Remote kabel autoversterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 15:32
Hallo,

In mijn auto heb ik een versterker zitten en sinds enige tijd heb ik het vermoeden dat er een kabelbreuk o.i.d. in mijn remote kabel zit. Dit vermoed ik omdat de versterker soms weg valt. Nu zou ik graag een los remote kabeltje willen kopen, maar deze is lastig los te krijgen, gaat meestal gepaard met een rca-kabel. Weet iemand toevallig of je hier ook een alternatief stukje kabel voor kunt gebruiken, of is een remotekabel echt een speciaal kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:00
Volgens mij niets bijzonders, elke (elektra)kabel is in principe geschikt. Komt gewoon 12V op te staan wanneer je radio inschakelt, zodat je versterker ook aangaat. Volgens mij is een dun snoertje al goed genoeg.

Daarnaast zou je de 'oude' kabel eens kunnen doormeten met een multimeter, om na te gaan of dat echt de oorzaak is.

[ Voor 36% gewijzigd door buddow op 17-01-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Springt je versterker niet in protection mode of zo?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:47
Je kan in principe alle kabels gebruiken, een stuk fatsoenlijk speaker kabel is voldoende.

Meet eerst de boel door, wat vaak voorkomt is dat de aarde van de versterker geen goed contact maakt.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 15:32
Het is sinds ik deze auto heb een zootje. RCA kabel ook al een keer vervangen dus die is nu goed, maar heb gemerkt dat als ik de remotekabel wat beweeg hij het weer doet voor onbepaalde tijd. Dus heb sterk het vermoeden dat dat kabeltje niet (meer) deugt.

Bedankt zover, ik zal er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat je kan doen is de 12v+ van je versterker verbinden met de rem aansluiting. De versterker moet dan aan gaan en -blijven. Zo kan je iig de remote verbinding uitsluiten.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1