• vsco61
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-10-2025
Beste mede tweakers

Laatst heb ik voor het een eerst een game pc gebouwd. Hier heb ik een r9 290 ingestopt. Op het moment speel ik op 1 1080p scherm (lg ips 237) is het mogelijk om er eventueel 2 schermen bij te plaatsen voor eyefinity ? Of is het beter om het gewoon bij 1 sherm te houden? Op internet heb ik veel verschillende meningen gelezen de nee vind het fantastisch en de ander vind ik maar niks. Nu vraag ik me af jullie er ervaringen mee hebben en of het echt een verbetering is of niet.

Het meeste speel ik Fifa 14. Of YouTube heb ik een aantal filmpjes gezien waarin je dan het volledige speelveld ziet. Is dit echt fijner gamen of is het gewoon meer van zie mij gaaf 3 schermen hebben.

Verdere games die ik speel zijn assasins greed black flag en battlefiel 4 en zo af en toe een race spel

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-02 22:46
voor bf4 en race spellen is het helemaal leuk

voor internetten,filmpje kijken etc niet, Fifa heb ik geen idee hoe het zou zijn

wat je natuurlijk kan doen is 2 schermen online bestellen Dan kan je het uitproberen voor een week of 2 en dan terug sturen op (koop op afstand) mocht je het niks vinden :)

• vsco61
Voor films heb ik ook gewoon mijn tv. Gaat mijn videokaart dat wel trekken? Of moet alles dan op medium?

Ja dat kan natuurlijk ook altijd nog ! Bedankt voor de tip

Verwijderd

Je kan op de r9 prima een eyefinity opstelling hangen. Alleen let wel op dat eyefinity het fijnste werkt (vind ik persoonlijk dan) met 3 schermen ipv 2. Met 2 schermen zit je continu tegen een zwarte lijn in het midden aan te kijken waar je 2 schermen bij elkaar komen. Met 3 schermen heb je dit dus niet.

• vsco61
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:11:
Je kan op de r9 prima een eyefinity opstelling hangen. Alleen let wel op dat eyefinity het fijnste werkt (vind ik persoonlijk dan) met 3 schermen ipv 2. Met 2 schermen zit je continu tegen een zwarte lijn in het midden aan te kijken waar je 2 schermen bij elkaar komen. Met 3 schermen heb je dit dus niet.
Ja als ik er aan zou beginnen dan sowieso met 3 schermen .

Anders zit met scooters je aim dot toch ook precies op die rand?

• PH-VAP
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb 3x 23" en vind het zeker de moeite waard. De R9 290 trekt de 3 schermen prima. Voor de prijs van monitoren vandaag de dag zou ik het zeker niet laten!
Overigens is het ook zeer bruikbaar voor gebruik buiten games om. De extra schermruimte is ideaal, ook voor normale windows toepassingen.

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-01 16:45
Ik ben zelf groot eyefinity fan.
Eyefinity is wel een premium feature die niet in alle games goed werkt. fifa en Assassins Creed heb ik nog niet gespeeld maar BF4 en race games zijn zeker geschikt. (de oude fifa werkte alleen op 1 scherm)

Je merkt het wel op je videokaart maar het is zeker niet alleen "gaaf doen". Wel is het vooral in racesims en een flight sim oid echt interessant. Shooters zou je net zo goed op een 21:9 monitor kunnen spelen voor dezelfde ervaring. Zoiezo zou ik die nu ook overwegen! Dat kost minder performance en heeft minder "driver uitdagingen" al zijn de drivers de laatste tijd wel oké.

• PH-VAP
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Eens met CILLER.

Ook games zoals mass effect 3 en Skyrim zijn een waar genot in Eyefinity (en zeker niet zo belastend).
Voorheen was multi screen support niet briljant, maar dat is nu een stuk beter. Voor backwatds compatibility is het gratis progje ' widescreen fixer' te downloaden.

Verwijderd

vsco61 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:58:
[...]

Ja als ik er aan zou beginnen dan sowieso met 3 schermen .

Anders zit met scooters je aim dot toch ook precies op die rand?
precies!

• vsco61
CILLER schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:00:
Ik ben zelf groot eyefinity fan.
Eyefinity is wel een premium feature die niet in alle games goed werkt. fifa en Assassins Creed heb ik nog niet gespeeld maar BF4 en race games zijn zeker geschikt. (de oude fifa werkte alleen op 1 scherm)

Je merkt het wel op je videokaart maar het is zeker niet alleen "gaaf doen". Wel is het vooral in racesims en een flight sim oid echt interessant. Shooters zou je net zo goed op een 21:9 monitor kunnen spelen voor dezelfde ervaring. Zoiezo zou ik die nu ook overwegen! Dat kost minder performance en heeft minder "driver uitdagingen" al zijn de drivers de laatste tijd wel oké.
Een 21:9 scherm kost al gauw 450 euro en dat is wel stuk duurder als 2 schermen erbij te kopen!

