Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik had een korte vraag over het volgende, Prince 2.

wat ik graag van jullie zou willen weten is wat hier voor jullie de meerwaarde heeft en zo ja ben je blij met het behalen van dit certificaat.

ik kan voor slechts 350€ bij school mee doen aan een 3 daagse cursus met exameninering, bij het lezen van dit aanbod vroeg ik mij dan ook af of ik hier veel nut van zou gaan hebben.

zelf had ik het idee dat dit in combinatie met veel werk ervaring een goeie combinatie is.

graag jullie ervaringen !

Met vriendelijke groet,

Tom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Foundation of Practitioner?

Foundation bevat de basis en practitioner is de uitgebreidere versie. Het is zeker interessant als je nog nooit een project hebt gedraaid en wil weten waar je onder andere aan moet denken.

Prince2 is een methode en bevat daardoor geen uitleg over de sociale vaardigheden die je nodig hebt in een project. Mocht je dat juist zoeken, dan zou ik een cursus volgens als "communiceren in projecten" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foundation is te behalen door voorbeeldexamens te doen + het boek De Kleine Prins door te nemen.
Het staat leuk op je CV als starter, maar in de praktijk heb je er niet zo veel aan. Je leert het echte werk in de praktijk :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:36

Don Quijote

El Magnifico

Misschien heb ik ondertussen iets teveel Prince2 trainingen gehad, maar ik word er niet warm of koud van. Iets als Prince2 Foundation is wel het laatste waar ik mijn energie in zou stoppen. Althans wanneer je het doet vanuit het oogpunt dat je echt iets op wilt steken. Als je het voor CV building doet kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Laatst online: 24-04-2023
Als je er wat mee gaat doen heeft het nut, anders niet.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Tot op een zekere hoogte heeft een extra certificaat en / of kennis nut. Maar om nu te zeggen of dit een goede investering voor jou is, is zonder achtergrondinformatie moeilijk aan te geven.

Als het 350€ bij school is en inclusief lesmateriaal en examen vind ik het geen slecht voorstel. Een argument om het certificaat te halen, is dat je hiermee je kansen op de arbeidsmarkt vergroot. Als je iets meer informatie geeft over jouw situatie en jouw ambitie kun je wellicht een beter antwoord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
veel gebruikt en vaak verplicht in functies, maar in de praktijk stuurt je werkgever je er wel heen als ze daar waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:00
Ik denk nu; had ik het maar gedaan indertijd op school ;). Tijdens sollicitaties kan ik nu heel stoer vertellen dat het aan bod is gekomen, maar een certificaat zegt net iets meer.

Ik ben het wel eens met dat je met het foundation certificaat niet direct op een junior projectmanagement functie ingezet zal worden, maar als via een zijweg en diverse kleinere projecten in je eerste jaren kun je wel die ervaring opdoen, en vervolgens gaan de deuren wellicht meer open :).

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Niet online
Ben nog bezig met MBO netwerk beheer, mij leek prince 2 handig om een beter beeld te creëren voor bijvoorbeeld een uitrol.

Ik denk dat ik er maar lekker voor ga, bedankt voor jullie reacties je kan immers nooit genoeg leren :-)

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 14:46
En dat is de juiste instelling!

Wij zien in onze markt (detachering) mensen met 10 jaar ervaring geweigerd worden omdat ze geen prince2 en itil certificaten hebben. Om die reden hebben wij in ieder geval die twee opgenomen in ons standaard opleidingenpakket.

Het hebben van een Prince2 certificaat heeft dus wel degelijk voordeel. Zelfs als je geen projectleider bent of wordt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf prince 2 foundation en practicioner gehaald. Foundation was een eitje, maar voor practicioner was het echt wel even stampen.

Het hebben van prince2 kennis heeft zijn voordelen. Echter: met name een Practicioner certificaat heeft slechts een beperkte geldigheid (ik meen 2 jaar ofzo), en daarna moet je een herhalingsexamen doen.

Als je ziet dat je nu nog op school zit, dan is tegen de tijd dat je zoiets echt nodig gaat hebben, je certificaat verlopen. Dat schiet dus niet op.

Als die 350 euro voor alleen foundation is, dan vind ik dat veel geld. Die kun je namelijk ook leren door wat proefexamens en zelf het boek doornemen. Dan heb je iig een basis en kun je het op je CV zetten als aanwezige kennis. Mocht je dan idd het projectmanagement in willen, dan kun je altijd nog kijken of je op kosten van je baas de cursussen kunt doen.

Mocht die 350 ook voor Practicioner zijn, dan is het op zich niet al te duur. Maar dan nog is de vraag of je er echt wat aan zult hebben ivm de beperkte geldigheid van die certificering.

Having said that: Ik begon met Prince2 tijdens mijn stage in 1999. Daar wat kennis opgedaan en die gewoon op mijn cv gezet. Prima. Pas jaren later (2011 ofzo) de beide certificeringen gehaald. Toen was ik inmiddels 10 jaar aan het werk, en op dat moment was ik ook op een niveau dat ik een projectleider van repliek moest kunnen dienen. Toen was het handig. Daarbuiten heb ik het zelden gebruikt, gewoon omdat het werkinhoudelijk niet nodig was.
En kennis waar je niet mee bezig bent zakt na verloop van tijd natuurlijk weg ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Laatst online: 24-04-2023
het bovenstaande klopt : een examen kost geloof ik 129 bij exin en het boekje "de kleine prince2" kost 30

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat zo is (ik had geen idee van de prijzen) dan vermoed ik dat die 350 euro alleen voor de foundation is en niet ook voor Practicioner. Die docent moet ook ergens van betaald worden namelijk ;)
In dat geval: definately noth worth it :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:18
Waarschijnlijk kan je prince 2 foundation gewoon van thuis leren aan de hand van een boek? En dan erna ergens een examen afleggen in een examencentrum,
Pagina: 1