• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-01 08:31
Hallo,

Ik heb een tijd terug een android stick goedkoop op de kop kunnen tikken.
Het nadeel is echter dat hij alleen een hdmi-output bezit en dus kan ik de stick op mijn 2e tv die geen hdmi-input heeft niet gebruiken.
Ik vroeg me echter af of het mogelijk was om de hdmi kabel via een omvormer oid om te zetten naar iets wat mijn 2e tv wel als ingang heeft.
De tv waar ik over praat is een samsung syncmaster 940 MW.

Ik heb zelf al een beetje lopen zoeken, maar ik kom er niet uit. Ik zit namelijk ook met het probleem dat niet alle kabels ook audio kunnen doorgeven.
De ingang die mijn tv heeft: Composite, D-Sub (VGA), DVI-D, S-Video, Scart (aldus google)

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Groeten!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 00:13
HDMI bestaat o.a. uit een DVI-D videosignaal + een audiosignaal (en nog wat meer tegenwoordig). In dit geval kun je gewoon een HDMI naar DVI verloopje gebruiken. :)
edit:
Dan heb je natuurlijk geen geluid, maar dat had je vast al wel begrepen ;). Je moet dus een aparte kabel voor het geluid gaan gebruiken, wat voor stick heb je?

[ Voor 34% gewijzigd door Puch-Maxi op 16-01-2014 23:22 ]

My favorite programming language is solder.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Dat kan inderdaad zoals Puch-Maxi beschrijft, maar handiger lijkt het mij om te kiezen voor een HDMI-switchje zodat je meer HDMI-inputs op je TV beschikbaar krijgt en je dus ook van digitale audio kan genieten (voor zover dat wat oplevert als je de speakers van je TV gebruikt; het verschil in geluidskwaliteit is dan verwaarloosbaar waarschijnlijk)

iRacing Profiel

Verwijderd

kroegtijger schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:22:
Dat kan inderdaad zoals Puch-Maxi beschrijft, maar handiger lijkt het mij om te kiezen voor een HDMI-switchje zodat je meer HDMI-inputs op je TV beschikbaar krijgt en je dus ook van digitale audio kan genieten (voor zover dat wat oplevert als je de speakers van je TV gebruikt; het verschil in geluidskwaliteit is dan verwaarloosbaar waarschijnlijk)
De TV in kwestie die hij beschrijft bezit helemaal geen HDMI, daar gaat een switch je dus zeker niet verder bij helpen.

Kort samengevat is er eigenlijk geen fatsoenlijke betaalbare optie. DVI-D bezit geen audiosignaal, dus tenzij je Android Stick een aparte audio-uitgang heeft is dat geen optie.

• fifa4ever
Bedankt voor de reacties!

Zal dit misschien werken? Audio is een must namelijk:
(Android stick heeft geen aparte audio uitgang)

http://www.ebay.com/itm/D...pters&hash=item232d2c38e8

Edit: Volgens mij heeft de android stick hier een audio output voor nodig :(

[ Voor 11% gewijzigd door fifa4ever op 16-01-2014 23:27 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
op eBay heb ik wel eens iets voorbij zien komen waarop aan 1 van beide kanten van een kabel een HDMI en audio uitgang op zat. MIsschien dat goed zoeken op eBay dus nog wel wat oplevert.

Edit:
Tot dusver kom ik alleen dure dingen van >$200,= tegen:
http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item2c66106699

[ Voor 34% gewijzigd door Joen op 16-01-2014 23:32 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 00:13
fifa4ever schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:25:

Zo heb ik het ook geinterpreteerd idd. "For audio transfer just plug the two additional audio connector to the sound card and the monitor." Dat gaat dus niet werken in dit geval. Ik meen ook wel eens HDMI naar audio jack te hebben gezien.

My favorite programming language is solder.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:35

g0tanks

Moderator CSA
fifa4ever schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:25:

http://www.ebay.com/itm/D...pters&hash=item232d2c38e8

Je hebt iets nodig dat HDMI split naar DVI en audio. Het product waar jij naar hebt gelinkt zet alleen HDMI om naar DVI (waarbij de audio verloren gaat) en heeft daarnaast nog een aparte audiokabel. Zoals je zelf al zegt zou de stick hiervoor dus een eigen audio uitgang moeten hebben. Als je zoekt op iets van 'hdmi to dvi audio' op eBay kan je wel de goede producten vinden, maar die zitten rond de $50.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• fifa4ever
Hmm okee. Denk dus dat een oplossing met beeld + geluid duurder gaat worden dan de stick zelf.
Dat was natuurlijk niet de bedoeling ;)
Mocht iemand toch iets weten voor onder de 20 euro dan hoor ik het graag :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:23:
[...]

De TV in kwestie die hij beschrijft bezit helemaal geen HDMI, daar gaat een switch je dus zeker niet verder bij helpen.

Kort samengevat is er eigenlijk geen fatsoenlijke betaalbare optie. DVI-D bezit geen audiosignaal, dus tenzij je Android Stick een aparte audio-uitgang heeft is dat geen optie.
Ah ja, ik heb inderdaad niet goed gelezen. Had begrepen dat de TV slechts 1 HDMI-aansluiting had, en dat die al in gebruik was.

iRacing Profiel

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11-2025
Volgens mij is dit de optie;

Link naar de winkel

Verwijderd

Deze zou ook nog kunnen alleen voor het geluid link
Werkt bij mij prima

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 07:50 ]

Pagina: 1