Beginnende Audio Vragen

Pagina: 1
Acties:

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Beste mannen, vrouwen en/of medetweakers,

Na lang wikken en wegen heb ik toch maar eens besloten om het tv geluid via externe speakers te laten lopen. Nu is het de bedoeling dat op de tv een PS4 wordt aangesloten en het geluid van de PS4 dus via de externe speakers moet gaan lopen. Ik wilde deze speakers via een receiver laten lopen. Nu ben ik echter aan het twijfelen hoe dit precies moet. Mij wordt wijs gemaakt dat ik de PS4 via een HDMI kabel met de receiver moet verbinden en vervolgens de receiver met een HDMI kabel met de tv verbinden, andere zeggen dat de PS4 met de tv verbonden moet worden en via een optische audio kabel met de receiver en de receiver gewoon via een HDMI verbinding met de tv verbinden. Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn vraag is dan ook hoe ik het geluid van de PS4 aansluit op de TV door middel van een receiver/externe speakers?

Bij voorbaat dank!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan allebei, hangt ervan af wat je hebt. Dus, wat voor receiver heb je of wat wil je aanschaffen?

• Downloads
wagenveld schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:56:
Kan allebei, hangt ervan af wat je hebt. Dus, wat voor receiver heb je of wat wil je aanschaffen?
Ik had mijn oog laten vallen op een Yamaha RX-V375

• wagenveld
  • Niet online
Goed, met elke redelijke receiver wil je gewoon alle bronnen met HDMI direct aansluiten zodat het geluid gedecodeerd wordt. Je TV gaat dan op de HDMI out van de receiver. Optie 1 dus :)
Wat voor speakers was je van plan aan te sluiten?

• Downloads
Hartelijk dank!

Ik was er van plan twee Dali Zensors 1 op aan te sluiten.

• wagenveld
  • Niet online
Leuk spul, lijkt mij goed in balans. Veel plezier ermee :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

leuk setje ja,

Let wel op dat je tv "arc" (audio return channel) moet ondersteunen voor deze (jouw geprefereerde) configuratie, als dat ondersteund wordt moet je ook opletten dat dat vaak op 1 poortje is
mocht dat niet zou dan zou een eventueel optisch (mits aanwezig) kabeltje naar de tv soelaas kunnen bieden.
en een nomale audio (mits aanwezig) uit als last resort.

Persoonlijk (maar dat ben ik) zou ik de ps4 ook op een hdmi-in van versterker aansluiten. en zo de versterker centraal houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 17-01-2014 00:13 ]

Iperf

• Downloads
Volgens de specificaties wordt dit inderdaad door mijn tv ondersteunt :)

Bedankt voor alle tips!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

fish schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:11:
[...] Let wel op dat je tv "arc" (audio return channel) moet ondersteunen voor deze (jouw geprefereerde) configuratie [...]
ARC is alleen nodig voor het TV geluid (dus gewoon live tv kijken) naar je receiver, niet PS4. Tenzij je een losse decoder gebruikt, dan kan je die decoder op dezelfde manier als de PS4 aansluiten: via je receiver.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Downloads
noes schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:23:
[...]

ARC is alleen nodig voor het TV geluid (dus gewoon live tv kijken) naar je receiver, niet PS4. Tenzij je een losse decoder gebruikt, dan kan je die decoder op dezelfde manier als de PS4 aansluiten: via je receiver.
Dus als ik bijvoorbeeld door middel van een Netflix app tv kijk, moet ik het geluid van de tv door middel van een arc verbinding laten lopen via de receiver?

Verwijderd

Ja en let er wel op dat je in dat geval een HDMI 1.4 kabel gebruikt. HDMI 1.3 ondersteunt dacht ik geen ARC.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

noes schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:23:
[...]

Hij geeft aan de de ps4 op de tv aan te willen sluiten, dan heb je ook arc nodig voor het geluid van de ps4

Iperf

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:13
De PS4 gaat op de receiver dus geen ARC nodig.

En als ARC niet werkt voor geluid van tv naar receiver kun je altijd nog via optical out van de TV naar de receiver (als dat op je tv zit maar meestal wel).

[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 17-01-2014 11:23 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 11:00
Mag ik vragen waarom je een reciever wilt?

mixing a drink and music

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Boefmans schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:24:
Mag ik vragen waarom je een reciever wilt?
Waarom niet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Crillion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik zou een AV reciever nemen met hdmi in, tegenwoordig hebben bijna alle versterkers DTS Master-HD audio dit kan je alleen maar krijgen via een HDMI kabel.

Persoonlijk vind ik de AV Recievers van marantz erg goed.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kraades schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:22:
De PS4 gaat op de receiver dus geen ARC nodig.

En als ARC niet werkt voor geluid van tv naar receiver kun je altijd nog via optical out van de TV naar de receiver (als dat op je tv zit maar meestal wel).
1)
Nu is het de bedoeling dat op de tv een PS4 wordt aangesloten en het geluid van de PS4 dus via de externe speakers moet gaan lopen.
2) zoals je hebt gelezen heb ik dat al voorgesteld

Iperf

Pagina: 1