Jefrey Lijffijt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:59:
@Jornv: die Acer Aspire S7 die gisteren _vier_ sterren kreeg is minder snel dan de 13" rMBP (cpu en igpu), heeft een veel slechtere batterij, heeft slechts 100 MBit ethernet, geen 802.11ac, slechtere trackpad en is duurder. Ik dacht, ik spel het gewoon even uit voor je.
Terug naar het advies: de voornaamste reden om voor een 13" in plaats van een 15" te kiezen is dat deze kleiner zijn en meestal veel lichter. Als dat niet cruciaal is zou ik altijd voor een groter model gaan.
De Acer Aspire heeft wel weer een betere koeling, touchscreen, en een stuk lager gewicht dus het is maar net wat je fijner vind. Daarnaast heb ik een voorkeur aan windows en Linux ten opzichte van Apple waar het bij een andere net andersom kan zijn
Als je het meeste voor je geld wilt hebben moet je kiezen voor de VAIO Pro 13. Deze is een stuk lichter dan de Acer, langere accuduur en heeft een prima IPS Full HD scherm. Resolutie is wat uitmaakt in wat er via het OS weergeven kan worden, niet de maat. Daarnaast is vooral de prijs van dit apparaat erg sterk een flink stuk lager dan de Acer en vooral Apple.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10