Toon posts:

DXR3 kaart werkt niet samen met DVD SCSI? Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een DVD speler gekocht, van Pioneer... (DVD-305S) en heb al een hele tijd daarvoor een simpele 5x dvd van Creative (met decoder kaart dus) gehad maar die software van creative ziet die DVD drive niet meer...

zit niet meer op de IDE bus maar op SCSI. Hoe peuter ik die software dat aan zijn verstand? Want ik wil dat kaartje behouden voor mijn AC3 OUTPUT... wat moet ik doen? Ik heb een Geforce 2 MX 32MB + TVOUT dus die kan in principe het 'decoding' gedeelte makkelijk overnemen.

Maar ik zit met dat geluid, want ik heb maar een simpele 1024 SB LIVE. Die zo'n Digitale Output heeft, kan ik dat dan beter doen? Kan dat hele pci slot weer vrij en functioneerd even goed. Tips aub

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hmz... Creative kaart is dus gewoon een RealMagic Hollywood+

Al de drivers en software van die kaart geprobeerd? Kan zijn dat die Software van Creative alleen wil werken met een Creative drive.

Ik heb dezelfde combo gehad en later die DVD vervangen door een Toshiba SCSI. Die software van Creative heb ik slechts 10 minuten gebruikt :)

Daarna dus de 'echte' software en drivers...

Verwijderd

Het schijnt een bekend probleem te zijn dat de Creative DXR3 kaarten NIET samen zouden werken met Pioneer DVD-ROM spelers... Of het nou een SCSI of IDE is, dat zou dan niets uitmaken.

Gek genoeg heeft de Realmagic Hollywood+ (die in principe dezelfde kaart is) daar weer geen last van (ik heb thuis een Hollywood+ met een Pioneer DVD 6x32 SCSI, hoewel die op het moment op een of andere reden niet werkt, heeft hij het wel gedaan).

Als je TV out kwaliteit belangrijk vindt, dan blijft die DXR3 interessant t.o.v. je Geforce kaart.

Wat de SP/DIF connectoren betreft: ik had op andere threads hier gelezen dat de Soundblaster Live! bepaalde DTS streams met hogere bitrates niet aankon...

Zover ik weet heb ik nergens gelezen dat de Hollywood+/DXR3 dat probleem zou hebben. Die kan wel DTS signalen via de SP/DIF doorgeven aan je versterker, maar hij decodeert het zelf niet naar Dolby Surround of zo. (Doet de Live! trouwens ook niet, dus dat maakt niet uit.)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het is een HollyWood Plus kaartje in feite, dus de 'reference' software gedownload en de kaart in het apperaatbeheer opnieuw 'bevrucht' met deze nieuwe inf file.

Dan de ouwe 'creative' ballentent eruit knikkeren en die realmagic opnieuw erop. Maar dan krijg ik een melding;

'MMSYSTEM275: Kan het opgegeven bestand niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn.

Dit is een bekende foutmelding volgens Realmagic, en als antwoord daarop moet je de UDF reading uitzetten.
For Windows 98 only:
If you are are trying to view certain DVD movies such as "The World Is Not Enough" and receive a "file not found" or MMSYSTEM 275 error, please run "msconfig" (start\run\msconfig\advance) to disable UDF format and reboot as detailed in the README.TXT document. Please note that this setting should not affect the functionality of the system. You can set the UDF format back to "Enabled" after you watch the movie.
Maar ik ben bang dat dit alleen effect heeft op IDE devices... voor de info: kep een Adaptec 2904CD retail versie scsi controller.

• GraveR
UDF is een gewoon een bestandsformaat, net als FAT32, ISO9660 etc...

Gelukkig hebben alle DVD-ROMs op dit moment een UDF naar ISO-bridge, dus deze instelling kan gewoon aangepast worden.

Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat je dan ook geen DirectCD en gelijksoortige CDs kan lezen...

Probeer maar eens...

Ik heb BTW ook 2904CD...

Echter, deze foutmelding komt mij niet bekend voor. Kan zijn dat dat alleen met die specifieke titel is....