• vsco61
Heeft iemand misschien ook nog advies welke schermen het beste zijn voor eyefinity? Ik heb al 1 lg ips 237l Kan ik dan beste 2 bij kopen of voor een heel ander scherm kiezen

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
De dell u2312 HM vind ik persoonlijk geweldige schermen, de prijs en dunne randen en het feit dat het een IPS scherm is met lage inputlag maken het tot de beste eyefinity schermen die ik kon vinden.

Ben zelf lyrisch over eyefinity, kan er niet echt nadelen van opnoemen. Enige waardige alternatief is een serieus groot scherm van minimaal 27 inch met 2600x1440 pixels, dat is ook erg mooi.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• vsco61
Nightquest77 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:35:
De dell u2312 HM vind ik persoonlijk geweldige schermen, de prijs en dunne randen en het feit dat het een IPS scherm is met lage inputlag maken het tot de beste eyefinity schermen die ik kon vinden.

Ben zelf lyrisch over eyefinity, kan er niet echt nadelen van opnoemen. Enige waardige alternatief is een serieus groot scherm van minimaal 27 inch met 2600x1440 pixels, dat is ook erg mooi.
De randen van het scherm dat jij noemt lijken mij helemaal niet zo dus als ik dat op een plaatje zie.

Gebruik jij je schermen gewoon op de voet?

Verwijderd

Kijk eens op http://www.wsgf.org/ het forum voor dit soort vragen...
Ik twijfelde 2 jaar terug ook, maar had toen maar de stoute schoenen aangetrokken....

IK WIL NIKS ANDERS MEER! Ik was geen echte gamer meer, geen spel kon mij langer dan een uurtje boeien, nu wordt ik door de meeste spellen echt opgezogen in het verhaal...

Als je het geld hebt gewoon doen! Je krijgt er geen spijt van!

Verwijderd

vsco61 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:30:
Heeft iemand misschien ook nog advies welke schermen het beste zijn voor eyefinity? Ik heb al 1 lg ips 237l Kan ik dan beste 2 bij kopen of voor een heel ander scherm kiezen
Hetzelfde scherm... Ik had eerste 2x een Dell 2311h en 1 Samsung (zelfde formaat), maar ik irriteerde mij aan het verschil in uiterlijk, ook omdat de randen dan aan 1 kant net iets dikker zijn.

• vsco61
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:40:
Kijk eens op http://www.wsgf.org/ het forum voor dit soort vragen...
Ik twijfelde 2 jaar terug ook, maar had toen maar de stoute schoenen aangetrokken....

IK WIL NIKS ANDERS MEER! Ik was geen echte gamer meer, geen spel kon mij langer dan een uurtje boeien, nu wordt ik door de meeste spellen echt opgezogen in het verhaal...

Welke schermen gebruikt u?

Geld is opzich niet echt een probleem vind best nog meevallen wat het tegenwoordig kost.

Verwijderd

Ik heb nu drie keer Dell 1707FP in portrait mode hangen en dat bevalt best aardig. Ik speel vooral race games en af en toe een adventure game. Na basel correctie vind ik het top met racegames omdat je beeleving van de game veel intenser is.

Het enige waar ik aan het begin aan moest wennen zijn de randen maar daar kijk je op een gegeven moment doorheen, zal ik maar zeggen.

Een shooter vond ik geen doen omdat ik door de basel correctie wel eens een enemy over het hoofd zag.

Met fifa lijkt het me wel een vooruitgang omdat je dan veel beter een opbouw van je aanval kan zien/regelen.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 20:50
vsco61 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:39:
[...]

De randen van het scherm dat jij noemt lijken mij helemaal niet zo dus als ik dat op een plaatje zie.

Gebruik jij je schermen gewoon op de voet?
Je kan ze wel gewoon op de voet gebruiken maar ik zou wel als je 2 verschillende schermen gebruikt ze op gelijke hoogte brengen. Anders kijkt het zo raar :+

Gamertag: timmie271

• vsco61
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:38:
Ik heb nu drie keer Dell 1707FP in portrait mode hangen en dat bevalt best aardig. Ik speel vooral race games en af en toe een adventure game. Na basel correctie vind ik het top met racegames omdat je beeleving van de game veel intenser is.

