het minder veeleisende werk, dat is (imo) echt een hele mooie instapper. Ik denk alleen dat de kitlens niet helemaal goed zal werken om een A4tje te lezen op 25m afstand, in een dergelijke situatie gebruik ik de camera nooit (80% pasfoto's en de rest wat situatie foto's e.d.) dus zeker weten doe ik het ook niet. Als je eventueel interesse in de camera zou hebben, dan kan en wil ik het a.s. maandag wel even voor je testen... das in een minuutje gebeurd :) Welke tekengrootte wil je minimaal kunnen lezen op 25m?

Ik ben niet echt bekend met schietbanen, ben er ooit op eentje geweest en heb toen maar 2x mogen schieten. Maar daar hadden ze toen wel monitoren hangen... die hebben ze daar dus niet? Misschien mag je dichtbij een camera ophangen van de beheerder? Brutaal mens heeft de halve wereld toch?

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 17-01-2014 16:39 ]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 18:18
Let alleen wel op dat je met Live-view van de meeste DSLR's een Limiet zit aan hoelang je de live-view kan open houden, dit omdat de sensor er niet opgebouwd is om langer dan ( iets van 30 min ofzo ) continu aan te staan, na deze tijd krijg je vaak dat de DSLR de live-view uitgooit omdat de sensor anders over-verhit raakt.

Dit staat geheel los van het 29:59 min opname limiet

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou als je dat zou willen doen zou dat geweldig zijn. voor groote is het het makkelijkst om een perforator (je weet wel, zo een apperaat waarmee je gaatjes in papier maakt om ze in een map te doen.) deze zijn over het algemeen 1,5 keer zo groot als .22 waar ik mee schiet, maar zou een goed genoeg test zijn.of druk een potlood punt door het papier. maak een gaatje in wit papier en indien mogelijk in een zwart vlak. kijk of dit zichtbaar is op 12,5 meter en 25M.

ik ben zelf niet echt wat je noemt een fotograaf, heb in het verleden altijd gekozen voor een compact omdat ik het eenvoudig meenemen en gebruik gemaak boven kwaliteit heb gekozen. dus ik heb geen idee waat lensen zijn. teminsten wat 18-50mm betekend dus als je wat uitleg daarover (of links) kan geven zou dat zeer gewaardeerd worden. nog maals bedankt.

• MicGlou
Ik zal mijn best doen... wordt misschien wat later in de week, ik weet maandagochtend pas hoe de dagen eruit gaan zien. 12,5 meter gaat sowieso wel lukken denk ik... maar zo klein (5,6mm) en dan goed zichtbaar op de viewer van de camera zelf op 25m wordt spannend, das niet zo'n groot schermpje. Maar dat zou je weer kunnen oplossen dmv een laptop... zo bekijk ik de boel ook 9 van de 10 keer. Ik zal beide situaties checken voor je.

• MicGlou
Nou... ik heb net even voor je getest maar dit gaat het helaas niet worden ben ik bang.

Op 12,5 meter is het haalbaar om het te kunnen zien op de viewer van de camera als je de knop voor AF bepalen gebruikt... maar in die stand kan je niet fotograferen. Zonder de AF knop te gebruiken is het op 12,5 meter zichtbaar als je een laptop gebruikt om de beelden te bekijken, dan zou je zelfs nog wat extra kunnen vergroten/inzoomen met de gebruikte software.

25 meter ga je echt niet halen... hoe je het ook bekijkt, die afstand is gewoon te groot voor die lens, je haalt het maar een paar meter dichterbij, had er meer van verwacht... ik denk zelfs dat je met een compact camera met digitale zoom beter uit de voeten kan, beeldkwaliteit is dacht ik geen pre toch?

Helaas, het leek mij een goed idee maar heb mij toch wel vergist in de zoom, of beter gezegd het gebrek daaraan met de standaard lens.

Op ca. 25m maximale zoom: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/avze8GMqBNfYRAQUaZRfyftf/medium.jpg

Op ca. 12,5m maximale zoom: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ebY1jYInsfGPaqFHZoCMlN8z/medium.jpg

Het gaat dan om het zwarte puntje in het midden van de brandmelder, dat puntje is ongeveer 1cm...

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 21-01-2014 11:10 ]

Verwijderd

Waarom moet de camera op 25 meter afstand hangen?

Kan toch ook 5 meter voor de kaartjes gangen met een utp of wireless aansluiting.
Dan werkt elke Chinese 3 tientjes camera.

NVM. Ik dacht dat je de eigenaar was ivm klant.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou, Bedankt van het testen. ga van het weekend wel lang de MM kijken of ik iets kan vinden wat zou kunnen werken.
Pagina: 1