Verwijderd

Topicstarter
Toystory 1 of 2, beide cd's geven de melding. Installeer ik InterVideo WinDVD wat ik net freeware van het net pluk, direkt hoor! Ik vind die softwarematige (is beter) decodering stukken mooier, minder artifacts in mpeg (niet die fel gekleurde). Of dit zit tussen de oren, het systeem is wel baggertraag dat heb je met DXR3 niet :)

Hmmm... wat nu, eens een clean install proberen? En dan de conclusie trekken richting een digitale out gebruiken van de Live! (moet ik een kabeltje solderen) wie weet de pinouts?

• GraveR
Hmz... Vaag... Ja, cleane install kan misschien wonderen doen.

Ik had juist meer het idee dat harewarematig net iets strakker en vloeiender was dan softwarematig, maar dat kan tussen de oren zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal, maar sneller is niet alles he? BV softwarematig COMPRIMEREN = mooier dan realtime/hardwarematig. Dat MOET vica versa ook zo zijn, en heb dit ook van een professioneel buro te horen gekregen. Ik klooi nog ff verder, en haal de topic wel weer omhoog als ik vast zit :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 00:56 schreef GraveR het volgende:
Ik heb BTW ook 2904CD...
Dat OOK al? Je configuratie begint dan steeds meer op de mijne te lijken...

En inderdaad: ik heb de laatste tijd ook gezeur dat hij niet wil afspelen. De afspeelsoftware van Realmagic herkent geen DVD in de drive. Aan de kaart ligt het niet, want mpeg files op de HD speelt hij gewoon af...

Verwijderd

Topicstarter
Solution, DXR3 eruit... Intervideo WinDVD en via de Hoontech Digital bracket de AC3 uitspugen. Wat overigens beter klinkt dan via die DXR3!!! Echt maf, video is beter... software decoding vreet meer cpu time maar dan krijg je wel wat voor terug voor beeldkwaliteit.

Wat zou een DXR3 + 6X DVD Creative nog opbrengen tegenwoordig? Met RemoteSelector eindeloos regio te changen. De drive is 'dood' gewisselt.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 00:11 schreef motown het volgende:
Het schijnt een bekend probleem te zijn dat de Creative DXR3 kaarten NIET samen zouden werken met Pioneer DVD-ROM spelers... Of het nou een SCSI of IDE is, dat zou dan niets uitmaken.
Geen last van. Ik heb een DXR3 (ooit eens gekocht icm een creative 5x dvd) nu in combinatie met een AOpen 16x40x DVD drive (=Pioneer, drive is ook geflasht met pioneer firmware (regiocode vrij)) en dat werkt perfect samen.

Verwijderd

[b]Op vrijdag 08 juni 2001 22:36
Wat zou een DXR3 + 6X DVD Creative nog opbrengen tegenwoordig? Met RemoteSelector eindeloos regio te changen. De drive is 'dood' gewisselt.
ik heb wel intressen

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag 200 piek, en verkoop hem liever face2face in zuiden des lands. Geef je er geen 200 piek voor... hou ik hem zelf, voor minder bewaar ik hem liever voor een simpele dvd/divx speler te bouwen... da's ook geinig tegenwoordig voor een paar honderd piek.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 23:49 schreef pentagon het volgende:
Ik vraag 200 piek, en verkoop hem liever face2face in zuiden des lands. Geef je er geen 200 piek voor... hou ik hem zelf, voor minder bewaar ik hem liever voor een simpele dvd/divx speler te bouwen... da's ook geinig tegenwoordig voor een paar honderd piek.
Twee dingen: helaas zullen die Hollywood+ en DXR3 kaarten nooit divx afspelen, om twee redenen: de hardware is er waarschijnlijk niet op berekend, en je kunt aan de hand van de aanhalingstekens om het woord "divx" in hun readme-file een idee krijgen wat hun mening is over deze nogal dubieuze standaard.

Ten tweede: Voor 200 piek wordt het moeilijk verkopen, aangezien hij eerstehands nog goedkoper te krijgen is.

Wat niet wegneemt dat het nog best een leuk kaartje is, die nog van pas zou kunnen komen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus divx en dvd, de dvd via dxr3 en divx via tvout van een simpel bokkiewokkie kaartje (TNT2) maargoed. Ik begin al een beetje te twijfelen. Verkopen die zooi. Leuk voor de beginner, en wie weet is regiocode straks ECHT Niet meer wisselbaar (yeah right) en dan heb ik die 2 dingen nog liggen :P
Pagina: 1