Het enige waar ik aan het begin aan moest wennen zijn de randen maar daar kijk je op een gegeven moment doorheen, zal ik maar zeggen.

Een shooter vond ik geen doen omdat ik door de basel correctie wel eens een enemy over het hoofd zag.

Met fifa lijkt het me wel een vooruitgang omdat je dan veel beter een opbouw van je aanval kan zien/regelen.
Bij de bezel correctie worden dan de pixels die eigenlijk op de rand horen weggelaten?

Ja zal wel wennen zijn maar het lijkt me wel een vooruitgang met een stuk betere beleving

• vsco61
timmie271 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:48:
[...]

Je kan ze wel gewoon op de voet gebruiken maar ik zou wel als je 2 verschillende schermen gebruikt ze op gelijke hoogte brengen. Anders kijkt het zo raar :+
Haha ja het zullen denk ik toch sowieso 3 dezelfde schermen worden.

Alleen vind wel mooier om ze op te hangen het scherm wat ik nu heb heeft zo'n gammele voet. Alleen heeft mijn scherm geen vesa. Is daar ook een andere oplossing voor?

Verwijderd

vsco61 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:51:
[...]

Bij de bezel correctie worden dan de pixels die eigenlijk op de rand horen weggelaten?

Ja zal wel wennen zijn maar het lijkt me wel een vooruitgang met een stuk betere beleving
Wat een bezel correctie inhoud is dat de rand als het ware als scherm wordt gezien softwarematig. Dus wanneer je een scherm hebt van 30 cm breedt, 3 keer, en een rand van 1 cm, dan krijg je softwarematig gezien een scherm van 30+1+1+30+1+1+30=94 cm breedt, waarbij alles te zien is, behalve het stukje 'scherm' dat achter de rand zit.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:38:
[...]

[...]
Hier moet ik even op terugkomen. Het klopt dat de kans bestaat dat je een enemy niet ziet, maar het voordeel van je blikveld vergroten door er twee schermen bij te hebben weegt veel zwaarder. Omdat je blikveld namelijk 3x keer zo groot is zie je veel meer enemies in je 'ooghoeken' (lees: extra beeldschermen).
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:40:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Bij mij is het precies het zelfde gegaan. Dit geeft toch wel aan dat het een dikke vooruitgang is. Ook wat al eerder genoemd werd, minimaal een 27" met 2560x1440 als vervanging, dan nog blijf ik erbij dat je nooit het gezichtsveld kan krijgen zoals een eyefinity setup geeft.

Tenzij je natuurlijk het onderstaande scherm van Alienware neemt dat een paar jaar geleden gelanceerd is, maar dan ben je bakken met geld kwijt... :)
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/524/alienwarecurvedscreenry5.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 17:49 ]

• vsco61
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:42:
[...]

Wat een bezel correctie inhoud is dat de rand als het ware als scherm wordt gezien softwarematig. Dus wanneer je een scherm hebt van 30 cm breedt, 3 keer, en een rand van 1 cm, dan krijg je softwarematig gezien een scherm van 30+1+1+30+1+1+30=94 cm breedt, waarbij alles te zien is, behalve het stukje 'scherm' dat achter de rand zit.

[...]

Hier moet ik even op terugkomen. Het klopt dat de kans bestaat dat je een enemy niet ziet, maar het voordeel van je blikveld vergroten door er twee schermen bij te hebben weegt veel zwaarder. Omdat je blikveld namelijk 3x keer zo groot is zie je veel meer enemies in je 'ooghoeken' (lees: extra beeldschermen).

[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Bij mij is het precies het zelfde gegaan. Dit geeft toch wel aan dat het een dikke vooruitgang is. Ook wat al eerder genoemd werd, minimaal een 27" met 2560x1440 als vervanging, dan nog blijf ik erbij dat je nooit het gezichtsveld kan krijgen zoals een eyefinity setup geeft.

Tenzij je natuurlijk het onderstaande scherm van Alienware neemt dat een paar jaar geleden gelanceerd is, maar dan ben je bakken met geld kwijt... :)
[afbeelding]
En als ik dan de bezel correctie uit zet heb je dan wel volledige beeld?

Ja 2560x1440 zou ook kunnen maar voor dat geld kan ik ook 2 schermen erbij kopen.

Haha hoeveel kost dat schermpje dan?

Verwijderd

vsco61 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:50:
[...]

En als ik dan de bezel correctie uit zet heb je dan wel volledige beeld?

