Ik wil een nieuw systeem gaan bouwen. Het is jaren geleden dat ik dit gedaan heb, dus enig advies zou ik erg waarderen. Ik realiseer me dat ik niet echt actief ben geweest op dit forum, maar ik hoop dat ik toch wat hulp kan krijgen 
Ik hou me al ruim 15 jaar met emulators bezig, maar ik speel nauwelijks. Ik wil daarom een kleine PC bouwen voor bij de televisie voor de emulators (via HyperSpin), waar ik ook nog wat films op kan spelen. Het is niet nodig om recente PC games te kunnen spelen.
Ik heb wat onderzoek gedaan en wat ik vooral nodig heb is veel processorsnelheid per core en een goede grafische kaart. De meeste emulators gebruiken maar 1 core en de emulators voor enkele nieuwere systemen hebben een goede grafische kaart nodig. Een onboard kaart is absoluut geen optie.
De PC zal gaan draaien op Win8. Ik heb in ieder geval een optischeen HDMI uitgang en WiFi nodig.
Ik heb een budget van ongeveer €1000. Het is niet erg als het iets duurder is, maar dit bedrag heb ik ongeveer in gedachten. Ik zal later nog controllers, guns, etc. kopen, dus het budget is echt voor de PC zelf.
Ik heb de volgende componenten in gedachte:
Omdat ROMs en ISOs veel schijfruimte kosten, heb ik deze al:
Uitleg/vragen:
Bij voorbaat dank!
Ik hou me al ruim 15 jaar met emulators bezig, maar ik speel nauwelijks. Ik wil daarom een kleine PC bouwen voor bij de televisie voor de emulators (via HyperSpin), waar ik ook nog wat films op kan spelen. Het is niet nodig om recente PC games te kunnen spelen.
Ik heb wat onderzoek gedaan en wat ik vooral nodig heb is veel processorsnelheid per core en een goede grafische kaart. De meeste emulators gebruiken maar 1 core en de emulators voor enkele nieuwere systemen hebben een goede grafische kaart nodig. Een onboard kaart is absoluut geen optie.
De PC zal gaan draaien op Win8. Ik heb in ieder geval een optischeen HDMI uitgang en WiFi nodig.
Ik heb een budget van ongeveer €1000. Het is niet erg als het iets duurder is, maar dit bedrag heb ik ongeveer in gedachten. Ik zal later nog controllers, guns, etc. kopen, dus het budget is echt voor de PC zelf.
Ik heb de volgende componenten in gedachte:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Impact | € 190,- | € 190,- |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 41,10 | € 41,10 |
| 1 | Cooler Master Seidon 120V | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,97 | € 140,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 667,86 | |
Omdat ROMs en ISOs veel schijfruimte kosten, heb ik deze al:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Expansion Desktop 4TB Zwart | € 140,98 | € 140,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 140,98 | |
Uitleg/vragen:
- Ik heb gekozen voor de i5, omdat het aantal GHz van een i7 niet veel meer zijn. Ik wil de optie houden om de i5 te kunnen overklokken, ook al zal ik dit in eerste instantie niet doen.
- Ik wou eigenlijk deze case, maar ik vrees dat alles er dan niet in kan. Wat denken jullie? Ik wil hem zo graag
- Het ROG moederbord lijkt me handig i.v.m. eventueel overklokken. Ik heb daar namelijk niet veel verstand van. Of kan ik het ook met een goedkoper bord af.
- De 250GB SSD heb ik echt nodig om alle artwork voor de emulators op te slaan.
- Ik wil graag wat advies over de videokaart. Voor emulators schijnt de GTX 7xxx serie goed te zijn. Ik zie om eerlijk te zijn niet veel verschil in de kaarten uit deze serie. Ik heb alvast wat reviews gelezen, maar heb nog geen goed gevoel wat belangrijk is.
- Ik zit te denken aan een Seasonic M12II voeding. Moet ik dan al extra power nemen voor als ik wil overklokken?
- Zal deze PC nog redelijk stil zijn?
Bij voorbaat dank!