Resolutie op pc zonder scherm

Pagina: 1
Acties:

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Heb een pc staan waar windows 7 op draait met een nvidea LE7300 grafische kaart. Deze wordt enkel en alleen via teamviewer benaderd. Nu zit ik met het probleem dat ik enkel kan werken op een maximale resolutie van 1024x768.

Met een scherm aangesloten is 1280x1024 geen enkel probleem. Echter zonder monitor bij een herstart gaat deze terug over naar 1024x768 en kan ik niet meer hoger instellen.

Nu staat deze pc op een plaats waar er geen plek is om een monitor te zetten. Ook wil ik de resolutie vast ingesteld hebben op 1280x800 gezien de resolutie van een aantal laptops die hiermee connecteren.

Ondertussen heb ik al programmatjes zoals powerstrip geprobeerd en ook aanpassingen in de registry (zoals hier). Maar blijkbaar werkt er niets.

Is er ergens nog een optie die ik misschien nog niet gevonden heb en die wel werkt zoals ik wil (= vaste resolutie van 1280x800 zonder scherm aan de pc)?

Volvo Classic Club Belgium

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 22:03
Is windows een verplichting? Anders zou je naar een simpele linux oplossing kunnen kijken. Een simpele handleiding als deze en je bent er in een weekendje klussen denk ik wel, zelfs zonder enige ervaring zou ik bijna durven zeggen. Het ligt er een beetje aan wat je via teamviewer op die pc wil doen natuurlijk...

Verwijderd

Waarom Teamviewer en niet RDP? Bij RDP kan je fullscreen werken of op een aparte resolutie, ik meen dat RDP ook smoother/sneller is dan Teamviewer/VNC.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:59
Ik vind Teamviewer voor de genoemde situatie ook niet bepaald de beste keus. Teamviewer is leuk voor andere dingen.

Zoals hierboven genoemd wordt: gebruik RDP waarbij je e.e.a. kunt instellen op de clients. Werkt soepeler, zonder tussenkomst van weet ik wat allemaal en doet precies wat je zoekt.

• Youk
  • Nu online

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Windows is een verplichting omwille van 2 softwarepakketten die hierop draaien. En teamviewer is gekozen omdat dit toestel vanaf internet beschikbaar moet zijn en liefst zonder extra maatregelen zoals een vpn.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RDP kan ook gewoon vanaf internet.. zolang je geen data hoeft uit te wisselen over de zelfde sessie.. want dan willen sommige firewalls wel eens lastig doen ;)

404 Signature not found

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

werkt een .bat file niet als je die in de startup folder zet?

code:
1
QRes.exe /x:1280/y:800

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik gebruikte voor F@H altijd een vga dummy, zodat de pc "denkt" dat er een monitor is aangesloten (anders pakte F@H de 2de gpu niet), dingen zijn vrij goedkoop:

http://www.ebay.nl/itm/Gr...pters&hash=item3f245c608e

wellicht dat dat ook voor jou werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door DaLoona op 19-01-2014 11:38 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Youk
  • Nu online

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Ondertussen is mijn probleem opgelost. Ik heb hiervoor zelf een vga dummy gemaakt op basis van een DVI - DSUB adapter en 3 weerstandjes. Dit ding inpluggen, de pc herstarten en ik kan nu zelke gewenste resolutie kiezen.

Pagina: 1