[...]
Als je de bezel correctie uitzet zie je gewoon alles, alleen ziet dat, vind ik, veel minder mooi uit en is het ook een beetje raar. Zoals je hieronder kan zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/miraserver/images/2010/eyefinity6/Untitled-1.jpg
vsco61 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:50:
[...]

Haha hoeveel kost dat schermpje dan?
Ik kan het alienware schermpje zo gauw niet terug vinden, het enige wat ik nog kan vinden wat er op lijkt is dit schermpje van NEC en daar betaal je 700 dollar voor...

• vsco61
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:53:
[...]

Als je de bezel correctie uitzet zie je gewoon alles, alleen ziet dat, vind ik, veel minder mooi uit en is het ook een beetje raar. Zoals je hieronder kan zien:
[afbeelding]

[...]

Ik kan het alienware schermpje zo gauw niet terug vinden, het enige wat ik nog kan vinden wat er op lijkt is dit schermpje van NEC en daar betaal je 700 dollar voor...
Ja dan is met bezel compensatie wel mooier!

Is wel aardig geld voor een schermpje! Kun je ook 2 1080p schermpjes voor halen en een 290 erbij in zetten

Verwijderd

Wat je ook kan doen is dit setje aanschaffen en dan kijken of het je bevalt. Kan je altijd nog dit setje verkopen en dan bakken met geld uitgeven aan 3 fatsoenlijke monitoren (of 2 bij je huidige).

Of natuurlijk alleen dit setje weer verkopen en dan gewoon lekker saai bij 1 beeldscherm blijven hangen... :9

of mag ik geen reclame voor mijn eigen advertentie maken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 20:02 ]

• vsco61
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:01:
Wat je ook kan doen is dit setje aanschaffen en dan kijken of het je bevalt. Kan je altijd nog dit setje verkopen en dan bakken met geld uitgeven aan 3 fatsoenlijke monitoren (of 2 bij je huidige).

Of natuurlijk alleen dit setje weer verkopen en dan gewoon lekker saai bij 1 beeldscherm blijven hangen... :9

of mag ik geen reclame voor mijn eigen advertentie maken?
Haha ja kleine 17 inch schermpjes :)

Heb nog wel een scherm coor je te koop :)

Verwijderd

Zijn je vragen nu allemaal beantwoord?

Ik krijg begin volgende week drie keer Dell 2009W binnen dus nee bedankt. :)

• vsco61
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:18:
Zijn je vragen nu allemaal beantwoord?

Ik krijg begin volgende week drie keer Dell 2009W binnen dus nee bedankt. :)
Ja vroeg mij alleen nog af of het mooier is om schermen met vesa mount te kopen en de schermen dan op te hangen inplaats van ze op de normaal standaards te laten staan

Verwijderd

Zoals je in mijn advertentie kan zien heb je veel meer ruimte op je bureau als je een monitor stand gebruikt. Bij veel beeldschermstands kan je het scherm niet in portraitmode zetten (behalve bij Dell Proffesional schermen) waardoor het als je voor die mode gaat je wel een monitorstand 'moet' hebben.

Ik persoonlijk vindt de extra ruimte een groot voordeel. Verder hangt het van de monitorstand af of je het linker en rechter scherm onder een hoek kan plaatsen (vergeleken met de middelste) dus daar kan je gewoon op shoppen eigenlijk. ;)

• vsco61
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:33:
Zoals je in mijn advertentie kan zien heb je veel meer ruimte op je bureau als je een monitor stand gebruikt. Bij veel beeldschermstands kan je het scherm niet in portraitmode zetten (behalve bij Dell Proffesional schermen) waardoor het als je voor die mode gaat je wel een monitorstand 'moet' hebben.

Ik persoonlijk vindt de extra ruimte een groot voordeel. Verder hangt het van de monitorstand af of je het linker en rechter scherm onder een hoek kan plaatsen (vergeleken met de middelste) dus daar kan je gewoon op shoppen eigenlijk. ;)
Je zou het dus wel aanraden als ik de kans heb om te kiezen

Verwijderd

Als je het geld hebt raad ik het zeker aan ja.

Kijk hier bijvoorbeeld eens naar.

Newstar is wel een van de duurdere of duurste merken maar je krijgt wel zware kwaliteit. :)

• vsco61
Mag ook wel goede kwaliteit zijn voor 190 euro. Ik denk dat ik gewoon 2x de lg ips 237l koop is denk ik de makkelijkste en goedkoopste oplossing
Pagina: 1