13 inch vs 15 inch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 571999

Topicstarter
Hallo,

Ik heb veel ultrabooks bekeken en heb nu uiteindelijk 2 laptops waartussen ik twijfel: een 13 inch en een 15 inch. Liefst zou ik gaan voor de 13 inch, maar is dit wel groot genoeg om heel de dag op te werken (programmeren)? Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 15:32
Als de laptops dezelfde resolutie hebben zal het niet zo veel uitmaken, alles zal alleen wat kleiner worden.
Ben je zelf al een keer naar de winkel geweest om te vergelijken? Dan kan je het meteen met je eigen ogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamD
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-06 11:25
Het hangt er ook een beetje af wat voor postuur en/of houding je aanneemt denk ik, ik kan prima 6+ uur werken op een rMBP 13" nergens geen probleem mee.
Lekker licht, resolutie is prima en +- 10 uur batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 15:32
En verschrikkelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 19:58
@Jornv: die Acer Aspire S7 die gisteren _vier_ sterren kreeg is minder snel dan de 13" rMBP (cpu en igpu), heeft een veel slechtere batterij, heeft slechts 100 MBit ethernet, geen 802.11ac, slechtere trackpad en is duurder. Ik dacht, ik spel het gewoon even uit voor je.

Terug naar het advies: de voornaamste reden om voor een 13" in plaats van een 15" te kiezen is dat deze kleiner zijn en meestal veel lichter. Als dat niet cruciaal is zou ik altijd voor een groter model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Jefrey Lijffijt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:59:
@Jornv: die Acer Aspire S7 die gisteren _vier_ sterren kreeg is minder snel dan de 13" rMBP (cpu en igpu), heeft een veel slechtere batterij, heeft slechts 100 MBit ethernet, geen 802.11ac, slechtere trackpad en is duurder. Ik dacht, ik spel het gewoon even uit voor je.

Terug naar het advies: de voornaamste reden om voor een 13" in plaats van een 15" te kiezen is dat deze kleiner zijn en meestal veel lichter. Als dat niet cruciaal is zou ik altijd voor een groter model gaan.
De Acer Aspire heeft wel weer een betere koeling, touchscreen, en een stuk lager gewicht dus het is maar net wat je fijner vind. Daarnaast heb ik een voorkeur aan windows en Linux ten opzichte van Apple waar het bij een andere net andersom kan zijn

Als je het meeste voor je geld wilt hebben moet je kiezen voor de VAIO Pro 13. Deze is een stuk lichter dan de Acer, langere accuduur en heeft een prima IPS Full HD scherm. Resolutie is wat uitmaakt in wat er via het OS weergeven kan worden, niet de maat. Daarnaast is vooral de prijs van dit apparaat erg sterk een flink stuk lager dan de Acer en vooral Apple.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

@TS: kun je de specifieke laptops aangeven? Naast formaat zou ik je namelijk bijvoorbeeld ook Acer kunnen afraden als je ooit service nodig denkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 571999

Topicstarter
Eerst en vooral: bedankt voor de reacties! Ik was aan het twijfelen tussen Dell XPS 13 en Acer Aspire S7, maar ik ga kiezen voor de Dell XPS 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb prima ervaringen met Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:48
Tijdje terug ook een nieuwe laptop aangeschaft.
Ik twijfelde ook tussen de 13 inch en 15 inch versie.

Als je hem niet besteld heb zou ik even naar de Mediamarkt gaan om te gaan kijken naar een 13 inch laptop.
Ik vindt het toch erg klein en heb toen een 15 inch laptop aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 08:05
Of een tussenweg: 14 inch. Ik ben van 13 inch (sony vaio s serie) naar 14 inch (lenovo s440) gegaan en ik ben erg tevreden met het formaat tov het gewicht. 15 inch is vaak een stuk groter en zwaarder. Maar zoals boven al gezegd speelt de resolutie ook een rol.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Pagina: 1