Toon posts:

Netgear DGND 3300 met 3TB HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kerst mijn oude externe harde schijf van 500 GB die aan mijn modem/router (Netgear DGND 3300) hangt vervangen voor een groter exemplaar van 3 TB.
Dit werkte tot vorige week echt prima , en mijn gehele film/muziek collectie overgezet naar de nieuwe schijf. Alleen de laatste 2 dagen krijg ik constant de melding dat mijn schijfruimte onvoldoende is als ik wat wil kopiëren naar deze schijf. ...
Heb 'slechts' 750 GB van de 3 TB benut.
Heb internet al afgespeurd naar een oplossing hiervoor maar helaas niets kunnen vinden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33
Op welke manier heb je de partitie aangemaakt op de schijf? De 'normale' MBR partitie indeling gaat maar tot 2TB, bij grotere schijven moet je gebruik maken van de GPT indeling. Mogelijk is echter je modem/router of gebruikte USB-SATA controller hier niet compatibel mee.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... is het heel erg als ik hier helemaal niets van begrijp ?
Ik heb de schijf uit de verpakking gehaald , geformatteerd naar NTFS en deze aan de USB aansluiting van de modem gehangen.
Daarna een tiental mappen gemaakt zoals "films" , "MP3" e.d.
En daarin alle bestanden gekopiëerd.

Verwijderd

Topicstarter
Om een of andere vage reden , kan ik nu wel weer gewoon bestanden kopiëren naar de externe hdd...
Waar het aan heeft gelegen is me nog steeds een raadsel maar ik kan weer vooruit.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Tja, probleem opgelost... maar voor hoe lang?
Denk dat je toch een probleem hebt met de partitietabel van de disk. Zoals Nielson zei, kan je met een schijf >2TB geen gebruik maken van MBR en moet je GPT toepassen. Aan je reactie te zien, is dat blijkbaar niet gebeurd - daar moet je namelijk eea voor doen.

Wat is de grootte van de schijf als je die in je Windows netwerk ziet?