Horizontale strepen op schem na nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb mijn trouwe HD4870 vervangen door een R9 270X en heb sinds dien horizontale strepen op mijn scherm tijdens het gamen, en dan vooral in donkere gebieden.Probleem is dat deze monitor alleen een VGA Sub-D aansluiting heeft en geen DVI. Scherm is dan via een DVI-VGA adapter aan gesloten (was helaas niet meegeleverd, dus heb ik een van Apple gebruikt die ik nog had liggen)

Om een indruk te geven wat ik bedoel hier een youtube video van iemand anders met het zelfde probleem. Alleen bij deze persoon is het erger.

Wat kan ik nu doen (behalve een nieuwe monitor te kopen) om dit probleem zo gering mogelijk te houden? Oplossingen die o.a. op youtube en google gegeven worden is. o.a. andere stroom aansluiting proberen, het enige wat ik me in kan denken is de stekker om te draaien (phase en null-draad). Andere DVI-VGA adapter of (zoals bij een platenspeler) beide apparaten via een aarde draad verbinden?

Wat kan ik nog proberen?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:43
Denk dat het je adapter is of eventueel nog je kabel. Dit soort dingen krijg je meestal als de kabel er niet helemaal lekker in zit. Maar omdat je ook een adapter er tussen hebt kan die het ook zijn.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zo, heb nu een andere adapter en andere VGA kabel, en nog steeds het zelfde.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 20:50
Zit de kabel er ook echt goed in want op mijn laptop kreeg ik dat ook een keer bij een extern scherm. En de reden ervan was dat de kabel er niet helemaal goed in zit.

Gamertag: timmie271

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja die zit er goed in. Heb het ook alleen in games waar het donker word, zoals COD 4 en dead island.

Net met andere monitor op DVI getest en daar heb ik het idd niet. Alleen om nu op een 19" te gaan spelen heb ik nou geen zin. :+

[ Voor 39% gewijzigd door Roman op 17-01-2014 17:43 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zo ook getest op ander stop contact, geen verschil.

Ook eens gezocht naar DVI-D op VGA adapter, maar dat is ook niet echt een oplossing.

Wat ik vandaag nog eens ga doen is de monitor open te maken, want volgens de specs zou hij DVI moeten hebben, ook in het menu kan ik DVI kiezen. Nu maar hopen dat ze alleen de stekker niet erop gesoldeerd hebben en niet iets anders nog weggelaten hebben.

Pagina: 1