Mijn vraag is eigenlijk relatief simpel en is de volgende:
Ik ben bezig met een webapplicatie aan het ontwikkelen waar ik voor de eerste keer ooit een verbinding moet maken naar een MSSQL server 2008 R2. Ik heb al het één en ander zitten opzoeken en heb ondertussen ook de drivers geinstalleerd nl. php_pdo_sqlsrv_54_ts.dll & php_sqlsrv_54_ts.dll (Thread safety is enabled alsook werk ik met PHP versie 5.4.16 via Xampp).
Ik heb mijn extensie toegevoegd een mijn PHP.ini extension=php_pdo_sqlsrv_54_ts.dll & extension=php_sqlsrv_54_ts.dll en nu zie ik als ik de volgende code run var_dump(PDO::getAvailableDrivers()); dat de driver geladen is.
Nu is mijn vraag: Ik ben vooral gewoon om te werken met MySQL alsook zit ik nog in een zelfleerfase van PDO na een overstap van MySQLi en MySQL.
Mijn vraag is nu of het verdere verloop van de code min of meer gelijklopend is als ik PDO gebruik bij een MySQL server (phpmyadmin) ik veronderstel van wel maar wou dit toch even navragen
Voorbeeldcode PDO en MSSQL waar ik nu aan het opbouwen ben:
Thx voor de info!
Ik ben bezig met een webapplicatie aan het ontwikkelen waar ik voor de eerste keer ooit een verbinding moet maken naar een MSSQL server 2008 R2. Ik heb al het één en ander zitten opzoeken en heb ondertussen ook de drivers geinstalleerd nl. php_pdo_sqlsrv_54_ts.dll & php_sqlsrv_54_ts.dll (Thread safety is enabled alsook werk ik met PHP versie 5.4.16 via Xampp).
Ik heb mijn extensie toegevoegd een mijn PHP.ini extension=php_pdo_sqlsrv_54_ts.dll & extension=php_sqlsrv_54_ts.dll en nu zie ik als ik de volgende code run var_dump(PDO::getAvailableDrivers()); dat de driver geladen is.
Nu is mijn vraag: Ik ben vooral gewoon om te werken met MySQL alsook zit ik nog in een zelfleerfase van PDO na een overstap van MySQLi en MySQL.
Mijn vraag is nu of het verdere verloop van de code min of meer gelijklopend is als ik PDO gebruik bij een MySQL server (phpmyadmin) ik veronderstel van wel maar wou dit toch even navragen
Voorbeeldcode PDO en MSSQL waar ik nu aan het opbouwen ben:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| $company = $_POST['company']; $name = $_POST['name']; $firstname = $_POST['firstname']; $number = $_POST['number']; $host = $_POST['host']; $licenseplate = $_POST['plate']; $reason = $_POST['site']; $db = new PDO("sqlsrv:Server=MSSQLSERVER,1433;Database=***************", "***************", "************"); $db->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION); $query = $db->prepare("INSERT INTO visitor (visit_name, visit_firstname, visit_company, visit_number, visit_plate, visit_in) VALUES (:lname, :fname, :company, :pnumber, :lplate, :tin)"); $query->bindParam(":lname", $name); $query->bindParam(":fname", $firstname); $query->bindParam(":company", $company); $query->bindParam(":pnumber", $number); $query->bindParam(":lplate", $plate); $query->bindParam(":tin", $email); .... .... .... |
Thx voor de info!