Toon posts:

Welke hosting is geschikt voor excel.interop via asp.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik ben een hobbyprojectje gestart. Ik heb met Visual Studio een webformulier gebouwd waarbij met een interop Excel wordt benaderd. Excel draait een paar simpele sommetjes en geeft dan het antwoord terug aan de webpagina. Ik heb de webpagina gemaakt met ASP.net. Op mijn laptop werkt het allemaal prima. Maar om de webpagina via het web aan te bieden heb ik een server nodig waarop excel is geinstalleerd en een processor (als ik het goed begrijp, correct me if I'm wrong) Ik heb daarom twee vragen:
1. wat heb ik precies voor een abonnement nodig (type server?)
2. waar kan ik het beste terecht

Het is nog een hobbyprojectje. Dus ik ben voornamelijk nog aan het testen en proberen voordat het echt 'live' gaat. Voorkeur gaat uit naar een prijsvriendelijke instapoptie. Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
Wellicht verstandig om het project eerst thuis lokaal te draaien? Xampp is hiervoor eventueel geschikt.
Dan kan je zelf lokaal een server opzetten en ermee knutselen zonder dat je afhankelijk bent van een webhoster en wellicht andere klanten tot last bent... ;) Daarbij zijn veelal shared webhostingspakketten gestandaardiseerd en is uitbreiding qua functies niet altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39
Je geeft zelf aan dat je Excel gebruikt om 'simpele sommetjes' door te rekenen. Gebruik je hiervoor vaste formules of kan de gebruiker deze zelf ingeven?

In het eerste geval zou je kunnen kijken of je de formules kunt omzetten naar 'reguliere' C# / VB.NET-code.

In het tweede geval zijn er 'mooiere' oplossingen, zoals bijvoorbeeld deze.

Het aanroepen van een Excel interop lijkt mij voor het geschetste doel onnodig zwaar en wordt door Microsoft ook afgeraden:
Microsoft does not currently recommend, and does not support, Automation of Microsoft Office applications from any unattended, non-interactive client application or component (including ASP, ASP.NET, DCOM, and NT Services), because Office may exhibit unstable behavior and/or deadlock when Office is run in this environment.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45

Cyphax

Moderator LNX
Ook uit dat artikel, trouwens, als je het belangrijk vindt niet de kans te lopen om qua licenties in de knoei te komen:
Besides the technical problems, you must also consider licensing issues. Current licensing guidelines prevent Office applications from being used on a server to service client requests, unless those clients themselves have licensed copies of Office.
Ik heb dit ook weleens moeten doen voor een klant, maar dan Word bedienen. Het is vragen om problemen, echt waar. Het is er zo niet voor gemaakt dat je waarschijnlijk uit wanhoop vanzelf de hoop opgeeft.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je wat je ook doet niet op betere manieren kan oplossen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik gebruik alleen invoer van getallen en gesloten keuzeopties (pull/downmenu's) voor de invoer in Excel. Invoer in Excel is dus zeer beperkt, geen ingewikkelde opties. Formules blijven altijd hetzelfde. Draai de webpagina met Visual Studio thuis op mijn laptop en dat werkt echt perfect.

'volledig programmeren' kan natuurlijk altijd. Ik heb echter behoorlijk veel formules en variabelen. Terwijl ik maar enkele invoeropties heb. Lokaal draait het probleemloos. Nu wil ik de stap zetten om het via een server te laten draaien. Vandaar de vraag of iemand tips heeft voor deze stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ja, omzetten naar een echte webapp. Wat jij wil kan niet en mag niet.
Pagina: 1