Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
Beste tweakers,

Excuses als deze vraag al vaker is gesteld, maar ik zit in dubio.
Ik wil graag een versie 3 NUC halen. Deze wil ik alleen gebruiken voor XBMC + windows 8 voor HTPC.

Hij moet alles 100% kunnen draaien, dus fullhd, 3D, BD-50 etc..

Welke uitvoering is hier krachtig genoeg voor? De v3 I5 (Core i5-4250U) is sterk genoeg, maar meteen zo duur. Voldoet de I3 (Core i3-4010U) versie ook of gaat hij dat net niet redden?

Misschien dat jullie het antwoord weten..

Groeten,
Pinda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:54
Hey Pinda,

Helaas geen direct antwoord op je vraag maar wel een interessante review op anandtech: http://www.anandtech.com/...54250wyk-ucff-pc-review/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Interessant, ik ben er nu voor mij zelf uit dat de Android Sticks/Boxen/Raspberry PI niet krachtig genoeg zijn. Ook ik wil gewoon XBMC draaien (Windows 8 niet eens een pre). Ik wil Blu-ray 3D Iso's / SBS/ OU kunnen draaien zonder buffer/stotter e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukyLX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-08 19:51
Ik ken zelf de Haswell NUCs nog niet, maar heb een Ivy Bridge i3-3217U welke OpenELEC draait.
Ik ben er tot nu toe erg tevreden over en het is absoluut krachtig genoeg voor de grootste films die ik heb (BD-50). De User Interface is vloeiend met uitgebreide skins als Aeon Nox of ACE. CPU gebruik is meestal voor de meeste cores een paar procenten. Één core is soms druk met het decoderen van niet door hardware ondersteunde streams (bijv 24 bits FLACs) maar zelfs dan is de belasting voor die ene core slechts rond de 20%.

Voor wat betreft performance zou ik geen enkele reden weten waarom ik voor een i5 zou willen gaan en ik verwacht dat de Haswell i3 niet onder zal doen voor de Ivy Bridge i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Hier een Q9550/GT 630 Kepler met OpenElec beta (vanwege de Nvidia drivers) met Gotham. Draait tot nu toe alles zonder problemen.

3D kan ik niet uitproberen, maar ik heb de setup wel getest met high bitrate 1080p test filmpjes, 60fps 1080p test filmpjes, 10 bit anime met lossless audio en ladingen 1080p BL rips. Ook alle schalingsopties geprobeerd, geluid resamplen staat op hoogste kwaliteit.

Ook 24p output werkt perfect, geen schokken bij panning, zoomen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ga er vanuit dat deze setup ook goed genoeg is: Isniedood in "Op zoek naar de ideale mediaspeler/-streamer"

Kan het dit weekend testen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 09:32
-edit-

[ Voor 105% gewijzigd door Ntr- op 21-01-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
Als je OpenElec gaat draaien zou ik geen SSD nemen. OpenElec boot heel snel. Mijn TV is trager met starten dan OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Core i3-4010U voldoet prima. De CPU is meer dan krachtig genoeg voor een HTPC en de GPU heeft dezelfde features als de i5. De versie in de i5 is alleen iets krachtiger.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TS wil graag BR 3D Iso's af kunnen spelen ("Ik wil Blu-ray 3D Iso's / SBS/ OU..."), en als hij werkelijk het BR 3D (RealD/3D) format af wil kunnen spelen dan gaat dat prima met de i3 uitvoering van de NUC, echter is dit enkel mogelijk met...

1) Windows (7/8)
2) externe speler onder XBMC, MediaPortal, of direct met de daarvoor geschikte software, TotalMedia Theatre 5 of 6, PowerDVD (12/13), enz...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
Bedankt allen voor de reacties. Toch blijft de twijfel bij mij aanwezig, als de i3 echt alles aankan BR-3D/BD-50 etc dan is het geen probleem en zal ik hem zeker kopen.

Echter heb ik ook op het xbmc forum gelezen dat wanneer je 4K krijgt dat dan de i5 dit wel weer makkelijker kan trekken. Nu is dit pas over paar jaar realiseerbaar(toekomst iig), maar toch wel een klein puntje om mee rekening te houden.

Xbmc ontwikkelaar zitten ook niet stil en wordt met ondersteuning van real3D en verschillende codecs altijd toch weer beter. Als je dan nu al met de i3 tegen een plafond aanzit, tja...

XD, ik ga toch nog even wachten op feedback van andere gebruikers.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De oudere NUC generatie (vanaf i3 met HD 4000), ondersteund al 4K en RealD, dat heb ik al tot in de treuren getest. Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat RealD direct onder XBMC af te spelen zal zijn maar als je geen haast hebt met een aankoop dan zou ik het allemaal eens rustig aan gaan kijken. Wie weet hoe dat over een jaar of zo zal zijn. Succes met je keuze...

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2014 00:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
Hoe heb je 4K resoluties aan de praat gekregen? Ik hoor verscheidene berichten dat veel Intel graphics devices/drivers gelocked zijn op 1920x1200 60Hz max?

Zelf heb ik de 4k versie van Big Buck Bunny geprobeerd, maar die loopt verre van soepel (geschaald naar 1920 x 1080).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Grote probleem met 4k lijkt mij dat hij geen 4k op HDMI support. Of zijn er sowieso tv's die display port gebruiken?.

edit:
http://www.samsung.com/uk...hd-tv/UE55F9000STXXU-spec
Zo te zien geen display port.

[ Voor 35% gewijzigd door Tortelli op 27-01-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Een BluRay .iso is geen probleem op een i3 NUC. 4K is waarschijnlijk een ander verhaal.
Pagina: 1